• Äldre 30 May 20:05
    6125 visningar
    86 svar
    86
    6125

    Jag bjuder på middag, vad vill du ha?

    Ok, nej, alltså.... bara rent hypotetiskt. Men om du fick önska dig vad som helst att äta till middag, helt gratis, no bars held, vad skulle det vara? Skulle du önska en gammal favorit eller skulle du gå helt wild and crazy och testa något nytt, exotiskt eller superdyrt? Eller kanske bådadera? Mormors rotmos och jenkapinne? Hummer Thermidor? Chokladdoppade syrsor?

    Berätta! Vad skulle du äta om du bara kunde?


    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Svar på tråden Jag bjuder på middag, vad vill du ha?
  • Äldre 30 May 20:11
    #1

    En fettdrypande Sibylla Hamburgare med dressing och torkad lok!

  • sextio­talist
    Äldre 30 May 20:14
    #2

    Åh, jag skulle börja med en pastej, anklever eller gåslever
    Till huvudrätt skulle jag gärna vilja ha fisk, marulk gärna, eller varför inte en fin öring, helstekt självklart, gärna med färskpotatis och en god smörsås. Men det går bra med skaldjur (blåmusslor i skal eller något gott med pilgrimsmusslor)
    Till efterätt vill jag gärna ha en sufflé, med citrussmak.

    Det är rätter som jag inte fixar själv, så därför vill jag gärna bli bjuden på detta

  • Äldre 30 May 20:15
    #3

    Alla ätbara havsskaldjur. Du får bestämma vilka som ska vara förrätt och vilka som ska vara  varmrätt, efterrätt efterfrågas icke! Jo förresten, en kopp kaffe tar jag till efterrätt.

  • sextio­talist
    Äldre 30 May 20:17
    #4
    Insikt skrev 2014-05-30 20:15:46 följande:
    Alla ätbara havsskaldjur. Du får bestämma vilka som ska vara förrätt och vilka som ska vara  varmrätt, efterrätt efterfrågas icke! Jo förresten, en kopp kaffe tar jag till efterrätt.
    Hon kan bjuda oss samtidigt Glad
  • Äldre 30 May 20:18
    #5

    Grillat! Bor i lägenhet och äger ingen grill.

  • La Lola
    Äldre 30 May 20:21
    #6

    Sushi.
    Aldrig ätit o skulle aldrig gå o köpa det för tänk om det är äckligt. Bortkastade pengar ju.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Äldre 30 May 20:29
    #7

    Äsch, nu blev jag hungrig Solig


    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Äldre 30 May 20:31
    #8
    sextiotalist skrev 2014-05-30 20:17:27 följande:
    Hon kan bjuda oss samtidigt Glad
    Hur många är ni då? Vi är två här.   Så skaldjuren räcker menar jag!
  • HåkanH­julhål­t
    Äldre 30 May 20:31
    #9

    Tacos!

  • Äldre 30 May 20:47
    #10

    Löjromstoast! Sen vill jag prova tonfisk.Äter gärna pilgrimsmusslor också. Har precis testat det och stekte dom bara lätt. Men fick mersmak:) Champagnesås/sky hade varit gott till,

Svar på tråden Jag bjuder på middag, vad vill du ha?