• kodarn

    Nya Familjeliv - Buggrapportering

    Hej alla,

    Vi börjar släppa på er till den nya sajten nu, några i taget.

    Rapportera här i tråden vilka buggar ni stöter på, så fixar vi så fort som möjligt.

    Om ni saknar något på den nya så finns den gamla sidan fortfarande tillgänglig på gamla.familjeliv.se och det finns även länkar från den nya till den gamla så att man enkelt hittar tillbaka om man vill det.

    Den gamla kommer att finnas parallellt i minst ett par månader, och vi kommer gå ut med info i god tid innan vi släcker den.



    Att fixa:
    Kursiv textformatering i foruminlägg
    Lägg till i mina favoriter felplacerad på mobilvyn i tråden
    Toppmenyn ska ej vara fixed på Android/iOS
    Visa endast-funktionen visar omröstningsresultat efter första sökresultatet vilket gör att första inlägget ser ut som en TS
    Antal nya inlägg i notiser
    Markera som läst på notiser
    Avprenumerera på notiser
    Onlineindikator
    Moderatormeddelanden
    Staplar och procent i omröstningsresultat
    Hover-menyer ofunkar på iPad
    Gå till senast skrivna
    Händelse kopplat till inlägg länkar inte till inlägget direkt utan går bara till tråden
    Länk saknas tillbaka från en grupptråd till gruppen
    Går ej att läsa presentationer för ansökande medlemmar i en grupp
    Mobilsidan scrollar upp sporadiskt

    Möjlighet att godkänna/neka följare
    Blockerade ska inte kunna följa
    Ta bort följare (blockera)
    Meddelandemappar
    Bildgallerialbum i personliga gallerierna
    Gå till senast lästa
    Anteckningar i gravidverktyget
    Dölj trådstart-knapp i trådar
    Kryssar man inte i anonym/icke-anonym så bör den varna på befintlig sida istället för efter omladdning


    // Jens, utvecklingschef
  • Svar på tråden Nya Familjeliv - Buggrapportering
  • Haskel

    På nya sidan står det inte hur många nya inlägg det finns i trådarna under "Händelser". Bara att det finns nya inlägg.

  • Dress

    Jag kan inte hitta mina bilder någonstans i nya? Varken de som är upplagda i forum eller de som finns i mina egna bildmappar?

  • kodarn
    Dress skrev 2014-06-18 11:56:55 följande:

    Jag kan inte hitta mina bilder någonstans i nya? Varken de som är upplagda i forum eller de som finns i mina egna bildmappar?


    Privata bildgalleriet kommer dyka upp inom kort, behöver finslipas lite bara.
    Dress skrev 2014-06-18 11:59:41 följande:

    Hittar inte heller mina sparade inboxmeddelanden som låg i mappar?


    Mappfunktionaliteten från gamla är bortskalad just nu, man har konversationer snarare än enskilda meddelanden. Ska kolla på hur vi kan lösa gamla sorterade meddelanden på ett snyggt sätt så de är åtkomliga också.
    // Jens, utvecklingschef
  • Aniiee
    Haskel skrev 2014-06-18 11:49:16 följande:

    På nya sidan står det inte hur många nya inlägg det finns i trådarna under "Händelser". Bara att det finns nya inlägg.


    Spinner vidare på denna, för så är det.Plus att det inte häder något om man trycker på  "Markera som lästa", varken "händelserna ovan" eller "alla händelser".
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Chockocola

    Det står 2 på händelser, men när jag trycker händer det ingenting.

  • Aniiee

    Mer buggar: Det gick inte att ladda upp en bild.

    Och det gick inte att ha mer än en tom rad mellan styckena (Testar igen, det ska vara tre rader mellan det två buggarna)


    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
Svar på tråden Nya Familjeliv - Buggrapportering