• JTo

    Trosor under träningstights?

    Av ren princip så lägger jag tråden här istället för under mode.

    Jag brukar alltid springa och träna i löst sittande shorts eller byxor men nu har jag beställt två par löpartights och jag har ingen aning om vad jag ska ha för trosor under, jag menar det är ju nog svårt att hitta ett par som inte åker upp i röven när man springer men att dom dessutom inte ska synas? Går det ens eller är det bara string eller commando (har förstått att folk kör på det men känner mig inte särskilt sugen själv..) som gäller eller vad?

  • Svar på tråden Trosor under träningstights?
  • dvitamin
    JTo skrev 2014-06-13 09:30:05 följande:
    Av ren princip så lägger jag tråden här istället för under mode.

    Jag brukar alltid springa och träna i löst sittande shorts eller byxor men nu har jag beställt två par löpartights och jag har ingen aning om vad jag ska ha för trosor under, jag menar det är ju nog svårt att hitta ett par som inte åker upp i röven när man springer men att dom dessutom inte ska synas? Går det ens eller är det bara string eller commando (har förstått att folk kör på det men känner mig inte särskilt sugen själv..) som gäller eller vad?
    jag brukar bara använda mina vanliga, inga problem med att det åker upp pga tightsen. använder oftast boxermodell typ björn borg gör väl inget om det syns pyttelite? 
  • Annelie 76
    Rocket Mania skrev 2014-06-13 09:34:12 följande:

    Alltså, vad gör det om trosorna syns? Är du rädd att folk ska få för sig att du har ett underliv?


    Jag förstår inte heller varför det är så hemskt med att trosorna syns. Är det bättre att tightsen glider upp mellan blygdläpparna? DET är fult...
  • JTo

    Kan vi nöja oss med att jag inte vill att dom ska synas? Men lite gör såklart ingenting.

  • Nyfiken gul

    Kameltå får man utan trosor. Big no-no.

    På med ett par trosor, spelar väl ingen roll om dom syns? Använd trosor som är bekväma. Du ska träna, inte gå på dejt. Jösses..


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Vickan I

    Jag springer faktiskt i vilket som. Blir ofta efter jobbet och då blir det dem trosorna som är på den dagen. Brief, boxer eller string. Tycker alla varianter fungerar lika bra. Briefsen syns mest antar jag, men får va så även om inte jag heller tycker det är snyggt haha.

  • JTo

    Det är klart jag vill ha trosor under det skrev jag ju!

    Syns dom lite, helt ok men trosor har en förmåga att sitta dåligt på mig (jag har rätt storlek) och mitt största problem är att dom inte sitter på plats utan så att säga "glider upp".

  • LaFontaine
    JTo skrev 2014-06-13 09:52:20 följande:
    Det är klart jag vill ha trosor under det skrev jag ju!

    Syns dom lite, helt ok men trosor har en förmåga att sitta dåligt på mig (jag har rätt storlek) och mitt största problem är att dom inte sitter på plats utan så att säga "glider upp".
    Jag har också det problemet med trosor. Försöker jag mig på större glider de bara upp ännu mer. Jättestring är inte skönt...

    Däremot är det inte ett problem i löpartights, för de sitter så pass tight att de håller fast trosorna. Där använder jag mina vanliga trosor i hipstermodell. Jag rekommenderar inte att springa i string, i alla fall inte om du ämnar springa lite längre, för det kan skava rätt obekvämt. 
Svar på tråden Trosor under träningstights?