• Lestudio

    Jag arbetar som boendestödjare! Fråga mig vad ni vill!

    Precis som rubriken lyder! Kbk! - Kör bara kör!

  • Svar på tråden Jag arbetar som boendestödjare! Fråga mig vad ni vill!
  • Anonym (undrar)

    Finns det vissa typer av brukare som ni kan tvinga på hjälp från er oavsett vad dom anser?

  • ZombieInc

    Antar att det gäller psykiskt sjuka personer? Vilken diagnos är vanligast bland brukarna? Vad behöver de flesta hjälp med? Har du råkat ut för våld någon gång?

  • Lestudio

    Nej vi kan aldrig tvinga någon att få hjälp. Människorna vi hjälper har personligen ansökt om ett bistånd från en handläggare i kommunen och kravet för att få boendestöd är att personen ska ha en psykisk sjukdom med diagnos eller lätt förståndshandikapp. Dessutom ska man ha problem att kunna strukturera upp sin vardag på egen hand.

  • Lestudio
    Vi träffar människor som har allt ifrån skitzofreni, till depression, bipolär,borderline,psykos,autism,asperger och många fler.. sedan som jag redan nämnt ovan är ju intellektuella funktionsnedsättningar också vanligt och lätta förståndshandikapp. Våld har jag inte fått uppleva och hoppas att jag slipper. 
  • Anonym (Flickvän)

    Åh, kul! Nästa vecka ska min pojkvän på möte just ang. boendestöd. Han vill inte prata något om detta om mig, jag tror han skäms lite, men jag undrar vad själva stödet går ut på? Kommer personen som behöver hjälp till er och får anvisningar, stöd och kanske "läxor" där? Följer ni även med hem till personen och ser hur det är där?

  • Lestudio