• Äldre 15 Jun 14:02
    38988 visningar
    782 svar
    782
    38988

    BF Augusti - Sista 10 veckorna..

    Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

    Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

    Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

    * Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

    Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

    Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • Äldre 15 Jun 14:25
    #1

    Jag själv bor i sthlm och väntar barn med bf 21 Aug, fast, har tid för Kejsarsnitt den 13/8. Nu tror jag iof att vattnet kommer gå tidigare men det är skönt att ha ett "sista" datum att sikta på!

    Köper inte så mkt då det inte är mitt första barn, men, har beställt en till syskonvagn som ska få plats i bilen (baby jogger city mini gt, tror jag den heter) köpt en ny skötbädd bara för jag ville och ska ordna ett spjälsängsskydd till vaggan! Har aldrig använt spjälsäng men denna gång behöver vi nog en extra sovplats och då får jag låna en fin vagga av min syster! Nu ska den bara bli mysig och trygg :)
    Har även köpt lite nya amningskläder fast det inte alls behövs. På ett sätt känns det som slöseri när det nu är sista barnet, men samtdigt, det är ju sista barnet, så jag får passa på att lyxa till det lite :)

    Inreder nästan ingenting. Babyn får sova i vårt rum och något eget babyrum har vi inte plats för! Kommer få en stor 90 säng utan ben som syskonen fick när det närmar sig 1 års dagen och får då bo ihop med sin yngsta storasyster ( ca 20 månader kommer skilja dem åt)

  • Äldre 15 Jun 14:31
    #2

    Bra ide!

    Jag väntar första barnet 29/8 så nu börjar det kännas som upploppet faktiskt!

    Vi har hyfsat mycket klart, sängen är ihopsatta, skötbädd inköpt och vagnen, en buffel, står och väntar på sin "ägare"

    Mår fortfarande väldigt bra, har varit förskonad från illamående och andra krämpor helt och hållet, men magen börjar ju hamna lite i vägen för skopåtagning och annat.

  • Äldre 15 Jun 14:44
    #3

    Halloj! Har bf 13/8 men som det ser ut nu kommer jag få lite hjälp på traven för att se om det startar innan. Har mått så fruktansvärt dåligt sen start att min bm inte tyckte det var ngn snack om saken. Har en 4 åring sen innan:)
    Bor i Stockholm :)
    Vagn och säng är klara. Sen har vi kläder kvar från 4åringen. Så i de stora hela är vi redo för hennes ankomst. Och ja, det är en lillasyster hihi

  • Äldre 15 Jun 15:10
    #4

    Vi vet inte vad det blir, det får bli en överraskning.

    Jag är mycket mindre orolig nu än i början. Vi har försökt i nästan 2 år och lyckades på sista pergo+inseminering innan

    IVF-remissen. Har ett ma bakom så början var fruktansvärt jobbig.

    Har ni någon bra lista på saker som behövs i början?

  • Äldre 15 Jun 15:24
    #5

    Hej hoppar gärna in här! Jag har BF 18/8, det är nr 2, och borde vara en flicka. Min förstfödde fyller 3 inom kort. Har börjat handla lite smått men det mesta får hon ärva av storebror. Bor i Stockholm. Satsar på vaginal förlossning. Kommer nog packa BB-väskan i vecka 37 kanske, eller vecka 36. "Det ordnar sig" är min attityd - mycket annorlunda än första gången då jag var mycket mer förberedd. Men det är väl så när man redan har ett barn at ta hand om, kanske. Och nu är det midsommar, födelsedagar och bröllop att fira, så jag är inte så fokuserad på augusti än.

  • Äldre 15 Jun 15:50
    #6

    Tycker att tiden rullat på rätt snabbt nu, trodde att jag skulle vara mer klar och hetsig, men känner mig rätt oklar och lugn ändå. Inser ju att affärer kommer ha öppet även efter så det ska nog klara sig.

  • Äldre 15 Jun 17:09
    #7

    Tycker att tiden rullat på rätt snabbt nu, trodde att jag skulle vara mer klar och hetsig, men känner mig rätt oklar och lugn ändå. Inser ju att affärer kommer ha öppet även efter så det ska nog klara sig

  • Äldre 15 Jun 17:27
    #8

    Va roligt att ni vill vara med :)

    Det blir ju snitt för mig, har en vaginal och tre snitt bakom mig, så får inte välja. OM jag hade kunnat hade jag dock valt vaginalt utan att tveka :) Vet ju vad som väntar men mår ruskigt dåligt när ja tänker på snittet, så, försöker förtränga så mycket som möjligt. Menar, ut ska dem, oavsett vad man tycker om det :)

    Sist hade jag inte packat någon väska när vattnet gick utan förvarning 15 dagar innan bf vilket var väldigt jobbigt. Man blir så full av adrenalin och nervös att man inte alls kan samla tankarna och packa vettigt, så mitt mål är att packa till vecka 35 denna gång! (Min man tycker VERKLIGEN jag ska packa i tid, hans upplevelse avr att den där dumma opackade väskan va stressigast av allt) Sen blev de iof neo en vecka för oss så vi hade väll större behov än man brukar av just ombyten :)

    Har massor av tipps, men, är orolig att låta som en sådan där mammapolis som hävdar vad som är rätt och fel :) Allt är ju individuellt så kan bara prata utifrån mina egna upplevelser såklart, men, då detta är barn nummer fem har jag ju hunnit med en del misstag som jag ska försöka undvika denna gång :)

    Ett hett tipps är att besöka tandläkaren nu innan babyn kommer. Man får lättare hål i tänderna under graviditeten och att laga hål när man är ammande är verkligen fruktansvärt! (man har ont i kroppen, babyn gråter, man är full av hormoner, brösten läcker, man svettas som en gris, är jätte hungrig men kan inte äta efter bedövningen) Lärt mig den hårda vägen :)

  • Äldre 15 Jun 17:27
    #9
    Fröken K skrev 2014-06-15 14:31:07 följande:
    Bra ide!

    Jag väntar första barnet 29/8 så nu börjar det kännas som upploppet faktiskt!

    Vi har hyfsat mycket klart, sängen är ihopsatta, skötbädd inköpt och vagnen, en buffel, står och väntar på sin "ägare" smile1.gif

    Mår fortfarande väldigt bra, har varit förskonad från illamående och andra krämpor helt och hållet, men magen börjar ju hamna lite i vägen för skopåtagning och annat.
    Buffel?
  • Äldre 15 Jun 17:29
    #10
    mammaSöt skrev 2014-06-15 17:27:53 följande:
    Buffel?
    En Bugaboo Buffalo
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..