• Äldre 2 Jun 13:41
    22682 visningar
    449 svar
    449
    22682

    skaffa ett syskon för oss med ett barn födda 2013

    Hej!
    jag och min man har börjat verksamheten om ett syskon till våran dotter på 10 månader :)
    har nu bim den 11 juni, och hoppas på ett plus :)
    Tänkte att det skulle vara mysigt om vi som har barn födda 2013 och vill skaffa ett syskon kunde följas åt :)

  • Svar på tråden skaffa ett syskon för oss med ett barn födda 2013
  • Äldre 2 Jun 15:55
    #1

    Hej, jag hoppar gärna på tråden! Har ett barn född 09 och ett född 13, och vi har nu startat försök att få syskon. Bim i helgen! 😊

  • Äldre 2 Jun 15:59
    #2

    Vår flicka är också ca 10 månader och vi hoppas att det går lika fort att bli gravida denna gång som med flickan :) Har BIM ca 13 juni och det här är vårt första försök till syskon. Egentligen skulle vi vänta och göra första försöket i juni, ja vi är kanske lite kaxiga då flickan kom på 1-2 försöket ;) Men det vet man ju egentligen att det spelar ju ingen roll hur kort eller lång tid det tog förra gången ;) Nåja, så småningom får vi väl se ;) Första försöken för er?

  • Äldre 2 Jun 18:52
    #3

    Åh vad härligt ! :) ja första försöket och har bim (som jag tror) den 11/6!

    Trodde jag skulle vara lugnare denna väntan på barn eftersom jag har ett nu men icke. Är lika nervös som första gången man försökte skada barn :) varför blir man så? Hehe bara går och väntar på att man kan testa :) den eviga väntan :):) känner ni något ännu? Jag har varit väldigt svullen om magen efter ÄL.. Vet inte om det är något men kanske :)

  • Äldre 2 Jun 19:16
    #4

    Haha jag kände mig nervös i början men sen började jag med ÄL testerna och då var det som att jag "testade mig less" så nu känns det nästan lite...konstigt om det skulle ta sig direkt ;P Snuvad på en tid liksom.. Det kommer jag förstås inte tycke om en vecka om jag får neg på gravtestet men ja, så känns det nu ;) Nästan lite less redan på tester:P För mig är det alldeles för tidigt att känna, typ ÄL+3. Alla graviditeter är väl olika men jag kände heller inget förra gången, det var typ enda gången jag inte trodde att jag var gravid. Tog ett test på BIM mest bara för att kolla för säkerhetsskull. Hur var det för er under förra graviditeten? Känningar? Många försök?

  • Äldre 2 Jun 22:30
    #5

    oj ser nu att jag skivit "skada barn" hmm ska såklart så skapa barn! :)
    hehe känner igen mig med allt testande man gjorde förra gången. men nu ska jag ta det lugnt har jag sagt :) får se hur det blir :)
    kommer du testa innan bim eller håller du digt ro?
    Förra graviditeten testade jag några dagar innan och fick svaga streck men trodde det var spök streck sen på bim så köpte jag ett clearblue diitalt och då visade sig gravid :)
    var på 3:e försöke, då första försöket ledde till missfall väldigt tidigt. och precis då jag fick svart på vitt att jagvar gravid fick jag massa symtom! haha så konstigt men ömmade bröst, molvärk i magen, illamåene.. haha.
    hur var din fösta?

  • Äldre 2 Jun 22:32
    #6
    lantligadrömmar skrev 2014-06-02 15:55:31 följande:
    Hej, jag hoppar gärna på tråden! Har ett barn född 09 och ett född 13, och vi har nu startat försök att få syskon. Bim i helgen!
    åh vad härligt med en tredje :)
    vill också ha tre barn :)

    har du några känningar ännnu? dina förra graviditeter, hur har du känt innan bim med de?
  • Äldre 3 Jun 09:13
    #7
    Emhjarta skrev 2014-06-02 22:30:47 följande:
    oj ser nu att jag skivit "skada barn" hmm ska såklart så skapa barn! :)
    hehe känner igen mig med allt testande man gjorde förra gången. men nu ska jag ta det lugnt har jag sagt :) får se hur det blir :)
    kommer du testa innan bim eller håller du digt ro?
    Förra graviditeten testade jag några dagar innan och fick svaga streck men trodde det var spök streck sen på bim så köpte jag ett clearblue diitalt och då visade sig gravid :)
    var på 3:e försöke, då första försöket ledde till missfall väldigt tidigt. och precis då jag fick svart på vitt att jagvar gravid fick jag massa symtom! haha så konstigt men ömmade bröst, molvärk i magen, illamåene.. haha.
    hur var din fösta?
    Haha ja annars hade jag varit lite tveksam till den här tråden, skada barn vill jag nog inte ;)
    Jag lääääär testea innan bim ;) Otroligt nog, med tanke på hur mycket jag läste på innan jag blev gravid förra gången, så missade jag att man kunde testa innan bim. Eller jag fattade ju att folk gjorde det men jag fick för mig att det var lite 50/50 typ, man kunde få gravidstreck eller inte oavsett om man var gravid eller inte, att testerna helt enkelt inte var att lita på ändå förrän på bim. För många spökstreck-trådar kanske ;) Så den här gången kommer jag garanterat inte kunna hålla mig... Sitter dessutom här med MASSOR av teststickor, "råkade" nämligen komma på att jag ville testa ÄL tester så beställde hem såna och där ingick 10 gravtest också. Och jag hade redan 10 st.. Så har 20 st gravtest hemma + 2 st clearblue på väg så jag kan unna mig ett par test innan bim känner jag ;) 

