• Runes

    "Tredubblad arbetslöshet och 289.000 ungdomar bostadslösa", vad är felet?

    Ovanstående sa man obestritt i riksdagen idag.

    "Det går 3 ggr fler ungdomar arbetslösa nu än 2006."
    Svenska ungdomar jobbar i Norge, vilka är resten och hur räknar man när flickor verkar mer skötsamma?

    "289.000 ungdomar är bostadslösa och det enda regeringen kommit med är Attefallshusen men har inte angivit hur långt det kan hjälpa".
    Tillbyggnad hemma hos föräldrarna eller eget hus på gården är en lösning?

    Inflödet till landet är naturligtvis en orsak, en konstant befolkning behöver inte fler bostäder.

    Förut byggdes en miljon bostäder på 10 år, det blev för många eller svenskarna ville inte flytta dit så det blev flyktingar istället. Det var ex. Skärholmen, Tensta och Rinkeby etc. Med likadana prefabricerade elementhus. Lgh var fina så jag skaffade en, blev väckt av greker på morgnarna och jugoslaver på nätterna, flyttade och efter mig flyttade en svart familj in, det är radonhus.

    Marknadshyror är ingen lösning då många lever på bidrag.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-17 19:52
    "Tredubblad arbetslöshet och 289.000 ungdomar bostadslösa", vad är felet?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Tredubblad arbetslöshet och 289.000 ungdomar bostadslösa", vad är felet?
  • Simon 681

    Men... Jag hade ju redan gjort den ultimata SD tråden så att du skulle slippa skapa 3 om dagen. Jag vill att du skall slippa karpaltunnelssyndrom.


    How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • Runes
    Simon 681 skrev 2014-06-17 19:58:42 följande:
    Men... Jag hade ju redan gjort den ultimata SD tråden så att du skulle slippa skapa 3 om dagen. Jag vill att du skall slippa karpaltunnelssyndrom.
    Vill du ha ensamrätt Spöke
  • FDFMGA
    Simon 681 skrev 2014-06-17 19:58:42 följande:
    Men... Jag hade ju redan gjort den ultimata SD tråden så att du skulle slippa skapa 3 om dagen. Jag vill att du skall slippa karpaltunnelssyndrom.
    Jag tycker din var lite mer stringent till sin karaktär.

    Själv tvekade jag länge mellan två intrikata svarsalternativ, innan jag till slut fattade mod och röstade. Faktiskt den första SD-tråd jag någonsin röstat i.

    Det är ett mycket högt betyg till din tråd, jag saknade bara alternativet "detta är den bästa SD-tråden någonsin". Ett sån´t alternativ hade tveklöst fått min röst.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Runes
    FDFMGA skrev 2014-06-17 20:53:30 följande:
    Jag tycker din var lite mer stringent till sin karaktär.

    Själv tvekade jag länge mellan två intrikata svarsalternativ, innan jag till slut fattade mod och röstade. Faktiskt den första SD-tråd jag någonsin röstat i.

    Det är ett mycket högt betyg till din tråd, jag saknade bara alternativet "detta är den bästa SD-tråden någonsin". Ett sån´t alternativ hade tveklöst fått min röst.
    haha läs där igen.
  • FDFMGA
    Runes skrev 2014-06-18 01:05:04 följande:
    haha läs där igen.
    Jo, jag såg det.

    Antingen har du eller jag missförstått Simons intentioner med tråden.

    Du har inte tänkt tanken att tråden är en satir över dina nattliga aktiviteter snarare än att du fått en epigon?
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • ölburk2

    Det är inget direkt fel, omstruktureringar å rationaliseringar betyder alltid att mindre arbetskraf krävs.., om nån tror att det går att minska arbetslösheten med de åtgärder som politikerna föreslår så glöm det bara, det kommer aldrig att hända..
    Enda möjligheten är att det skapas fler servicejobb, alltså jobb som kräver människor för att arbetet ska kunna utföras.., turistnäringen är ett alternativ.., den går heller inte att flytta utomlands..

    Marginellt går det att få ner arbetslösheten genom att öka bemanningen inom t.ex vården å skolan, men det är som sagt bara marginellt, å sen krävs det förstås att skatten höjs..


    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Runes
    FDFMGA skrev 2014-06-18 08:47:31 följande:
    Jo, jag såg det.

    Antingen har du eller jag missförstått Simons intentioner med tråden.

    Du har inte tänkt tanken att tråden är en satir över dina nattliga aktiviteter snarare än att du fått en epigon?
    LOL
  • Runes
    ölburk2 skrev 2014-06-18 09:48:40 följande:
    Det är inget direkt fel, omstruktureringar å rationaliseringar betyder alltid att mindre arbetskraf krävs.., om nån tror att det går att minska arbetslösheten med de åtgärder som politikerna föreslår så glöm det bara, det kommer aldrig att hända..
    Enda möjligheten är att det skapas fler servicejobb, alltså jobb som kräver människor för att arbetet ska kunna utföras.., turistnäringen är ett alternativ.., den går heller inte att flytta utomlands..

    Marginellt går det att få ner arbetslösheten genom att öka bemanningen inom t.ex vården å skolan, men det är som sagt bara marginellt, å sen krävs det förstås att skatten höjs..
    Det skapas nästan bara tjänstejobb bland invandrare men vi kan inte leva av tjänster till varandra, utan att exportera säljbart.

    Asylinvandringen kostar 55-250 miljarder så det finns att omfördela.
Svar på tråden "Tredubblad arbetslöshet och 289.000 ungdomar bostadslösa", vad är felet?