• Äldre 1 Jun 00:24
    5598 visningar
    53 svar
    53
    5598

    Gravid Kungsbacka

    Hej
    Jag bor i Kungsbacka och är gravid och har just gått in i vecka 17. Finns det några fler där ute som bor i närheten och som vill följas åt under den spännande tid vi har framför oss? (kanske även ses)  Hoppas på svar

  • Svar på tråden Gravid Kungsbacka
  • Äldre 3 Aug 19:43
    #1

    Hej! Här är en till från Kungsbacka. Har bott här i 2 år. Går in i vecka 22 imorron och är beräknad till 14 december. Är det första barnet? För mig blir det andra, har en dotter som blir 2 år om några dagar.

  • Äldre 6 Aug 22:57
    #2
    tunijo skrev 2014-08-03 19:43:25 följande:

    Hej! Här är en till från Kungsbacka. Har bott här i 2 år. Går in i vecka 22 imorron och är beräknad till 14 december. Är det första barnet? För mig blir det andra, har en dotter som blir 2 år om några dagar.


    Hej!
    Ja det är första barnet, så allt är nytt och väldigt spännande.

    Hur har din graviditet varit hittills? Har du mått bra?

    Har du upplevt några stora skillnader mellan första och andra graviditeten?
  • Äldre 7 Aug 14:54
    #3

    Spännande med första barnet. Skall ni ta reda på kön, eller ni kanske redan har gjort det? Jag mår helt ok nu, men mådde fruktansvärt illa de första veckorna. Kräktes väldigt mycket. Var som att vara magsjuk :(. Jag mådde ialla första graviditeten också men då var det inte lika intensivt. Annars har jag mått bättre denna gången. Ingen ryggvärk än och får bara ont i fogarna om jag går långa promenader. Hur mår du själv? Vilket datum är du beräknad? Kul med nån mer från Kungsbacka :)

  • Äldre 9 Aug 09:25
    #4

    Ja, att vara gravid har inte varit alls som jag trott. Från början var jag orolig för allt. Så fort jag kände minsta konstiga känsla i magtrakten slog oron till. Men nu har oron lagt sig och jag har vant mig vid hur det känns och ska kännas när man är gravid. Det är väldigt skönt

    Min man vill verkligen inte ta reda på könet så även om jag från början ville det så tycker jag nu att det är väldigt spännande att inte veta Vet ni vad det skall bli?

    Usch ja, det stora illamåendet drabbade mig med... Ja, det var som att vara magsjuk i tre månader. Till slut var jag så less på det, det enda jag orkade var att jobba (vissa dagar inte ens det), försöka äta något och sova.Då undrade jag verkligen om jag någonsin skulle må bra igen. Men så blev det bättre och det gick flera dagar utan kräkningar och till slut försvann även illamåendet. Underbart, som att få tillbaka sitt liv igen.

    Jag är beräknad 21 nov. När är du beräknad?

    Jag mår bra. Lite diverse gravidkrämpor får man nog räkna med inser jag. Har foglossning som är besvärande och ibland hemsk, men oftast funkar det ändå.

    Jag går hos bm på Qvinnolivet och räknar med att jag inte kommer att komma i en föräldragrupp där alla bor i Kungsbacka, då de inte sätter ihop grupper efter var man bor, som sjukhuset gör, utan bf-datum liknande i tid. Så det är trevligt med en till Kungsbackabo   Går du på sjukhuset?

    Ha en fin helg!

  • Äldre 9 Aug 21:15
    #5

    Hej på er! Bor också i Kungsbacka och jag och min sambo väntar vårt första barn 12 november. Är från Kungsbacka men bott i halmstad i fem år men är nu tillbaka på hemmaplan igen :) hur mår ni i era graviditeter nu?

  • Äldre 11 Aug 14:48
    #6
    emmahaglind skrev 2014-08-09 21:15:36 följande:

    Hej på er! Bor också i Kungsbacka och jag och min sambo väntar vårt första barn 12 november. Är från Kungsbacka men bott i halmstad i fem år men är nu tillbaka på hemmaplan igen :) hur mår ni i era graviditeter nu?


    Hej ! Välkommen hit! Kul att se att det finns fler i Kungsbacka som väntar barn samtidigt. Ser inte så många gravida ute på stan...

    Jag mår bra Foglossning dock som kommer och går, bättre dagar och sämre dagar, karpaltunnelsyndrom (domnar i handen), har nu börjat få en del sammandragningar och jobbiga ligamentssmärtor. Men känner mig "pigg" och glad  Hur är det med dig?
  • Äldre 11 Aug 15:15
    #7

    Är ni intresserade av att träffas för en fika någon gång snart? Jag har skapat en grupp för oss Kungsbacka mammor. Gå gärna med i den  Jag tycker det känns bättre att lägga upp tid och plats i en stängd grupp som bara medlemmar ser än i ett öppet forum som alla kan se.

    Må så gott!  

  • Äldre 11 Aug 15:18
    #8
                                Blivande mammor Kungsbacka hösten/vintern 2014,
    heter gruppen, glömde jag ju skriva
  • Äldre 11 Aug 15:20
    #9

    Jag hade tyckt det varit roligt med en fika så kan man prata lite mer. Hur hittar jag gruppen så jag kan gå med i den?

  • Äldre 11 Aug 15:56
    #10

    Fru Hultgren:

    Gick med i din grupp nu. Hoppas att det blir nån fika.

    Det där med att vara orolig känner jag igen. Både min dotter och bebisen i magen är IVF barn och jag har haft en extrem oro att nåt skall gå fel. Men det börjar bli bättre nu när man gått över halva tiden. Skönt! Det hjälper att man känner bebisen mer och mer nu också. Jag började att gå på Qvinnolivet men bytte till Calanderska av olika skäl. Gick där under förra graviditeten också men då hetter det Mama Mia.

    Vi frågade efter kön på RUL men bebisen låg mest med ryggen åt oss eller höll ihop benen så hon kunde "bara" ge oss en 80 % svar, men vi skall kolla igen vid ett senare tillfälle.

Svar på tråden Gravid Kungsbacka