• Äldre 23 May 23:42
    742 visningar
    5 svar
    5
    742

    Får en gravid åka med nån karuseller?

    Hej! Jag har gjort ett gravidtest igår och det visade att jag är gravid. Och jag vet inte vilken vecka jag är inne på nu. Jag och min sambo väntar våra första barn. Vi ska träffa barnmorska snart. Jag ska till Gröna Lund nästa helgen med vänner. Så jag och sambo har pratat om att en gravid får åka med nån t.ex uppskjutet eller berg och dalbana.. Finns det nån risk om jag åker med nån av de karuseller ? Vi vill inte att det ska hände något med foster.

  • Svar på tråden Får en gravid åka med nån karuseller?
  • Äldre 25 May 15:14
    #1
    sandylilla skrev 2014-05-23 23:42:00 följande:
    Hej! Jag har gjort ett gravidtest igår och det visade att jag är gravid. Och jag vet inte vilken vecka jag är inne på nu. Jag och min sambo väntar våra första barn. Vi ska träffa barnmorska snart. Jag ska till Gröna Lund nästa helgen med vänner. Så jag och sambo har pratat om att en gravid får åka med nån t.ex uppskjutet eller berg och dalbana.. Finns det nån risk om jag åker med nån av de karuseller ? Vi vill inte att det ska hände något med foster.
    Jag skulle inte ta risken, om du inte vill berätta för nån ännu säg att du är magsjuk och inte kan följa med. Om du är osäker ta inga risker, tänk på bebis
  • Äldre 27 Aug 17:20
    #2

    Håller med föregående svar; dra en vit lögn!Glad
    "att du ej mår så bra"/ är i skick" att följa med. (Vederbörande lär bli överraskade, när dem får veta att du är gravid)Solig

  • Äldre 27 Aug 17:57
    #3

    Har du precis plussat så borde det inte vara någon fara. Än så länge ligger det väl skyddat och ingen mage som kan hamna i kläm. 

  • Äldre 29 Aug 20:04
    #4

    På vissa ställen står det skylt att gravida inte får åka karuseller.

  • Äldre 30 Aug 12:13
    #5

    Jag tänker på att det är skillnad på att vara gravid i vecka 4 och gravid i vecka 30. 

Svar på tråden Får en gravid åka med nån karuseller?