    Jag hade en riktigt bra graviditet, mådde lite smått illa i början, fick tidigt ont i fötterna av att stå upp länge t.ex. på jobbet, fötterna svällde en del tidigt men hjälpte med stödstrumpor... Var ganska trött då jag sov dåligt, vaknade 1 gång i timmen av ingen anledning från v 20 :P Men annars, jobbade 50% på slutet, jobbade till 3 veckor innan bf :) Hur var din? :)
  • Äldre 3 Jun 12:31
    #8

    :) jag har också beställt många grav tester! Så spännande ju! Har sagt till mig själv att jag måste iaf vänta till måndag nästa vecka :) då är det bim-2 tror jag. Förra gången så fick jag inte plus förrän efter bim. Och då hade jag testat med ett cb digitalt på bim dagen! Så himla konstigt! Men jag kände i kroppen att det var något som var där och ingen mens kom ju så jag åkte ner till Apoteket dagen efter och köpte nytt! Och dååå fick jag gravid tecken ????

    Mådde också dåligt i början, fick ont i svanskotan kanske snabbt som följde hela graviditeten men annars mådde jag underbart efter ca vecka 12 :)

    Jag jobbar inom vården så jag blev ledig två månader innan jag skulle föda för det är ganska tungt där jag jobbade :) så var skönt att få gå hemma och fixa och dona innan vår dotter kom ????????

    Har alltid velat ha rätt tätt med syskon så hoppas verkligen nu ????

  • Äldre 3 Jun 12:34
    #9

    Haha mina smilys blir frågetecken ser jag .. Konstigt när man skriver från telefonen ..

    Men bär vågar du testa som tidigaste? Du med 20 tester kan ju testa många gånger :)

    Slutade med mina p-piller förra månaden så är lite svårt att veta när exakta ÄL var men hoppas vi prickade in den. Jag testade med ÄL stickor men tycker jag får 2 streck på alla fast inte lika tydliga som kontroll strecken men men..

  • Äldre 3 Jun 15:01
    #10
    Emhjarta skrev 2014-06-02 22:32:35 följande:
    åh vad härligt med en tredje :)
    vill också ha tre barn :)

    har du några känningar ännnu? dina förra graviditeter, hur har du känt innan bim med de?
    ja, det ska bli mysigt, om det lyckas =) hoppas verkligen att det blir pluss här fort, vill så gärna ha tätt mellan barnen. det är drygt 4 år mellan våra 2, det fick bli så då jag ville plugga klart efter första barnet, samt få jobba och hinna få fast anställning... men nu är det ju inget sånt att bry sej om, så hoppas att vi kan få en till liten i familjen... sen har vi siktat in oss på en 4:a ocjså så småning om, vi vill ha stor familj! =)

    jag har varit gravid 5 gånger, innan första sonen föddes hade jag två missfall, tidiga i v7-8 nån gång... innan son nr 2 föddes hade jag ett MA i v12-13. det var jobbigt, blev inlagd och mådde inte bra... så jag är ju såklart orolig för fler mf, hoppas att jag ska slippa men känns som jag är en sådan som får mf helt enkelt... 

    jag har aldrig kännt av min ÄL, har aldrig haft symtom innan plus... men alla gånger jag varit gravid har jag "kännt" det. jag har vetat inann mensen ens varit sen, nån slags intuition.. med barn nr två drömde jag natten innan jag skulle testa att jag var gravid, jag var helt säker... så när jag tog testet och det inte blev nått superstreck med en gång så kände jag bara, nej det stämmer inte! jag äår gravid... och mycket riktigt efter några sekunder så kom strecket... 

    ska bli spännande att se hur det känns i helgen... ska testa på lördag tänkte jag... 
Svar på tråden skaffa ett syskon för oss med ett barn födda 2013