• HomoErectus

    Vill ej ha egna barn pga mina gener.

    Hej, Jag är ganska ung just nu men funderar mycket på barn. Jag har nu bestämt mig att jag inte vill ha egna barn pga mina gener.  Jag tycker att jag är för kort, hårig och kommer bli skallig när jag är 30. Oftast är det de fysiska aspekten som oroar mig. Jag vill inte överföra dessa till en ny människa. Bortser man från de fysiska aspekten så tycker andra att jag är smart och har fixat karriären vid tidigt ålder.

    Det finns en lösning om min framtida fru vill ha ett barn:
    1. Danske spermbanken. Danskar är väl kända för att de har en god fysik och deras "hygge".
    2. "Hyra" en annan "super man" att ta hand om jobbet. Jag är för polygami.

    Frågor:
    1. Har ni andra män haft sådana tankar och problem?
    2. Hur har ni löst det?
    3. Kvinnliga läsare, hur skulle du reagera om din älskade man föreslog detta?

    Med vänliga hälsningar,
    H

  • Svar på tråden Vill ej ha egna barn pga mina gener.
  • Pandamamma79

    Detta är det första du bör berätta när du inleder ett förhållande. Inte vem som helst som går med på dina planer.

    Det skulle aldrig jag göra.

  • 130303

    Jag tycker det låter hemskt, varför skulle det spela någon roll om man är kort, hårig och kommer tappa håret innan man är 30. Alla ser ju olika ut, och jag gissar att din blivande fru kommer vilja ha barn som har dina gener. Jag hoppas att du med åren lär dig tycka om dig själv som du är. Det är inte utseende eller karriär livet kretsar om i slutändan.

Svar på tråden Vill ej ha egna barn pga mina gener.