• Libra77

    BF Dec14-Jan15 ( Norra )Stockholm

    Hej På er!{#emotions_dlg.flower}

    Jag  är 36 år och nu gravid för första gången. Jag och min sambo har genomgått en IVF behandling, Är nu i vecka 8 (7+4), om allt går som planerat blir det tvillingar i DEC/JAN. Drömmer

    Hoppas härmed komma i kontakt med blivande mammor i Stockholmsområdet, med BF DEC/JAN. Tänkte att det kan vara kul att följas åt här fram tills bebisarna kommer , utbyta tankar och funderingar,  och så eventuellt träffas senare som mammagrupp om vi vill det.

    Hoppas på att ni hör av er,  kram!{#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden BF Dec14-Jan15 ( Norra )Stockholm
  • Sunding

    Hej hej.

    Hoppar in i denna tråd :)

    Jag är nu gravid igen efter att jag hade utomkvedshavandeskap i december som resulterade i akut operation då dom tog bort ena äggledare. Jag var då i v.9.

    Vi hade då försökt i över två år.

    28:e mars plussade jag igen, då vi lyckades på egen hand innan vi hann få tid för provrörsbefrukting :p

    Är nu i vecka 13+2, och har än så länge bf 5 december.

    Har varit på 2 vul än så länge i v.6 för att se att det satt rätt och v.9 för att lugna mina nerver.

    Imorn ska jag på ultraljud för kub/nupp test. Och även för att se att ärtan fortfarande lever. Är redan nervös!

  • Libra77
    Sunding skrev 2014-06-02 19:57:07 följande:
    Hej hej. Hoppar in i denna tråd :) Jag är nu gravid igen efter att jag hade utomkvedshavandeskap i december som resulterade i akut operation då dom tog bort ena äggledare. Jag var då i v.9. Vi hade då försökt i över två år. 28:e mars plussade jag igen, då vi lyckades på egen hand innan vi hann få tid för provrörsbefrukting :p Är nu i vecka 13+2, och har än så länge bf 5 december. Har varit på 2 vul än så länge i v.6 för att se att det satt rätt och v.9 för att lugna mina nerver. Imorn ska jag på ultraljud för kub/nupp test. Och även för att se att ärtan fortfarande lever. Är redan nervös!

    Hej! Va roligt! Vi hade försökt i ca 2 år, eftersom det inte gav något resultat genomgick vi en fertilitetsutredning i December som inte visade något speciellt förutom att sambons simmare var något slöare än normalt. Vi fick göra vårt första IVF försök i april som resulterade i en graviditet :) Var på VUL i fredags och fick då veta att vi väntar enäggstvillingar! Härligt och skrämmande på samma gång! En underbar känsla ett se två små hjärtan slå, samtidigt är det så mycket som kan gå fel.. Är idag i V8, 7+5. Börjar redan bli tjock om magen, men måste försöka dölja den ett tag till! Vi ska på VUL igen 13/6 för att kolla att småttingarna växer som dem ska.. Redan nervös! Har fått BF 13/1.. Men får vi behålla båda vilket jag innerligt hoppas lär det bli betydligt tidigare. Berätta gärna hur KUB testet gick! Ska till barnmorskan för inskrivning nästa tisdag .
  • Sunding

    Ärtan lever fortfarande <3

    Den sprallade på. Och inga tecken på down syndrom :)

    Ett ultraljud på magen och blodprovet tog jag för 2 veckor sedan.

  • Libra77
    Sunding skrev 2014-06-03 15:02:32 följande:
    Ärtan lever fortfarande <3 Den sprallade på. Och inga tecken på down syndrom :) Ett ultraljud på magen och blodprovet tog jag för 2 veckor sedan.

    ÅÅÅH. Va gulligt!Roligt att allting ser bra ut! Hoppas innerligt att allting är bra med våra små :) Dem var 10mm och 11 mm i fredags, blir spännande att se hur mycket dem har vuxit nästa fredag! Går ju fort nu om allt är som det ska! Hur stor var "ärtan "nu?
  • Sunding

    Ärtan var 7mm :)

    Så nu är släkt och vänner informerade om det kommande barnet. När berättade/berättar ni?

  • Libra77
    Sunding skrev 2014-06-08 00:06:58 följande:
    Ärtan var 7mm :) Så nu är släkt och vänner informerade om det kommande barnet. När berättade/berättar ni?

    Hej! Va kul! Jättegrattis! Berättar nog strax innan semestern om VUL2 och KUB gått bra.. Bara i V 8+4 än sålänge, så vill vänta lite till. Är du i V 14 nu?
  • Sunding
    Libra77 skrev 2014-06-08 06:56:23 följande:

    Hej! Va kul! Jättegrattis! Berättar nog strax innan semestern om VUL2 och KUB gått bra.. Bara i V 8+4 än sålänge, så vill vänta lite till. Är du i V 14 nu?
    Ja jag gick in i v.14 igår så är v.14+1 idag :)
  • Libra77
    Sunding skrev 2014-06-08 09:20:30 följande:
    Ja jag gick in i v.14 igår så är v.14+1 idag :)

    Åh vad skönt att du kommit så långt! Men var killen verkligen endast 7mm? Eller var det första VUL ? Reagerade eftersom våra var 10mm och 11 mm V 8.
  • Sunding
    Libra77 skrev 2014-06-08 09:31:48 följande:

    Åh vad skönt att du kommit så långt! Men var killen verkligen endast 7mm? Eller var det första VUL ? Reagerade eftersom våra var 10mm och 11 mm V 8.
    Hmm det ska stå 7cm :p

    Å vi vet ej kön, vi få se vad det blir vid födseln :) Ska ni ta reda på kön?
  • Libra77
    Sunding skrev 2014-06-09 19:37:06 följande:
    Hmm det ska stå 7cm :p Å vi vet ej kön, vi få se vad det blir vid födseln :) Ska ni ta reda på kön?

    Hihi.. Jag tänkte väl att det var lite väl litet :) Vi har tidigare sagt att vi inte vill veta kön.. Vi får se.jag är nyfiken.. Jag har fått för mig att det är killar.. . Blir ju endera två tjejer eller två killar om allt går vägen! Jag har haft färgade flytningar sen i lördags, varit orolig och efter en sömnlös natt ringde jag IVF-kliniken och bad om att få flytta fredagens VUL till idag.. Jag är glad att jag gjorde det, fick se två pigga krabater i magen, dom hade båda vuxit ca 1 cm den senaste veckan, nu kan jag sova gott inatt och se fram emot MVC inskrivning på onsdag!
Svar på tråden BF Dec14-Jan15 ( Norra )Stockholm