• Anonym (lämnad)

    Hur gick ni vidare efter att ha blivit lämnad?

    Det är nu juni och jag har inte kommit något längre i att gå vidare efter att ha blivit lämnad av min ex fru. Hon flyttade i januari -14 men sa redan i september att hon ville skiljas. Jag sitter nu här mer tårarna rinnande nerför mina kinder och känner mig sorgsen och deppig.

    När hon började prata om skilsmässa så var det pga att barnen skulle känna sig tryggare om vi separerade. Vad som skulle hända mellan oss skulle vi avvakta och se. Nu blir det så tydligt och uppenbart att det finns inga känslor kvar hos henne för mig medans jag fortfarande älskar henne. Hon betyder fortfarande allt för mig men när jag pratar med hon så smärtar det så himla mycket inom mig. 

    Jag ville att vi skulle gå på familjerådgivning för att iallafall se till att få hjälp med att avsluta relationen och komma vidare. Det blev enbart ett möte där sen vägrade hon att fortsätta de mötena utan ville bara ha samarbetssamtal och jag inser att dessa enbart handlar om hur vi ska samarbeta kring barnen. Jag tycker det är riktigt svårt med dessa samtal då jag har så mycket kvar i mina känslor för henne medans hon klart och tydligt har sagt att det finns inget mellan oss.

    Man kan undra hur det kan gå så himla snett. Minsta föddes oktober 2012. Han hann inte ens fylla 1 år innan hon ville skiljas.

    Lång inlägg men vad gör man?

  • Svar på tråden Hur gick ni vidare efter att ha blivit lämnad?
  • Anonym (H)

    Hon lämnade dig i januari, jag tycker inte att det är så konstigt att du fortfarande sörjer. Att skylla på barnen låter i mina öron som att hon inte vågar/kan stå upp och säga att det är hon som vill lämna dig. Tillåt dig själv att sörja men glöm inte bort att ha kul också. Umgås med vänner, familj, barnen etc Dagarna kommer att gå sakta framåt i dimma, men en dag lättar det, det tar bara lite olika tid. Hade jag varit dig hade jag bestämt mig för att bli mitt snyggaste jag, för att visa vad hon går miste om. När livet är jäkligt brukar jag försöka tänka att allt har en mening, man ser inte den direkt bara. Sök hjälp om du mår för dåligt!

  • Anonym (Just nu)
    Anonym (lämnad) skrev 2014-06-08 22:18:32 följande:
    Det är nu juni och jag har inte kommit något längre i att gå vidare efter att ha blivit lämnad av min ex fru. Hon flyttade i januari -14 men sa redan i september att hon ville skiljas. Jag sitter nu här mer tårarna rinnande nerför mina kinder och känner mig sorgsen och deppig. När hon började prata om skilsmässa så var det pga att barnen skulle känna sig tryggare om vi separerade. Vad som skulle hända mellan oss skulle vi avvakta och se. Nu blir det så tydligt och uppenbart att det finns inga känslor kvar hos henne för mig medans jag fortfarande älskar henne. Hon betyder fortfarande allt för mig men när jag pratar med hon så smärtar det så himla mycket inom mig.  Jag ville att vi skulle gå på familjerådgivning för att iallafall se till att få hjälp med att avsluta relationen och komma vidare. Det blev enbart ett möte där sen vägrade hon att fortsätta de mötena utan ville bara ha samarbetssamtal och jag inser att dessa enbart handlar om hur vi ska samarbeta kring barnen. Jag tycker det är riktigt svårt med dessa samtal då jag har så mycket kvar i mina känslor för henne medans hon klart och tydligt har sagt att det finns inget mellan oss. Man kan undra hur det kan gå så himla snett. Minsta föddes oktober 2012. Han hann inte ens fylla 1 år innan hon ville skiljas. Lång inlägg men vad gör man?

    Usch va jobbigt för dej. Jag sitter i samma sits just nu. Mitt ex sen 13 år lämnade mej för en vecka sen. Jag försöker hela tiden tänka att det kunde vart värre. För min egen skull då.... Måste ju vara jättejobbigt med ett så litet barn. Har du barnet ofta? Då måste ni ju träffas isf och det kan ju vara jobbigt. Har ditt ex träffat någon ny? Hon har ju säkert tänkt på detta länge och vågade säkert inte säga som det var för det var enklast för henne. Och fegt. Precis som mitt ex. Han var oxå feg. Förstår inte varför det ska vara så svårt att säga sanningen till den man bott ihop med i flera år. Ja vad gör man? Man måste ju gå vidare med sitt liv hur som helst. Svårt före dej för ni måste ju ha kontakt i många år framöver, och det kan ju vara jobbigt för dej om du fortfarande har känslor för henne.
  • Anonym (lämnad)
    Anonym (Just nu) skrev 2014-06-11 19:49:23 följande:

    Usch va jobbigt för dej. Jag sitter i samma sits just nu. Mitt ex sen 13 år lämnade mej för en vecka sen. Jag försöker hela tiden tänka att det kunde vart värre. För min egen skull då.... Måste ju vara jättejobbigt med ett så litet barn. Har du barnet ofta? Då måste ni ju träffas isf och det kan ju vara jobbigt. Har ditt ex träffat någon ny? Hon har ju säkert tänkt på detta länge och vågade säkert inte säga som det var för det var enklast för henne. Och fegt. Precis som mitt ex. Han var oxå feg. Förstår inte varför det ska vara så svårt att säga sanningen till den man bott ihop med i flera år. Ja vad gör man? Man måste ju gå vidare med sitt liv hur som helst. Svårt före dej för ni måste ju ha kontakt i många år framöver, och det kan ju vara jobbigt för dej om du fortfarande har känslor för henne.
    Oavsett barn eller inte så är det jobbigt att vara den som blir lämnad. Hon har inte sagt något om någon ny eller så men varför skulle hon berätta det för mig just nu. 

    Idag lämnade jag barnen hos henne efter att ha haft de hos mig under 6 nätter och nu blir det 8 nätter utan de. Kommer dock att träffa barnen på skolavslutningen på fredag.

    Har lyckats få kontakt med psykosociala enheten och är uppsatt på väntelista där nu för hjälp med allt detta.
  • Anonym (Trassel)

    Ber om ursäkt för att jag river upp en gammal tråd. Men hur gick det?!

    Jag själv blev lämnad och mår verkligen skit dåligt. Det började med en mystisk man i december som bara var vän. En paus i januari för hon behöver egen tid men vi bodde fortfarande tillsammans. Hon ville avsluta förhållandet en månad efter det och jag kasta ut henne ungefär en månad efter det för att hon sen december smugit runt med andra män, gång efter annan ljugit mig rätt upp i ansiktet och klarade inte av det något mer.

    Under tiden hade vi fortfarande sex och det har vi även just nu. Jag tänker att jag inte borde ha det men att få känna kärlek och känna sig attraktiv känns så otroligt bra just i stunden. Även fast man själv vet att dessa känslor är falska

    14 år förhållande, 1 barn på 4 år. Känner mig helt trasig och vet inte vad jag ska ta mig till.

    Blev det någonsin bra igen? Mådde du bra igen? Jag känner ingen glädje alls. Likgiltig till allt. Nästan död inombords och det skrämmer mig

Svar på tråden Hur gick ni vidare efter att ha blivit lämnad?