• Utvandraren

    Kände ni på er att något var fel under er graviditet?

    Hela min änglagraviditet kändes annorlunda än de andra. När vi var på ultraljudet och de sa att det var en flicka så blev jag ar otroligt överaskad då jag var så övertygad om att det var en pojke. Vi har en av varje så jag önskade ju inte något speciellt kön men det kändes "fel". Det känns så hemskt när man berättar detta för folk och de verkar tro att jag var besviken över att det var en flicka, att jag inte ville ha henne och det gör fruktansvärt ont när folk inbillar sig något sådant. Jag kände bara att det var annorlunda, inte stämde, ja, att jag kände på mig att det inte skulle gå bra men på samma gång sköt man undan alla sådana tankar för man vill ju så gärna ha sitt lilla barn. Hur kände ni?

  • Svar på tråden Kände ni på er att något var fel under er graviditet?
  • MrsP79

    Ja, min kändes annorlunda. Jag hade en extrem huvudvärk fram till v 16 ungefär, som enligt bm och läkare inte berodde på något eller var något farligt. Jag kände dessutom en enorm kärlek dagen efter ultraljudet, något jag inte gjort med mina två första, då var jag bara allmänt gravidlycklig. Det var precis som om min änglason behövde den kärleken. Två veckor innan han dog kändes det annorlunda i magen. Han rörde sig lite mindre än vanligt, och det kändes fel helt enkelt. Jag var väldigt mycket mer orolig än vad jag varit med mina två första barn. Inte riktigt som du Ts, men den kändes annorlunda helt klart.

Svar på tråden Kände ni på er att något var fel under er graviditet?