• Hoppentoss

    Snälla Turkiska muslimer hjälp mig att förstå.

    Hej!

    Min son är 19 år och är autistisk men intligent och högfungerande=(Smart)
    Vi är Kristna. Min son är oskuld, försiktig, omtänksam och väldigt kär. Han kan inte ljuga(autismen gör så det ej går).

    Han har under snart 3 år haft en nätförhållande med en turkisk muslims kvinna snart 25 år. Hon högutbildad. Bor hemma. ogift bor i Ankara. Hårt hållen hemmifrån. Är rädd för vuxna. praktiserande muslim. Hon gillar ej sin far.

    Dom har chattat dag och natt och pratat med varandra via skype m.m. ca 80 % av dygnet. Kvinnan har även satts som ett specialintresse för min son när han fick sin diagnos.

    Jag har inget emot tjejen eller om hon skulle vilja ha ett förhållande med min son. Men jag är otroligt ororlig över familjen som jag inte får grepp på.

    Nu till min rädsla.
    Min son skall nu åka till Munschen för att träffa kvinnan i ca två veckor. Dom skall sova i samma rum. Broderns skall ha ett annat rum på samma hotell.
    Sedan skall min son åka med brodern och flickvännen till Turkiets (Ankaras flygplats) och träffa föräldrarna. Enligt min son vill dom se vem han är så att han inte är en som taffsar på flickan. när dom sedan träffat min son skall det vara öppet för flickan att komma till sverige och träffa sonen här.

    Jag får inte ihop berättelsen alls.

    Några av mina tankar:
    1. sova i samma rum och sedan träffa föräldrana för att dom skall kolla upp att han ej rör flickan. (konstogt resonomang för min del). i detta läge är det min son som är den oerfarna.
    2. Vi får ej tala med föräldrarna alls. Konstigt.
    3. Vi är godkända som familj genom att sonen filmat vårt boende och visat vem vi är. Konstigt.
    4.Vad vill dom?
    5. Rädsla om att kommer han tillbaka? Pappan har vart högt inom det militära. Mamman lärare.

    Så "bad filing" på detta möte men kan inget göra då han är myndig och har egna pengar.

    Jag skulle velat att vi träffats vi och föräldrarna samtidigt som ungdommarna.  Dom fått träffa varandra ordentligt utan krav. Är dom forfarande lika kära så kan man gemensamt lösa detta.

    Så snälla ni hjälp mig förstå deras handlingar

    Alla som bara skall kasta skit på muslimer eller på sitationen ber jag hålla er undan denna tråd. jag vill verkligen förstå och bolla mina tankar så det blir rätt. min son kommer krossas totalt om det blir fel.

    Jag hoppas allt går bra.

  • Svar på tråden Snälla Turkiska muslimer hjälp mig att förstå.
  • UniqueSnowflake

    Nej men snälla!!!!!!!! http://www.bergpiano.com/images09/stockphoto/redLightSmaller.gifhttp://www.bergpiano.com/images09/stockphoto/redLightSmaller.gifhttp://www.bergpiano.com/images09/stockphoto/redLightSmaller.gif


     


    Tänk lite själva!!!!! http://www.bergpiano.com/images09/stockphoto/redLightSmaller.gifhttp://www.bergpiano.com/images09/stockphoto/redLightSmaller.gifhttp://www.bergpiano.com/images09/stockphoto/redLightSmaller.gif


     


    Läste igenom din trådstart, och alla röda lampor blinkar och klockor slår alarm.
    Det är något som inte stämmer i den här historien!!


    Antagligen kommer det i slutänden handla om utpressning av typen "Du har sovit i samma sovrum som en gift kvinna, du kommer att hamna i fängelse! Såvida du inte mutar oss till att inte göra anmälan"

    Eller något sådant med oräkneliga konstellationer.

    Det är klart att det handlar om något mycket märkligt här! OCH varför just Turkiet - Turkiet är ett arabiskt land och lever mycket under Islams tumme. Det är inte som man kan tro, ett västerländskt land, även om de försöker utspela sig som ett sådant.

    Jag har vänner från Turkiet som har svenska män / familjer och de vågar inte ens berätta detta för sina släktingar, och då är deras släktingar inga bonnläppar direkt!


    (.^_^.)
  • umm abdilleh

    Tycker inte du ska ställa denna frågan till muslimer för enligt islam är det inte tillåtet för en man och kvinna att ha någon slags kontakt med varan (sms. Telefon. Data. Träffas) utan att en av kvinnans mahram är med vilket betyder hennes pappa. Bror. Farbror. Morbror. Enligt islam är det absolut förbjudet för en muslimsk kvinna att gifta sig med en icke muslimsk man. Även är det förbjudet att resa utan en mahram...så denna kvinnan och föräldrarna lever inte efter islam. Darför borde frågan inte ställas till muslimer. Utan till turkar då dessa du frågar om inte lever efter islam utan möjligtvis efter turkisk kultur..

