• Anonym (Oroli­g)
    Äldre 13 Jun 11:47
    2089 visningar
    7 svar
    7
    2089

    Rädd att dem vill ta mitt barn ?

    Hej enda sen jag blev gravid och födde min son har jag varit orolig att dem vill ta mitt barn, jag anser jag är en super bra mamma min son är alltid fräsch och super glad, han är hela mitt liv sover med mig i sängen får verkligen höra från släkt att jag e bra, jag trivs med att va mamma till 1000 ! Min sons pappa har väldigt mycket problem med sig själv och ljuger en hel del till soc att han har psykiska problem kan inte gå ut lurar läkarna att få medecin som han missbrukar till Max! Han satt i fängelse från jag va i 3 månaden till min son va 5 månader. Fick en anmäla strax innan han kom ut att dem e oroliga för min sons hälsa jg förklara för soc la alla kort på bordet o va glad dem gjort en anmäla gäntemot hans beteende dem va glada jag erkände o öppna ingen utredning för jag hade allt under kontroll, han bor inte med oss träffar vår son då & då vill flytta hem men blir elak o mina tankar snurrar om han sover här meren 2 dagar vill bara han ska lämna oss, jag fick ett utomhavandeskap i feburari förlora ena äggledaren fick panik o tänkte jag aldrig kan få barn, gjorde allt för o bli gravid nu e jg gravid i V8 o får panik vill göra abort e rädd dem kommer ta mina barn om jag e ensamstående till en nyfödd o en 1,5 åring för dem har en labil pappa ?? Har ensamvårdnad på min son !! Varför e jag så rädd att förlora han ? Vill bara gråta av tanken !! Min son & jag e super tighta lämnar aldrig bort han hans pappa får knappt göra något med han, när han säger jag får hålla han brukar jag till o med säga nej o ha en massa regler på hur han kan o får leka med min son dem får avouslut inte gå ut själva !

  • Svar på tråden Rädd att dem vill ta mitt barn ?
  • Anonym (hmm..­)
    Äldre 13 Jun 12:15
    #1

    Det skulle vara mycket enklare för oss om du lärde dig att stava, använda punk och kommatecken samt styckeindela. Din text blir nämligen väldigt rörig.

    Men ska försöka. Om jag förstått det korrekt är du en ensamstående mamma till en son på 1,5 år. Dessutom är du återigen gravid och att det är samma pappa till båda. Du har ensam vårdnad om sonen och nöjd med det. Pappan har ett rörigt (?) liv och satt i fängelse under någon månad när sonen var mycket liten. Han är numera i viss mån delaktig i sonens liv. Oklart om han skulle vilja vara mer delaktig men han är i alla fall intresserad av att leva familjeliv med dig igen. Hur som haver vill du inte ha tillbaka honom och vill helst slippa honom helt.

    Strax innan pappan till ditt barn blev frisläppt från fängelset gjordes en orosanmälan gällande din son. Vem som anmälde och varför framkommer inte. Socialtjänsten startade aldrig någon formell utredning men du är trots detta otroligt orolig för att dina barn ska bli omhändertagna av socialtjänsten. Du är orolig till den milda grad att du begränsar sonens umgänge med sin pappa och till och med detaljstyr umgänget och dikterar hur pappan får och inte får agera tillsammans med sin son.

    Stämmer det?

    Först av allt skulle jag vilja veta vem som anmälde dig och varför. Och sedan vad socialtjänsten kom till för slutsats. Också nyfiken på av vilken anledning du oroar dig för att socialtjänsten skulle omhänderta dina barn.

  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 13 Jun 12:28
    #2

    Ursäkta men skriver från telefonen de e så jobbigt o trycka in på annan sida varje gång o lägga punkt, jag begränsar umgänge för han e missbrukare, de va fängelset ( anstalten ) som gjorde en oros anmäla men den la dem ner,

  • Anonym (hmm..­)
    Äldre 13 Jun 12:34
    #3
    Anonym (Orolig) skrev 2014-06-13 12:28:05 följande:
    Ursäkta men skriver från telefonen de e så jobbigt o trycka in på annan sida varje gång o lägga punkt, jag begränsar umgänge för han e missbrukare, de va fängelset ( anstalten ) som gjorde en oros anmäla men den la dem ner,



    Vad tyckte socialtjänsten då? Att han lämplig eller olämplig som umgängesförälder?
  • Äldre 15 Jun 12:34
    #4

    Var bor pappan till dina barn? Är det hemma med er?

  • Anonym (japp)
    Äldre 15 Jun 12:39
    #5

    Ja vem vet. De kanske tycker du är olämplig du också som skaffar ännu ett barn med en kriminell missbrukare!


     


    Grattis

  • Anonym (Nähe)
    Äldre 22 Jul 23:46
    #6
    Anonym (japp) skrev 2014-06-15 12:39:16 följande:

    Ja vem vet. De kanske tycker du är olämplig du också som skaffar ännu ett barn med en kriminell missbrukare!

     

    Grattis


    Tycker jag oxå!!
  • Esoada
    Äldre 23 Jul 00:16
    #7

    På vilket sätt skulle pappan skada ditt barn?
    Du låter som en super bra mamma Glad
    Varför är du orolig över att dom ska ta ditt barn, förstår inte... ?

Svar på tråden Rädd att dem vill ta mitt barn ?