• Äldre 24 Jun 10:45
    1735 visningar
    28 svar
    28
    1735

    Jan.-15 Bf, Ensamstående i stockholm, fler i samma sits?

    Hej,
    jag skulle gärna vilja komma i kontakt med fler som är i samma sits som jag. Barnet är beräknat i början på i början på januari 2015. Mitt ex kommer inte vara delaktig. Jag har inte många vänner som har barn än. Jag bor i stockholm. och det vore kul och få kontakt med några i samma sits. Har funderat fram och tillbaka på att göra abort. Men efter ultaljudet i går, när jag såg plutten spreta med tårna och vifta med armarna, så är abort inte ett alternativ längre. Skönt att äntligen jag äntligen har bestämt mig!

    Hur har tankarna gått hos er på att vara ensamstående?
    Kram   

  • Svar på tråden Jan.-15 Bf, Ensamstående i stockholm, fler i samma sits?
  • Äldre 24 Jun 13:53
    #1

    Har bf 26/11, bor i Sthlm och är också ensamstående.. Lika som för dig tänkte jag göra abort men när jag såg den lilla på ul så kunde jag bara inte. Nu är jag snart i vecka 19 o på tors är de dags för rul :)

  • Äldre 24 Jun 14:21
    #2

    Åh va spännande! :) Hur lång tid tog det innan du bestämde dig? Vill du ta redan på vilket kön det är? Har du någon kontakt med pappan? 

  • Äldre 24 Jun 15:46
    #3

    I vecka 12 bestämde jag mig, tiden gick alltför fört! Dagen innan abort bestämde jag mig för att inte gå dit.. Kontakten mellan oss blir bättre och bättre, det går framåt :) kön ska jag absolut kolla, på rul på torsdag.. Sjukt spännande!!!! Hur mår du i graviditeten?

  • Äldre 24 Jun 16:18
    #4

    Åh va kul!! Hoppas det går och se på torsdag då! Håller tummarna! :) Jag ska också kolla om några veckor, sjukt nyfiken. Jag är fortfarnde sjukt trött, men det börjar bli bättre och Illamåendet börjar avta. Hur har du mått och hur mår du nu?  

  • Äldre 24 Jun 17:17
    #5

    Jag har varit rätt skonad från symptom. Har varit kissenödig ofta och extremt trött, och då menar jag extremt! Kunde stå på jobbet och känna "fan jag somnar, jag vill bara soooova" men sen någon vecka efter vecka 12 så va det vips bara borta :) så håll ut.. De blir bättre! Det blir nästan så bra så man oroar sig för jag känner mig iaf inte gravid längre. Fast nu börjar kaggen jäsa på :) var i Sthlm bor du och hur gammal är du?

  • Äldre 24 Jun 23:23
    #6

    Hej Hej!
    Jag är också singel har iof bf redan 1/11 är alltså i vecka 22 nu, men det verkar inte direkt finnas nått överskott av ensamstående här så tänkte jag kanske är välkommen iaf!?
    Har gjort ett antal aborter i ungdomen och nu senast för två år sen, redan då bestämde jag mig för att aldrig göra om det.
    vart oplanerat gravid med min kk som tyvär visade sig va mindre bra på alla andra ställen än i sängen ;)

    Hur ser eran sociala situation ut för övrigt, har ni några som stöttar er/blivande barnvakter ;) eller föredrar ni att "klara er själv"?

    hej förresten lyn1! känns nästan som att jag stalkar dig lite :P

  • Äldre 24 Jun 23:25
    #7

    Ja, det har ju blivit bättre och det är väl som du säger..förhoppningsvis behöver jag bara härda ut ett litet tag till. Illamåendet kan man leva med men tröttheten, den är hopplös. Vaknar dock jättetidigt på morgonen av mig själv sen några veckor tillbaka.. Är det något du känner igen? Jag är 29 och bor i Tumba. Du då?

  • Äldre 24 Jun 23:35
    #8

    Hej "skräpet", du är så välkommen så! :)

    Jag gjorde en abort för några år sedan och lovade mig själv samma sak. Jag har familj och vänner som stöttar, vilket känns bra. Men det var väl inte riktigt det här man hade föreställt sig. Jag har alltid föreställt mig en pappa med i bilden. En till som bär ansvaret. Jag tror att det är superviktigt att man inte glömmer bort sig själv när man blir förälder, att man ändå har lite egentid. På så sett tror jag också att man blir en bättre förälder. DET är något som blir svårt nu.

    Hur ser det ut för dig och hur tänker du?

  • Äldre 24 Jun 23:52
    #9
    singelmamma-sthlm skrev 2014-06-24 23:35:28 följande:
    Hej "skräpet", du är så välkommen så! :)

    Jag gjorde en abort för några år sedan och lovade mig själv samma sak. Jag har familj och vänner som stöttar, vilket känns bra. Men det var väl inte riktigt det här man hade föreställt sig. Jag har alltid föreställt mig en pappa med i bilden. En till som bär ansvaret. Jag tror att det är superviktigt att man inte glömmer bort sig själv när man blir förälder, att man ändå har lite egentid. På så sett tror jag också att man blir en bättre förälder. DET är något som blir svårt nu.
    Hur ser det ut för dig och hur tänker du?
    Tack!!!
    Skönt att inte vara helt ensam iaf! Har väl också alltid föreställt mig den typiska familjebilden mamma pappa barn, men helt ärligt tycker jag det är rätt skönt att va själv också. Det är så många som är missnöjda med faderns ansvarstagande, uppfostran och annat, Det slipper man ju faktiskt som singel :D
    Man ska verkligen inte ska glömma bort sig själv! Jag kommer avsätta 2 kvällar i månaden när min mamma får va barnvakt (och hundvakt) så jag kan hitta på nått helt på egen hand :)
    Jag har många bra människor i min närhet som hjälper till annars hade jag nog inte vågat behålla..

    Gjorde du och exet slut i samband med graviditeten eller innan? (om man får fråga, du behöver såklart inte svara)
  • IsaSta­rdust
    Äldre 12 Jul 22:43
    #10

    Hej! det var ett tag sen det skrev i den här tråden men jag tänkte att jag hoppar in ändå :)
    jag är också ensamstående gravid och har beräknad födsel 7/2-2015, men det blir förmodligen tidigare med igångsättning.
    jag är 30 och bor i Tullinge :)

Svar på tråden Jan.-15 Bf, Ensamstående i stockholm, fler i samma sits?