  • Kjell2

    Luktar scam lång väg. Plötsligt dyker det upp trassel och önskemål/krav om pengar till flygresa/hotell/sjukhus/visum. Därefter dyker ingen upp. Eller något elände i Turkiet,

    Nu blir frågan hur du ska hantera din son kring detta,.

  • Hoppentoss

    Kjell. Tyvärr vet jag inte hur jag skall hantera sonen. I två år har jag förbjudit honom att åka. Nu gör han det han tycker är lindrigast för min oro. Han valde munschen och en mellanlandning i Turkiet. Det som gör det svårt är att pappan säger att allt är ok att åka och att det inte finns några risker. Jag ser många risker, men vad jag en kommer att göra kommer sonen att åka. Jag kan bara hoppas att jag har fel och exet har rätt. Men jag skulle vilja veta oddsen att det verkligen är kärlek från kvinnans håll och att hennes familj är ok mot sonen. Jag önskar jag kunde styra mer. Jag har en turkisk bekant som erbjudit sig tala med familjen men sonen vägrar ge ut telefonnummer eller namn. Och exet( pappan) tycker att jag är orolig i onödan.

  • Hoppentoss

    Umm. Dom har sagt till sonen att han måste konvertera om dom skall få gifta sig. Så även om dom inte är enligt vissa exemplariska muslimer så räknar jag dem dit och därför ställer frågan till muslimer med. Som du förstår så är det inte att dom är muslimer som skrämmer mig utan att jag inte vet vem dom är och hur dom tänker. Jag vet ej vilka regelverk dom går efter och att dom vill min son väl. Min son har aldrig gjort något mot min vilja förens nu. Han är otroligt kär och har varit det länge nu så nu går kärleken före min oro. Han tror sig känna kvinnan och familjen som bra människor. Som du förstår så är jag lite otrolig där eftersom det är där hans funktionshinder finns. Att läsa av andra människor. Kram

  • Hoppentoss

    Kjell. Jag har bara det sonen berättat att gå efter. Så jag utgår från att det är sant. Vi får se hur det går. Han åker på söndag och skall vara borta i 2 veckor. Känns tungt.

  • Hoppentoss

    Jag skall tvinga av honom all information innan han åker så jag vet vet jag skall söka om något går fel.

  • UniqueSnowflake
    Hoppentoss skrev 2014-06-10 16:40:31 följande:
    Kjell. Jag har bara det sonen berättat att gå efter. Så jag utgår från att det är sant. Vi får se hur det går. Han åker på söndag och skall vara borta i 2 veckor. Känns tungt.

    Stoppa honom från att åka!!! Han kommer bara bli lurad, förstår ni inte det själva? Tänk utanför lådan nån enda gång! Snälla lova mig att du inte låter honom åka. Ring UD, fråga alla möjliga tänkbara om detta.

    Utrikesdepartementet, Regeringskansliet Stockholm:

    08-405 10 00


    RING direkt imorgon.


    (.^_^.)
  • UniqueSnowflake
    Hoppentoss skrev 2014-06-10 16:07:54 följande:
    Kjell. Tyvärr vet jag inte hur jag skall hantera sonen. I två år har jag förbjudit honom att åka. Nu gör han det han tycker är lindrigast för min oro. Han valde munschen och en mellanlandning i Turkiet. Det som gör det svårt är att pappan säger att allt är ok att åka och att det inte finns några risker. Jag ser många risker, men vad jag en kommer att göra kommer sonen att åka. Jag kan bara hoppas att jag har fel och exet har rätt. Men jag skulle vilja veta oddsen att det verkligen är kärlek från kvinnans håll och att hennes familj är ok mot sonen. Jag önskar jag kunde styra mer. Jag har en turkisk bekant som erbjudit sig tala med familjen men sonen vägrar ge ut telefonnummer eller namn. Och exet( pappan) tycker att jag är orolig i onödan.

    Här har vi problemet. Ni får inte ens prata med honom?


     


    Tänk om din son blir misshandlad av kvinnans bror? Dessutom, din son är 18 och kvinnan redan 25 år, hon är alltså vuxen. Varför utsätta sig för den här risken? Tänk om kvinnans "bror" egentligen är hennes man?

    SCAM, det luktar scam LÅNG VÄG! Ring och prata med alla möjliga, prata med UD, prata med turkiska ambassaden, begär att din bekant får prata med kvinnan, annars skiter ni i alltihopa, det kan du sätta som påtryckning.


     


    BOLLEN LIGGER HOS ER, det kommer inte sluta bra om han åker, men som sagt,bollen ligger hos er att göra allt som står i er makt för att skydda er son från skada.


    (.^_^.)
Svar på tråden Snälla Turkiska muslimer hjälp mig att förstå.