• Jossevk

    Någon som dricker naturdiet,nutrilett,allevo osv?

    Jag undrar om det är någon här inne som går på en vlcd kur här inne? :) börjat min idag, dricker naturdiet shakes, och ska dricka ett antal veckor, har ungefär 25kgs övervikt som gärna får lämna min kropp. Har någon här inne druckit någon sån här diet och hur mycket gick ni ner då osv? :)

  • Svar på tråden Någon som dricker naturdiet,nutrilett,allevo osv?
  • SE123
    Jossevk skrev 2014-06-11 20:14:30 följande:

    Jag undrar om det är någon här inne som går på en vlcd kur här inne? :) börjat min idag, dricker naturdiet shakes, och ska dricka ett antal veckor, har ungefär 25kgs övervikt som gärna får lämna min kropp. Har någon här inne druckit någon sån här diet och hur mycket gick ni ner då osv? :)


    Hej! Jag kör också naturdiet, men ofta blir det halvfart, alltså att jag äter nåt mål om det bjuds eller nån frukt tex, funkar jättebra för mig!

    Det är min tredje vecka nu och kilona försvinner :) jätteskönt!

    Jag har gått ner lite mer är fyra kilo under dessa veckor och har 15-17 kvar :)

    Kul om vi kan följa varandra! Kämpa på!
  • Gizmo

    Jag dricker 1-2 st nutrilett per dag istället för mellanmål. Går inte ned i vikt tyvärr, men känner att kroppen blivit mer fast - muskler i stället för fett. 

    Önskar att jag kunde leva på bara nutrilett men jag älskar mat och är ständigt hungrig!

  • Chockocola

    Har börjat dricka Easy diet, igen... Det är sen enda soppan jag gillar. Har testat dom andra men inga var goda. Dom finns få hälsokostbutiken. Vill jag ha något kallt och snabbt så tar jag en naturdiet shake choklad. Tror det är femtioelfte gången jag börjar med soppor. Jag har runt 20 kg att gå ner. Hänger oxå på 🍉

  • Jossevk
    SE123 skrev 2014-06-12 09:50:54 följande:
    Hej! Jag kör också naturdiet, men ofta blir det halvfart, alltså att jag äter nåt mål om det bjuds eller nån frukt tex, funkar jättebra för mig! Det är min tredje vecka nu och kilona försvinner :) jätteskönt! Jag har gått ner lite mer är fyra kilo under dessa veckor och har 15-17 kvar :) Kul om vi kan följa varandra! Kämpa på!

    Det är ju super att det går bra, man får köra in den takt man klarar och så. Det sket sig för mig och jag åt på olika saker ibland och fuskade, så idag faktiskt börjar jag om. Första dagen idag och ska köra i 10 veckor. Har dock inte haft en super dag idag, kom upp sent och har bara druckit en shake och en flaska vatten. Inte bra alls, så ska iallafall försöka få i mig en till innan jag går och lägger mig. Men ska iallafall satsa på att inte gå och små äta eller något sånt under dem här 10 veckorna, blir bara besviken på mig själv. Så nu ska det köras fullt ut, måste tänka att 10 veckor är ingenting genom att kunna förändra sitt liv till något bättre. :)
  • Jossevk
    Gizmo skrev 2014-06-12 10:28:06 följande:
    Jag dricker 1-2 st nutrilett per dag istället för mellanmål. Går inte ned i vikt tyvärr, men känner att kroppen blivit mer fast - muskler i stället för fett.  Önskar att jag kunde leva på bara nutrilett men jag älskar mat och är ständigt hungrig!

    Om det funkar för dig och du tycker det känns bra, så finns det ju ingen anledning till att byta. Det beror ju på vad du vill uppnå, och kan lova dig att jag älskar nog mat precis lika mycket som dig ;) men som tidigare sagt, man får helt enkelt prioritera och offra sig, vad är 10 veckor utan mat, jämfört att gå och må dåligt och inte trivas med sig själv, hela livet ;) så tänker jag iallafall.
  • Jossevk
    Chockocola skrev 2014-06-12 19:53:58 följande:
    Har börjat dricka Easy diet, igen... Det är sen enda soppan jag gillar. Har testat dom andra men inga var goda. Dom finns få hälsokostbutiken. Vill jag ha något kallt och snabbt så tar jag en naturdiet shake choklad. Tror det är femtioelfte gången jag börjar med soppor. Jag har runt 20 kg att gå ner. Hänger oxå på

