• Anonym (förkrossad)

    han lämnar mig för en annan kvinna? en afrikansk kvinna

    För ca 3 månader sedan släppte min make en stor bomb. Han ville skiljas, han har träffat en ny. Vi har varit gifta i 14 år. Hela min värld rasade samman. Han är redo att splittra vår familj för denna kvinna. Jag fick reda på igår att han hade tagit med denna kvinna hem till sina föräldrar och att kvinnan är från Rwanda.

    Jag känner mig så ledsen för att kvinnan är just svart. Jag kan inte sätta fingret på vad det är med faktan om att hon är afrikan som gör mig så ledsen. Kanske att hon är allt jag inte är? Jag hade nog tagit det bättre om det nya kvinnan också var vit. Nu känns det som att jag saknar det han vill ha.

    Snälla ge mig råd om hur jag kan släppa detta. De ska flytta ihop snart och hon kommer att ha mina barn varannan vecka. Jag vill inte känna såhär om att hon är afrikan.

  • Svar på tråden han lämnar mig för en annan kvinna? en afrikansk kvinna
  • Anonym (1)

    Är man rasist kan man inte göra så mycket åt det......

  • Anonym (förkrossad)

    Varför säger du så? Det stör mig inte att hon är svart bara det att min man väljer någon som är allt vad jag inte är.jag är snarare avundsjuk

  • Bella 89

    Kvinnan har blivit lämnad av sin man, hur gör man möjligtvis detta bättre av att kalla någon rasist? Hemskt ledsen att detta har hänt dig, hoppas du mår bättre snart. Man ska aldrig behöva känna sig otillräcklig. 

  • Anonym (förkrossad)

    Varför är jag rasist helt ärligt. Jag har inget emot svarta, asiater, amerikaner eller danskar. Det känns bara som att hela vårt äktenskap var en stor lögn om han nu gillar afrikaner bättre?

  • Anonym (förkrossad)
    Bella 89 skrev 2014-06-20 21:08:26 följande:

    Kvinnan har blivit lämnad av sin man, hur gör man möjligtvis detta bättre av att kalla någon rasist? Hemskt ledsen att detta har hänt dig, hoppas du mår bättre snart. Man ska aldrig behöva känna sig otillräcklig. 


    Tack!
  • Virriga Vera
    Anonym (förkrossad) skrev 2014-06-20 21:11:57 följande:

    Varför är jag rasist helt ärligt. Jag har inget emot svarta, asiater, amerikaner eller danskar. Det känns bara som att hela vårt äktenskap var en stor lögn om han nu gillar afrikaner bättre?


    Det har inte slått dig att han gillar henne bättre och att det inte spelar någon roll om hon är svart, röd, gul eller vit?
  • eslah

    Väljer att inte fälla dig i det här, du hade säkert tänkt samma sak om bruden nu hade varit en platinablond silikonbrutta på 20. Sluta jämföra dig, han gick vidare efter fem sekunder men verkligheten kommer ikapp honom med. Ge dig tid att sörja, och försök att fokusera på dig själv och inte på vad han pysslar med och med vem.

  • The sea refuses no river
    Anonym (förkrossad) skrev 2014-06-20 21:11:57 följande:

    Varför är jag rasist helt ärligt. Jag har inget emot svarta, asiater, amerikaner eller danskar. Det känns bara som att hela vårt äktenskap var en stor lögn om han nu gillar afrikaner bättre?


    Jag tror helt enkelt att du mår riktigt dåligt över att ni separerar och då i synnerhet att han lämnar dig för någon annan. När man mår riktigt dåligt tenderar man att behöva någon slags "hållhake" att fokusera känslorna på. I det här fallet var en "anmärkningsvärd" sak att kvinnan är svart - och det råkade bli så att den känslomässiga hållhaken blev hennes hudfärg. Att hållhaken blev henne är ju inget konstigt. Jag tror att en kvinna med ultrastora bröst hade haft samma effekt, likväl som typ en kvinna med glasögon elr. nåt...
Svar på tråden han lämnar mig för en annan kvinna? en afrikansk kvinna