• Anonym (media­)
    Äldre 26 May 21:12
    1808 visningar
    22 svar
    22
    1808

    Är detta god journalistik av SVT?

    Hej!
    Jag hittade detta klippet på en vän FB och är nyfiken på vad andra tycker.
    Detta gäller en uppenbar lögn från public service som sänts i SVT. Ja, det handlar självklart om SD och nej jag röstar inte på dem utan detta gäller endast vad som är okej att public service publicerar. 
    Vill vi ha ett statligt medium som rapporterar felaktigheter som sanningar? Jag personligen anser att detta är ett stort problem, SVT ska vara politiskt obundet men bevisar här att de inte är det. 

    Ni som inte vill klicka så kan jag berätta att klippet handlar om att SVTs reporter Christer Stenberg gör en intervju med SDs Jeff Ahl och kommer med felaktiga påståenden och att SDs Kenth Ekerot ringer upp Christer och ifrågasätter honom. Christer försöker slingra sig med "ja, jag kanske spetsade till det lite".

    Än en gång; Detta är en diskussion om media och inte om SD! 



  • Svar på tråden Är detta god journalistik av SVT?
  • Äldre 26 May 21:13
    #1

    Om du vill diskutera media får du komma på nåt annat än att ta ett klipp med just SD.

  • Anonym (media­) Trådstartaren
    Äldre 26 May 21:16
    #2
    Korpen skrev 2014-05-26 21:13:42 följande:
    Om du vill diskutera media får du komma på nåt annat än att ta ett klipp med just SD.
    Varför? Och varför får man inte ge konkreta exempel även om de involverar sd? 
    Det är ju faktiskt en ganska sorgligt. Man kan blunda för felaktigheter om de gynnar en själv.
    Å andra sidan är det väl just som är agendan i detta fallet. 
  • Anonym (***)
    Äldre 26 May 21:18
    #3
    Anonym (media) skrev 2014-05-26 21:16:35 följande:
    Varför? Och varför får man inte ge konkreta exempel även om de involverar sd? 
    Det är ju faktiskt en ganska sorgligt. Man kan blunda för felaktigheter om de gynnar en själv.
    Å andra sidan är det väl just som är agendan i detta fallet. 
    Jag har inte klickat på länken. Exakt vad är felaktigt?
  • Anonym (media­) Trådstartaren
    Äldre 26 May 21:24
    #4
    Anonym (***) skrev 2014-05-26 21:18:01 följande:
    Jag har inte klickat på länken. Exakt vad är felaktigt?
    Han påstår att sd gått ut och sagt att de ska alliera sig med nf och andra högerextrema grupper i eu, på tal om valet, vilket ifrågasätts av K. E. 
    Korpen skrev 2014-05-26 21:13:42 följande:
    Om du vill diskutera media får du komma på nåt annat än att ta ett klipp med just SD.
    Sen undrar jag om du hade tagit det mer på allvar om det handlade om t e x M eller S? Är det ok att något vi alla ska betala för inte håller sig till sanningen? 

    Och än en gång, detta är inte menat att vara en diskussion om sd utan om public service trovärdighet. 
  • Äldre 26 May 21:26
    #5

    Svt och SR är inte och har inte varit på länge politiskt obundna, vilket märks väldigt tydligt om man kollar andra länders sändningar. 

  • Anonym (***)
    Äldre 26 May 21:33
    #6
    Anonym (media) skrev 2014-05-26 21:24:59 följande:
    Han påstår att sd gått ut och sagt att de ska alliera sig med nf och andra högerextrema grupper i eu, på tal om valet, vilket ifrågasätts av K. E. 

    Sen undrar jag om du hade tagit det mer på allvar om det handlade om t e x M eller S? Är det ok att något vi alla ska betala för inte håller sig till sanningen? 

    Och än en gång, detta är inte menat att vara en diskussion om sd utan om public service trovärdighet. 
    Jag tycker inte detta är så farligt att säga, eftersom jag själv har läst att vissa i SD är med i sammanslutningar ute i Europa.

    http://www.etc.se/val-2014/le-pen-valkomnar-sd-i-sin-allians-av-hogerextrema


  • Anonym (vadå)
    Äldre 26 May 21:56
    #7

    Varför blev SD så glada över Front National's framgång? Erik Almqvist skulle öppna skumpa pga det.

  • Anonym (vadå)
    Äldre 26 May 22:00
    #8

    SD är ju fifflare av rang


    Dessutom var det löjeväckande hur hon betedde sig i den där intervjun

  • Anonym (media­) Trådstartaren
    Äldre 26 May 22:07
    #9

    än en gång, inget sd snack tack! vill ni diskutera sd finns det femtielva olika trådar att göra det i.

  • Anonym (***)
    Äldre 26 May 22:28
    #10
    Anonym (media) skrev 2014-05-26 22:07:17 följande:
    än en gång, inget sd snack tack! vill ni diskutera sd finns det femtielva olika trådar att göra det i.
    Är det skitsnack att visa vem SD samarbetar med?
Svar på tråden Är detta god journalistik av SVT?