    Detta är andra gången jag börjar, men det är bara att tänka att du fått lärdom från dem andra gångerna och förhoppningsvis kan skippa att göra samma misstag som dem andra gångerna. Är inte bekant med easy diet faktiskt, har endast provat på nutrilett och naturdiet. Klarar inte av pulverna för fem öre, då dem vill komma upp direkt, därför tycker jag naturdiet har så bra, för dem har även vlcd i färdiga shakes, som ändå går att få ner. Så dem dricker jag, aning dyrare men det får man ju tillbaka i smak och sen så prioterar jag ju min viktminskning, så de får kosta lite helt enkelt. Såg nu att du skrivit att du själv druckit dessa shakes, går det inte nå bra för dig att dricka dem ständigt eller ?
  • Chockocola
    Jossevk skrev 2014-06-16 21:51:19 följande:
    Detta är andra gången jag börjar, men det är bara att tänka att du fått lärdom från dem andra gångerna och förhoppningsvis kan skippa att göra samma misstag som dem andra gångerna. Är inte bekant med easy diet faktiskt, har endast provat på nutrilett och naturdiet. Klarar inte av pulverna för fem öre, då dem vill komma upp direkt, därför tycker jag naturdiet har så bra, för dem har även vlcd i färdiga shakes, som ändå går att få ner. Så dem dricker jag, aning dyrare men det får man ju tillbaka i smak och sen så prioterar jag ju min viktminskning, så de får kosta lite helt enkelt. Såg nu att du skrivit att du själv druckit dessa shakes, går det inte nå bra för dig att dricka dem ständigt eller ?

    Jo lärdom är bra, ska bara ta fasta på dom oxå 😉 Easy diet är oxå lite dyrare och kommer i egna påsar. Finns erbjudande ibland och man får 12 påsar för 298kr. Finns i många olika smaker men jag gillar kycklingen bäst. Har diabetes typ 2 oxå, så man får ju tänka sig för på många plan. Jo skulle säkert gå bra att dricka naturdiet shakes, bara men vill ha lite omväxling. Tar jag tex kycklingsoppan så värmer jag den och äter den i tallrik med sked. Känns mer riktigt då. Gillar inte att dricka ur en shake.
  • Jossevk
    Chockocola skrev 2014-06-16 23:28:36 följande:
    Jo lärdom är bra, ska bara ta fasta på dom oxå Easy diet är oxå lite dyrare och kommer i egna påsar. Finns erbjudande ibland och man får 12 påsar för 298kr. Finns i många olika smaker men jag gillar kycklingen bäst. Har diabetes typ 2 oxå, så man får ju tänka sig för på många plan. Jo skulle säkert gå bra att dricka naturdiet shakes, bara men vill ha lite omväxling. Tar jag tex kycklingsoppan så värmer jag den och äter den i tallrik med sked. Känns mer riktigt då. Gillar inte att dricka ur en shake.

    Om det går bra för dig och du går ner i vikt (eller vad det är du vill uppnå, tajta till dig eller så) så är det ju jätte bra, det är bra med variation annars kan man lätt tröttna, jag märker av ett stort salt sug när jag äter såna här dieter, en kaviar macka eller några salt kex är otroligt frestande hehe. Vet inte hur det är med dina easy diet soppor, men kan tänka mig att det är lite mattigare och godare :) hur mycket vill du gå ner och sådär och hur länge ska du hålla på, kul och höra hur andra tänkt göra :). Jag ska ju som sagt hålla på i 10 veckor och vill helst gå ner 20-25kg, väger 85kg till mina 1.60 , dock så vägde jag 83,1kg igår då jag ätit naturdiet i tre dagar, fast lite slött och med lite fusk, men nu har jag tagit nya tag efter en ordentlig tacotallrik igår och nu ska jag köra stenhårt, 10 veckor, idag gick det helt okej, har inte ätit något annat än shakesen, dock åt jag en shake för lite och drack för lite vatten, men det har ändå vart en bra dag för jag skippat att små äta, nu är första dagen över och nu kan man ju bara blicka framåt och fortsätta, så fort jag stoppar något litet i munnen under kur, tappar jag all motivation och det känns som jag förstört allt, därför jag måste vara så noga med att skita i att äta något annat än shakesen, så jag slipper tappa motivation, vet ju att en liten gurk bit inte gör något, men det känns som det än då liksom, så därför ska jag köra helt rent och verkligen försöka, för märker ju att dem dagarna jag klarat av att bara ätit shakesen och druckit vatten, är motivationen på topp! Så idag var en bra dag:) det ända jag är dålig på nu är sömnen, hehe.
  • Jossevk

    Har suttit och planerat lite upptrappning också, så jag någorlunda vet hur jag ska lägga upp maten sen, är verkligen tagg på detta nu men kan verkligen säga att jag längtar till att börja äta nyttigt sen med fisk och grönsaker osv. Gott gott! Ända gången jag ska äta nu under kur är på midsommarafton, unnar mig det eftersom det är min favorit "högtid" med maten och vi ska få hit gäster och så. Men fortsätter direkt dagen efter, nu jävlar ;)

