• Liljekonvaljer

    Vi som är oregelbundna och vill starta bebisverkstad.

    Hej! Har tänkt starta bebisverkstad i slutet på augusti men har oregelbunden mens. Någon med samma problem, vi kanske kan följas åt!?
    Är mitt första, och har mens varje månad men ibland i mitten i månaden och ibland i slutet.

  • Svar på tråden Vi som är oregelbundna och vill starta bebisverkstad.
  • Liipet

    Hej! Jag ska sluta med pillrena i slutet på september men har oregelbunden mens Utan dom. Har käkat i ca 7 år, i första hand för att kunna kontrollera den. Vet inte hur det kommer gå sen. Minns inte Hur oregelbunden den var. Följs gärna åt. :)

  • ellyangel

    Hej! 

    Vi smygstartade vår verkstad i december genom att jag slutade äta piller och så fick de som skedde ske. men det har inte blivit något än men nu har vi bestämt oss för att försöka "på riktigt"

    Jag hade 28-30 dagars cykel fram till förra månaden, då blev det 36 dagar. Fick possitivt ÄLtest idag på dag 26 vilket innebär att denna borde vara 40 dagar lång.. Suck...


    Drömmen finns fortfarande där, där den funnits så länge
  • Liipet

    Tog det lång tid innan din mens kom efter du slutade med ppiller?

    Jag är inte insatt i ältest så jag förstår inte riktigt med alla dagar hit å dit. :P Och har aldrig intresserat mig för att räkna dagar på och mellan mensen heller. En helt ny värld det hår. :)

  • ellyangel

    Nja, fick pillerblödningen direkt när jag slutade och sen rullade de på som vanligt fram till nyss som sagt.

    Dag 26 innebär 26 dagar efter mensens första dag. Man har mens ca 14 dagar efter ägglossning, lite beroende på hur lång luthealfas man har men den ligger vanligtvis på mellan 12-16 dagar så 14 kan man räkna med. jag började med ältest bara för att se om jag hade fått ägglossning över huvud taget med de verkar ju visa att ägglossningen dragit igång iaf :) Massa siffror blir det. jag känner mig också väldigt ny men har läst på lite iaf. 

    hur gamla är ni?


    Drömmen finns fortfarande där, där den funnits så länge
  • Liljekonvaljer

    Jag funderar på ägglossningsstickor men det finns ju en uppsjö av dessa och jag har inte läst på tillräckligt tor jag. Ska man ta varje dag, då blir det ju skitdyrt, men vi med oregelbunden mens kan ju inte räkna på samma sätt som alla andra. :/

  • Liipet

    Jag får nog läsa på det där, blir bara förvirrad. Vad är lutealfas? Tänk att det ska va så krabbigt. Kunde man inte bara göra ett föräldertest, få ett intyg och så hem å pöka och så skulle det funka. :)

    Så orättvist med alla dessa ofrivilligt barnlösa och så finns det så många barn som har föräldrar som aldrig borde få skaffa barn.

    Jag är född 88 och min sambo 89. Och ni?

  • ellyangel

    Jag köpte stickor på graviditetskollen.se de va billigt, fraktfritt och dessutom snabb leverans. Jag testade från dag 11 i cykeln och fram till igår, dag 26 som sagt. så ja, de blev ganska många stickor men de va också skönt att veta att de nu är ca 2 veckor till Mens, eller inte mens förhoppningsvis :)

    Clearblue digital med dubbel hormonindikator ska tydligen vara bra men just de är ju skitdyra. typ 370 kr för 10 test -  så de tycker jag är lite överdrivet.

    Hmm. jag ska försöka förklara övertydligt. Känn er inte dumförklarade. luthealfas är den tiden mellan Ägglossning och BIM. BIM= Beräknad Icke Mens. Den fasen är som sagt mellan 12-16 dagar vilket innebär att om man tar ÄLtest så kan man räkna ut när man borde förvänta sig mensen även fast man är oregelbunden.

    Jag är född 91 och fästmannen 79


    Drömmen finns fortfarande där, där den funnits så länge
  • Liipet

    Så det är nu på dag 26 som du har äl och alltså har störst chans att bli gravid på?

    Det här är ju nästan värre än matten i skolan! :P

    Jag väntar på min mens. Tog sista hormonpillret i söndags.. Men min kropp brukar lura mig ofta när jag jag tänker på den.

    Har ni känt er skengravid nån gång?

    Har din man barn sen tidigare? :)

  • ellyangel

    Precis, det är under ägglossning som man har störst chans att bli gravid :)

    Jag kände mig galet skengravid förra månaden, mådde illa från och till, va galet trött, hungrig och hade ömma bröst. Men sen kom mensen till sist en vecka senare än jag trodde.

    Mannen har inga barn sen tidigare, han va lite av åsikten att aldrig skaffa barn innan han träffade mig och kände att de kanske inte va så fel att bilda familj ändå.


    Drömmen finns fortfarande där, där den funnits så länge
  • Liipet

    Nu framställde jag mig nog som trögare än vad jag egentligen är. :P att det va under ägglossningen visste jag ju, men det va just den 26e dagen jag tänkte på. Och den 26e dagen räknas från den 1a dagen på mensen, right?

    Det är Så skönt att veta att det finns fler! Jag har också mått illa å vart snortrött precis innan semestern för ett par veckor sen, känt mig svullen och dan. Och nu väntar jag som sagt på mensen.. Jävla kropp man har. :P

    Åh, vilken kille! :) Hur länge har ni vart tsm? :)

Svar på tråden Vi som är oregelbundna och vill starta bebisverkstad.