• Anonym (Kaffedraken)

    Syskonförsök

    Hej alla pco:are!

    Jag har en son född 130814, han kom till genom pergotime & ovitrelle <3

    Nu är tankarna på ett syskon.
    Jag ska bara ta tag i att ringa min Gyn för nya undersökningar och förhoppningsvis ny kur för att kunna komma igång med försök till en till bebis.

    Häng gärna med, berätta gärna om eran resa!

  • Svar på tråden Syskonförsök
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej! Fick konstaterat pco 2012 efter mycket om och men. Hade 1-2 spontana äl/mens. Och efter ytterligare tjat och tårar fick vi hjälp med pergotime (fick först bara provera men det gav ingen äl), så blev vi gravida och fick vår son 130526. Ammade till april och var inställd på att få ringa gyn till hösten, men jag blev gravid spontant. Troligen fick jag min första äl någon gång i maj för jag har känt av symptom ett tag som jag trott var min ibs-mage och pcoäggstockar. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Pergotimare här,väntar på BIM på fredag..en läkare säger PCO en annan inte..får se om mensen dyker upp..försökt med syskon sen i januari..


    Freija 20110904 längtan efter syskon
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej
    Jag fick PCO konstaterat i Mars i år, efter att mensen blivit väldigt oregelbunden och lång och äl uteblev vissa månader helt. Fick även reda på att jag har hypothyreos. Så utredning på oss började då. (sambons simmare är bra)

    Så efter ha fått stabiliserat mina värden för sköldkörteln först, så har jag nu börjat idag med min 1a enkelkur av pergotime, hoppas det ska hjälpa.  
    Vi har försökt sen Juni 2013, fick först ett plus Juni i år, väldigt oväntat, då vi inte trodde det skulle gå spontant. Men tyvärr blev det ma, var jättetufft för oss.

    Men hoppas det ska gå nu.  Dock har jag barn sen innan, med en annan man, som kom till "vanligt", men var några år sedan.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Berätta om era biverkningar sen,börjar bli galen på mina..biverkningar eller gravidsymptom?suck


    Freija 20110904 längtan efter syskon
  • Anonym (Kaffedraken)
    Freijasmamma skrev 2014-08-17 16:01:40 följande:

    Berätta om era biverkningar sen,börjar bli galen på mina..biverkningar eller gravidsymptom?suck


    ja, jädra taskigt ju att många biverkningar kan påminna om gravidtecken. hur fort kommer biverkningarna? sträcker det sig över flera veckor? inget känt ännu.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Fick första efter en timme,efter pillerintag,molande o slitande i äggstockarna.ILLAMÅENDE de luxe! 2dagar kanske..sen kom det värmevallningar som hette duga,klimakteriet lixom..de har hållt i sig tills nu,5dar till BIM, så ganska länge. Nu är det lugnare,stickningar o dragningar i magen, ont i äggstockarna osv. Lite illamående ibland. Är orolig att jag blivit överstimulerad..om det inte tar sig så kommer jag begära VUL nästa gång för att se hur jag svarar på medicineringen.


    Freija 20110904 längtan efter syskon
  • Anonym (Kaffedraken)
    Freijasmamma skrev 2014-08-17 18:48:06 följande:

    Fick första efter en timme,efter pillerintag,molande o slitande i äggstockarna.ILLAMÅENDE de luxe! 2dagar kanske..sen kom det värmevallningar som hette duga,klimakteriet lixom..de har hållt i sig tills nu,5dar till BIM, så ganska länge. Nu är det lugnare,stickningar o dragningar i magen, ont i äggstockarna osv. Lite illamående ibland. Är orolig att jag blivit överstimulerad..om det inte tar sig så kommer jag begära VUL nästa gång för att se hur jag svarar på medicineringen.


    huua...låter inte roligt. Hoppas du slipper mer frampå, om du måste ta mer.
Svar på tråden Syskonförsök