• t123

    Gravida 18-25 år, BF i februari 2015

    Hej! Tänkte att det skulle vara kul att samlas här, vi som är under 25 och väntar barn i februari 2015. Jag fick plus på stickan igår och beräknar att jag borde vara i vecka 5 nu. Är 24 år själv och skulle gärna ha kontakt med er som väntar barn ungefär samtidigt och är i ungefär samma ålder :) 

  • Svar på tråden Gravida 18-25 år, BF i februari 2015
  • Wikki5

    Hej 21 år gammal, beräknad att få min lilla knoddas 10 februari , superkul att ha en lite grupp för oss unga som väntar barn för första gången'. Är själv i vecka 6 :)

  • t123
    Wikki5 skrev 2014-06-12 11:30:36 följande:
    Hej 21 år gammal, beräknad att få min lilla knoddas 10 februari , superkul att ha en lite grupp för oss unga som väntar barn för första gången'. Är själv i vecka 6 :)
    Åh vad roligt med ett så snabbt svar, hoppas fler ansluter sig till oss :) Spännande, du ligger lite före mig då som (enligt egna beräkningar) har bf 17 februari! Hur har tankarna gått sedan du fick plus? :)
  • Wikki5

    Ja det känns så kul att jag hittade din tråd, :) jo det känns lite oroligt men även super roligt, min sambo och jag hade egentligen planerat att skaffa barn om ett år men det är absolut roligt att det hände lite tidigare, är mer nervös vad omgivningen ska säga nu , hur har allt gått för dig? :)

  • t123

    Det är faktiskt precis samma sak här. Vi hade planerat att vänta ett år från och med nu ungefär, men så blev det visst inte! :) Så jag håller med om att det är lite nervöst att berätta för alla! Tror inte att någon väntar sig det just nu. Har ni funderat på när (och hur) ni ska berätta? :) Hur ser er situation ut, jobbar ni, pluggar, etc? :)

  • Anjou2

    Hejsan! Hoppar in här :) fyller 20 år i juli, och har precis plussat igen direkt efter ett missfall för en månad sen.. Så lite svårt att räkna ut BF men om man räknar att mitt tidiga missfall var som mens så är det BF 15 februari :)

    Hoppas den lilla vill hålla sig kvar denna gång då!

  • t123
    Anjou2 skrev 2014-06-12 15:50:30 följande:
    Hejsan! Hoppar in här :) fyller 20 år i juli, och har precis plussat igen direkt efter ett missfall för en månad sen.. Så lite svårt att räkna ut BF men om man räknar att mitt tidiga missfall var som mens så är det BF 15 februari :)
    Hoppas den lilla vill hålla sig kvar denna gång då!
    Hej! Vad kul att du vill hoppa in :) Och grattis till plusset, tråkigt med missfallet men underbart att det tog sig igen så snabbt! Håller med om att det är struligt med räknandet om man inte har extremkoll, man vill ju så gärna veta exakt så att man vet PRECIS vilken dag man är på i appen :)

    Hur mår du hittills då? :)
  • Wikki5

    Vi båda har fast anställning jobbar heltid och vi har en 3a på Lidingö (Stockholm) så allt är egentligen bra läge för att köra så det känns super skönt! Haha jag tror jag vill köra något roligt för berätta för min mamma att hon blir mormor men det största blir nog om en månad då jag pch min sambo åker till Cypern med 10 av våra närmaste vänner och får explodera nyheterna där :) hur har ni det? Jobbar du, pluggar ? Vart bor du någonstans? Annjou2 du är super VÄLKOMEN! Vad roligt att du lyckats bli gravid igen efter omständigheterna! Hur är läget hos dig? Är det planerat från början, hur tar din kille det här??

  • t123
    Wikki5 skrev 2014-06-12 17:05:03 följande:
    Vi båda har fast anställning jobbar heltid och vi har en 3a på Lidingö (Stockholm) så allt är egentligen bra läge för att köra så det känns super skönt! Haha jag tror jag vill köra något roligt för berätta för min mamma att hon blir mormor men det största blir nog om en månad då jag pch min sambo åker till Cypern med 10 av våra närmaste vänner och får explodera nyheterna där :) hur har ni det? Jobbar du, pluggar ? Vart bor du någonstans? Annjou2 du är super VÄLKOMEN! Vad roligt att du lyckats bli gravid igen efter omständigheterna! Hur är läget hos dig? Är det planerat från början, hur tar din kille det här??
    Härligt, då har ni ju faktiskt det mesta klart för er, för det är ju ändå till stor hjälp om man har fasta inkomster :) Jag pluggar till medievetare och blir klar till jul, det var därför vi hade tänkt vänta tills dess så att jag kunde hinna börja jobba efter men ja, det löser sig ändå :) Sambon har fast jobb, jag har jobb hela sommaren och förhoppningsvis kan jag jobba extra i höst också om jag orkar, plus att jag har sparat en del så det känns helt okej trots att min mammapeng inte skulle bli så bra. Vi bor i en 3a men skulle väldigt gärna flytta till ett annat område eller allra helst till hus innan bebisen kommer, vi får se :) 

    Fick ju veta igår att jag är gravid, så det har knappt sjunkit in än. Men jag är faktiskt jätteglad! :) Är ni oroliga för missfall osv? 
  • Anjou2
    t123 skrev 2014-06-12 16:36:08 följande:
    Hej! Vad kul att du vill hoppa in :) Och grattis till plusset, tråkigt med missfallet men underbart att det tog sig igen så snabbt! Håller med om att det är struligt med räknandet om man inte har extremkoll, man vill ju så gärna veta exakt så att man vet PRECIS vilken dag man är på i appen :)

    Hur mår du hittills då? :)
    Ja jag är så glad att det gick så fort :) ja man vill ju veta exakt vilken dag man är i :)

    Hittills mår jag super bra, letar nästan efter symtomer men antar att dom kommer snart :)
  • Anjou2
    Wikki5 skrev 2014-06-12 17:05:03 följande:

    Vi båda har fast anställning jobbar heltid och vi har en 3a på Lidingö (Stockholm) så allt är egentligen bra läge för att köra så det känns super skönt! Haha jag tror jag vill köra något roligt för berätta för min mamma att hon blir mormor men det största blir nog om en månad då jag pch min sambo åker till Cypern med 10 av våra närmaste vänner och får explodera nyheterna där :) hur har ni det? Jobbar du, pluggar ? Vart bor du någonstans? Annjou2 du är super VÄLKOMEN! Vad roligt att du lyckats bli gravid igen efter omständigheterna! Hur är läget hos dig? Är det planerat från början, hur tar din kille det här??


    Tack! Jo det är bara bra här med mig! Ja det är väl planerat, vi har försökt i ca 7 månader så vi är ju super glada! :) och killen började nästan gråta för han vart så glad att det tog sig igen så fort:)

    Jag är ju som sagt 20 år (snart) och killen är snart 30 och han har en son på snart 6 år, så vi har redan full fart här hemma :) vi har precis köpt hus och förlovat oss och båda är fast anställda så det känns som att det är precis rätt just nu att få tillökning :) är super lycklig, hoppas hoppas det lilla pyret vill stanna i magen den här gången :)
Svar på tråden Gravida 18-25 år, BF i februari 2015