• Anonym (Mamma)

    Ersättning för ärr? (Bild) Vad fick ni/era barn?

    Har nu skickat in bilder på sonens ärr till vårt försäkringsbolag (TH). Baserat på bilden, vad tror ni hans ersättning kan bli? Närbilder på varje ärr är också inskickade.

    Ni som fått ersättning, eller barn som fått det, hur mycket fick ni/de och vilken typ av ärr var det?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-05 22:18
    Hittade en bild som visar ärren bättre (Inlägg nr 80)
  • Svar på tråden Ersättning för ärr? (Bild) Vad fick ni/era barn?
  • Isbit

    Min son har ett sånt ärr mellan ögonbrynen typ. Fick 17,500kr

  • Kerubmamman

    Min son har ett liknande det mellan ögonbryn och öga (bara en annan vinkel). Han fick 3000 kr från trygghansa. 


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • AnnieL

    Min dotter har ett ärr i pannan djupt sår som syddes, syns som en fördjupning med lite ärrvävnad. Hon fick 27400. Vi har Trygghansa.

  • Anonym (..)

    Min sambo har haft cancer och har ett stort ärr på överkroppen, ett på halsen och ett på sidan av bröstet. Inga fina ärr direkt. Syns mkt mer än din sons ärr men detta är dock inte i ansiktet. Han har trygg hansa och fick bara 7000kr för detta vilket är oerhört dåligt tycker jag. Trygg hansa menar att han kan dölja sina ärr....

    Skulle gissa på att din son får uppåt 10000kr för sina :)

  • Haskel

    Ersättning för SÅ SMÅ ÄRR???

    På vilket sätt kan/skulle sådan "fläckar" försämra barnets livskvalitet.

  • missnea

    Beror på NÄR alla fått ersättning. Bara för ett par år senan så ändrade dem så man inte får så mycket längre...

  • Anonym (:))

    Beror nog lite på vad som hänt oxå och så.... Tror inte han får ngt för det. Kanske 1000kr

  • Frontline

    Hade mina föräldrar skaffat barnförsäkring när jag var liten så skulle jag vara miljonär idag och förmodligen så skulle försäkringsbolaget vara i konkurs...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Ersättning för ärr? (Bild) Vad fick ni/era barn?