• Äldre 25 May 18:46
    7126 visningar
    13 svar
    13
    7126

    Någon som vill ha en dotter?

    Jag är en ensamstående mamma som inte längre står ut psykiskt med alla problem o ansvar. Jag vill adoptera bort min dotter men kunna få träffa henne som att jag vore en vännina till familjen inget mer. Någon som är intresserad?


  • Svar på tråden Någon som vill ha en dotter?
  • Detoxt­jejen
    Äldre 25 May 18:48
    #1

    Säg inte så där. Tänk på hur mkt hon älskar dig!

  • Äldre 25 May 19:08
    #2

    Du kanske skulle må bättre om din dotter fick vara hos en fosterfamilj ett tag och du sen kunde få tillbaka henne. Eller en avlastningsfamilj någon gång då och då och du orkar med då du har henne?

  • Äldre 25 May 20:41
    #3

    Vet inte, hon är barnet som gråter mkt och kräver mkt. Pappan älskar inte henne och går knappt nära henne när han väl är här. Hur går man tillväga för era tips? Är de soc eller familjerätten?

  • Äldre 25 May 21:48
    #4

    Kontakta soc och berätta om din situation! Om inte annat SKA de erbjuda hjälp och stöd i din situation, framförallt för barnets skull!

  • Äldre 25 May 22:21
    #5

    Okej tack

  • Äldre 10 Jun 14:21
    #6

    Är det ett litet barn ( ej skola) kan du få hjälp på BVC de har psykologer både för henne och dej. Bup finns, kan hjälpa till. Skolbarn finns skolsyster med doktor att tillgå och psykologer. 

    Barn är jobbiga, det får de vara. inget fel på er men det betyder inte att det inte är svårt. Ta hjälp

  • Äldre 3 Jul 16:24
    #7

    Låter som du har en jobbig situation. Jag är intresserad av att hjälpa till. Var bor ni?  Hör av dig om det fortfarande är aktuellt. 

  • Äldre 15 Jul 15:41
    #8

    prata med någon om dina problem Finns proffsig hjälp att få.

  • Äldre 19 Jul 22:36
    #9
    swisch skrev 2014-06-10 14:21:28 följande:

    Är det ett litet barn ( ej skola) kan du få hjälp på BVC de har psykologer både för henne och dej. Bup finns, kan hjälpa till. Skolbarn finns skolsyster med doktor att tillgå och psykologer. 

    Barn är jobbiga, det får de vara. inget fel på er men det betyder inte att det inte är svårt. Ta hjälp


    inget skolbarn än snart är hon 1 år
  • Äldre 19 Jul 22:41
    #10
    Adopteraenflicka skrev 2014-05-25 18:46:47 följande:

    Jag är en ensamstående mamma som inte längre står ut psykiskt med alla problem o ansvar. Jag vill adoptera bort min dotter men kunna få träffa henne som att jag vore en vännina till familjen inget mer. Någon som är intresserad?


    Varför orkar du inte? Småbarnstiden är ju snart över om hon är 1 år
  • Äldre 16 Aug 21:25
    #11

    Jag kan hjälpa dig...

  • Äldre 5 Sep 07:46
    #12

    isangel88Jag och min man har försökt att få barn nu i ca6år utan några bra resultat.

    Vi bor i en villa utanför flen med våra härliga hundar. Vi vill inget annat än att bli förädar.

    Vi båda vet vad ansvaret är och jag själv är med adopterad så jag vet hur det är. Vi är öppna för förslag. Vet inte om du har tänkt hur du vill göra men vi finns. Vi har varit gifta nu i 5år. Vi kan erbjuda ett tryggt hem. Med 2 föräldrar som kommer älska vara där om det är något.

    Sen får du ju komma ses så mycket du vill/mvh efterlängtad efter barn.

  • Äldre 6 Sep 22:25
    #13

    TS, att omplcera sitt barn till en ny familj, vare sig på det ena eller andra sättet, är inte lagligt att sköta privat. Vänd dig till socialtjänsten i din hemkommun så hjälper de dig att finna den bästa lösningen för ditt barn.
    Och ni som vill adoptera skall också vända er till socialtjänsten, inte "ragga barn" på nätet! Att ge hem åt någon annans barn utan myndigheters inblandning är olagligt!

Svar på tråden Någon som vill ha en dotter?