  • Chockocola

    Åt lite laxpaj, en väldigt liten bit. Eftersom jag känner mej själv nu, så vet jag att det inte funkar med att bara äta soppa. Några dagar har jag ätit sallad oxå. När jag jobbar är det mycke lättare att bara äta soppa. I helgen köpte jag en sån lite chipspåse på 30 gr och jag har fortfarande kvar på den. Det var så gott!! Jag gick ett tag på vlcd men kommer inte ihåg hur mycket jag gick ner. Det var såå brutalt tråkigt att jag slutade. Typ ingen variation alls. Nä, lagom är bäst. Får satsa på beach 2115 ist:)

  • Jossevk
    Chockocola skrev 2014-06-23 15:43:09 följande:

    Åt lite laxpaj, en väldigt liten bit. Eftersom jag känner mej själv nu, så vet jag att det inte funkar med att bara äta soppa. Några dagar har jag ätit sallad oxå. När jag jobbar är det mycke lättare att bara äta soppa. I helgen köpte jag en sån lite chipspåse på 30 gr och jag har fortfarande kvar på den. Det var så gott!! Jag gick ett tag på vlcd men kommer inte ihåg hur mycket jag gick ner. Det var såå brutalt tråkigt att jag slutade. Typ ingen variation alls. Nä, lagom är bäst. Får satsa på beach 2115 ist:)


    Har du provat lchf? Ska vara en bra diet och gå på om man blir mätt och belåten. Sen får man ju äta det allra godaste också hehe. :) jag har fuskat fram och tillbaka nu, så idag är första dagen för mig. Börjat om. Så idag har jag hållt mig från allt annat en shakesen:)
  • renee853

    Ett tips till alla som vill eller som dricker pulvret är att skaka o blanda med vattnet som vanligt o ställ in denni kylskåp mellan 30-40 min skaka en gång o drick. Började för 4 dagar sen med naturdiet choklad o hade jag ej fått höra detta av en kollega så hade jag nog gett upp på en gång. Blir mycket godare med det sättet än deras 10-15 sek o sen dricka när ej proteinet har löst upp sig. Men min fråga är kan man åta nån frukt eller ägg eller nått under denna 3 veckors kur?

  • dr acula
    renee853 skrev 2015-05-30 17:08:46 följande:

    Ett tips till alla som vill eller som dricker pulvret är att skaka o blanda med vattnet som vanligt o ställ in denni kylskåp mellan 30-40 min skaka en gång o drick. Började för 4 dagar sen med naturdiet choklad o hade jag ej fått höra detta av en kollega så hade jag nog gett upp på en gång. Blir mycket godare med det sättet än deras 10-15 sek o sen dricka när ej proteinet har löst upp sig. Men min fråga är kan man åta nån frukt eller ägg eller nått under denna 3 veckors kur?


    Fast det står att man ska dricka den 10-15 min efter man blandat den? Man ska inte äta något alls om man äter strikt kur.
  • renee853

    Plogar har läst på massa ställen o svar o allt möjligt att man kan tex äta ägg morötter o frukt. För att ta nått till sen kvällen om man är hungrig mm.

  • dr acula
    renee853 skrev 2015-05-30 23:12:43 följande:

    Plogar har läst på massa ställen o svar o allt möjligt att man kan tex äta ägg morötter o frukt. För att ta nått till sen kvällen om man är hungrig mm.


    Själv kör jag slanka och på deras hemsida står det att man inte ska göra det så man ska nog läsa på om dom produkterna :)
  • renee853

    Men det ang tiden så står det bara att man ska skaka på pulvret i 10-15 sekunder o sen färdig att dricka. Står inget om att den ska stå i kylen över huvud taget i 10-15 minuter. Så vart har du sett det någonstans?

  • dr acula
    renee853 skrev 2015-05-31 12:44:48 följande:

    Men det ang tiden så står det bara att man ska skaka på pulvret i 10-15 sekunder o sen färdig att dricka. Står inget om att den ska stå i kylen över huvud taget i 10-15 minuter. Så vart har du sett det någonstans?


    På slankas hemsida står det:

    Kan jag hälla min färdiga Slanka-måltid i en termos?
    Din färdigmixade Slanka är en färskvara och bör ätas inom 10-15 minuter.

    slanka.se/fragor-och-svar/alla-fragor-och-svar/

    Men jag vet inte hur det är med andra kurer :)
  • renee853

    Ok för jag kör naturdiet o det står bara sek. Det är olika på alla kurer men protein löser ej upp sig så snabbt va bara det jag ville tipsa om inget annat.

Svar på tråden Någon som dricker naturdiet,nutrilett,allevo osv?