• Kampsport

    Har Final Fantasy gått förlorat?

    Square-Enix släpper nya Final Fantasy spel och i sin jakt på nya spännande system så decimeras FF-känslan allt mer.

    Eller? Vad tycker ni? 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har Final Fantasy gått förlorat?
  • Aniiee

    Jag gillar båda stilarna. Inte för att den nya stilen har funnits i särskillt många spel...... bara 5 stycken än så länge, av...... är det 20 spel nu? Och man kan absolut göra ett vase för att åtminstone 3 av de 5 spelen också är turbaserade, fast med ett annat slags flöde.


    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Kampsport

    Vad tror du om FF XV? Jag kommer inte köpa det spelet. Stridssystemet är så långt från min smak tyvärr.

  • Aniiee
    Kampsport skrev 2014-06-10 16:42:37 följande:
    Vad tror du om FF XV? Jag kommer inte köpa det spelet. Stridssystemet är så långt från min smak tyvärr.
    Ser ut som att systemet är tillbaka på 12, vilket jag hade lite svårt för. Men för Noctis skull kommar jag stå ut. Och för att kunna skriva en recension, förstås.

    Jag har goda förhoppningar på storyn och så.

    Sen tror jag att man motsätter sig lite för att det är Final Fantasy. Man tar på sig nostalgiglasögonen och får de inte av sig. Till exempel så har ingen problem med stridssystemet i Kingom Hearts, fast det är lika dant som det i FFXII....... Så det är nog inte systemet i sig det är fel på, utan det att det sitter i ett spel med "Final Fantasy" i titeln =P
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Kampsport

    Ja det kan nog hända att du har rätt med glasögonen för min del :) Jag köpte elvan, spelade några timmar, sen aldrig mer :P tolvans system var rätt bra förutom summons där en person bara kunde ha en och det var tvunget att ha den som ledare.

    Jag lägger mitt hopp på 

    :P

  • Aniiee
    Kampsport skrev 2014-06-10 17:39:52 följande:

    Ja det kan nog hända att du har rätt med glasögonen för min del :) Jag köpte elvan, spelade några timmar, sen aldrig mer :P tolvans system var rätt bra förutom summons där en person bara kunde ha en och det var tvunget att ha den som ledare.

    Jag lägger mitt hopp på 

    :P


    11 har jag inte spelat, hade inget kreditkort på den tiden, och nu har jag ingen lust att starta upp ett nytt MMO. Spelar redan 14.....

    Det ryktas i Japan att Agni's philosophy är en del av 15. Till exempel så har ett par andra karaktärer (som inte är Agni) dykt upp i senaste 15-trailern. Ingen vet än, men jag håller det för troligt.
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Kampsport
    Aniiee skrev 2014-06-10 17:44:54 följande:
    11 har jag inte spelat, hade inget kreditkort på den tiden, och nu har jag ingen lust att starta upp ett nytt MMO. Spelar redan 14.....

    Det ryktas i Japan att Agni's philosophy är en del av 15. Till exempel så har ett par andra karaktärer (som inte är Agni) dykt upp i senaste 15-trailern. Ingen vet än, men jag håller det för troligt.
    Jag hittar fasen inte den senaste trailern. Bara den jag länkade till, som för övrigt är gammal nu :/
  • Aniiee
    Kampsport skrev 2014-06-10 20:00:02 följande:
    Jag hittar fasen inte den senaste trailern. Bara den jag länkade till, som för övrigt är gammal nu :/
    Senaste 15-trailern

    K
    licka på knappen som det står "playable movie" på (under knappen som det står "trailer" på.  Den trailern är från e3 förra året.
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Apopan

    Jag älskar ju turbaserade spel öht, och det var så jag kom in på FF för bra många år sedan. Och ja, jag saknar det turbaserade stridssystemet. Mycket. 

  • Aniiee
    Apopan skrev 2014-06-10 20:20:40 följande:
    Jag älskar ju turbaserade spel öht, och det var så jag kom in på FF för bra många år sedan. Och ja, jag saknar det turbaserade stridssystemet. Mycket. 
    Spelat Resonance of Fate? ett av mina favvisar till ps3/xbox360 =P Svårt som.... i början, men man lär sig =P Ni no kuni kan man kanske göra ett case för. Lost Odyssey kom jag just på att jag borde spela om.....

    Turbaserade på förra gen-konsollerna of the top of my head.
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Kampsport

    Håller med att Resonance of fate är svårt och Ni No Kuni kan man ju inte annat än älska!

Svar på tråden Har Final Fantasy gått förlorat?