• Äldre 22 Jun 01:38
    72219 visningar
    33 svar
    +1
    33
    72219

    garcinia cambogia direct BLUFF

    Se upp för detta bluff företag.
    Beställde bantningspiller från dem, inga leveranser och blåst på 1500 kr.

    De utlovar att man ska få en prova på försändelse för 46 kr (porto kostnad enbart)
    Sen går det en tid sen drog de över 700 kr från mitt kort igen. Och senare fick jag ett mail från dem att de nu hade skickat min order och att allt skulle vara fixat. Det enda de hade fixat var att dra ytterligare över 700 kr från mitt konto.

    har ni beställt från detta företag spärra ert kort direkt!

    Jag googlade detta företag innan jag la in beställningen eftersom jag brukar vanligtvis vara väldigt försiktig vid e-handel men jag hittade tyvärr inte något negativt direkt om detta företag.

    Kortbetalningarna dras från ett företag som kallar sig för billbasics.com ett företag som bara har en reggad domän och som inte har någon egentlig webbsida naturligtvis. 

  • Svar på tråden garcinia cambogia direct BLUFF
  • Äldre 23 Jun 09:54
    #1

    Hittade just "Billcasics.com" i min kontohistorik som  tagit 607,03:- Jäkligt underlig summa tyckte jag, och kollade den skumma hemsidan där det inte stod nåt matnyttigt. Googlade sen och fann ditt inlägg här henrik, och ringde och spärrade mitt kort.
    Beställde Raspberry Ketone 30/5, som man skulle få prova för bara fraktkostnaden (46 . 19/6 drogs alltså pengarna 607,03 från kontot. Inga Raspberry Ketone så långt brevbärarn ser :-/
    Alltså: Varning för Raspberry ketone företag som bara drar pengar

  • Äldre 28 Jun 13:24
    #2

    Hejsan,är det nån som kan hjälpa mig här
    Dom har tagit över 1000kr från mitt konto och den andra gång jag har redan spärat kortet...har polisanmält det och hos komsumentverket oxå...snälla jag vill vet om nån vet vad mer jag kan göra,tack :(

  • Äldre 1 Jul 10:08
    #3

    Hur kan de dra pengar när kortet är spärrat? Förvånad

  • Äldre 1 Jul 10:22
    #4

    Ja tyvärr funkar inte alltid kortspärren och det finns dessutom olika spärrar. Ring din bank

  • Äldre 10 Jul 15:35
    #5

    Jag beställde denna vara och en udda summa drogs från mitt konto, över 700 kr men jag har fått en vad de nu kallar produkten. Vågar man ta tabletterna? Vad ska man göra, ska man polisanmäla? 

  • Äldre 17 Jul 19:01
    #6

    När jag har läst om detta företag och där man beställer så står det precis under där du skriver dina kortuppgifter med liteeeeen text i nästintill kamoflage att du har 15-16 dagar på dig från du lagt din order där du bara ska betala typ 46kr att ringa och säga upp dig. För annars går man per automatik över till prenumerant och då drar dom totala beloppet vad produkten kostar egentligen efter ca 25-30 dagar.. Och så skickar dom dom ny igen.. Blir en ond cirkel om man inte ringer och säger upp det asap efter order.

  • Äldre 20 Jul 12:21
    #7

    Finns här någon vänlig och insatt själ som kan upplysa mig om hur man kan nå företaget ifråga ? De som säljer Garcinia bl.a alltså. Telefonnummer eller adress eller mailadress. De har dragit 2500,00 på mitt kort ! Det är nu spärrat men jag vill vara säker på att jag inte får fler varor från dem !

  • Äldre 29 Jul 14:40
    #8

    Är blåst på ca 3000 kr! Det går inte att nå företaget, E-postadressen är falsk o på telefonnummret svarar en utländsk kvinna som inte förstår vad man säger !!! Har spärrat kortet vid personligt besök på banken, polisanmälan är gjord o även en anmälan till Kosumentverket.Har jag tur står banken för detta men inga garantier finns! Kommer ALDRIG mer att handla på nätet med kort. Usch så ARG jag är !!!

  • Äldre 7 Aug 11:47
    #9

    Jag har oxå fått mina varor som jag beställde, ca 2 månader efter. Inga mer pengar dragna heller... Glad

  • Äldre 17 Aug 01:47
    #10

    Har dragits ca 3500kr från mitt konto från detta företag, går ej att få tag på dom på nåt jävla vis heller. Vet ej va ja ska göra. ????

Svar på tråden garcinia cambogia direct BLUFF