• charliesvardet

    Någon som ska börja med Pergotime i juli 2014?

    Då jag försökt i två år att få igång egen ÄL utan framgång, fick jag idag reda på att jag ska börja med Pergotime i slutet på juli. 
    Först provera+progynon för att framkalla blödning sedan 5 dagars pergotime! 
    Nu undrar jag om det finns någon här som är i samma sits och som vill hålla kontakten/uppdatering för att se hur allt går och om det kanske blir någon bebis detta år? Drömmer

    Jag känner mig väldigt ensam i detta, då jag inte känner så många som e i samma sits och det vore ju väldigt kul att få prata av sig med någon/några som vet precis hur detta känns!


    Pergotime, PCO
  • Svar på tråden Någon som ska börja med Pergotime i juli 2014?
  • Pco_1_2

    Hej! Här är en till tjej med pcos. Jag fick en son den 14 aug förra året med hjälp av pergo+ovitrelle.

    Nu är vi i tankarna för att skaffa ett syskon.

    Jag väntar på mensen för att få komma in till min Gyn på prover och sedan förhoppningsvis start med pergotime snart!

    Hur gammal är du?:)

  • Ia84

    Hej!!

    Jag bör få min mens nu under helgen, tog min sista proveratablett igår för att få igång mensen. Någon dag i nästa vecka blir det att för första gången testa med pergotime :). Känns spännande med samtidigt skrämmande!

  • Ia84

    Vi har försökt i fyra år. När vi först sökte gyn så ville dem att jag skulle gå ner i vikt för att sedan få hjälp. Har nu gått ner 18 kg så nu fick jag pergotime utskrivet, men ska självklart fortsätta o försöka gå ner i vikt. Har ingen egen ÄL.

    Hur länge har ni försökt? Fick lite mens i fre men sedan kom det igång ordentligt igår, undra vilken dag man då ska räkna från?

  • Pco_1_2

    Räkna från igår då.

    Vi blev gravida på första försöket med sonen.

    Misstänker att de vill att jag ska gå ner mera denna omgång, men vi får se vad de säger när jag kommer dit.

    Jag hoppas verkligen att det går snabbt denna gången också! Så jobbigt att kanske behöva ivf eller liknande...

  • Ia84

    Vad skönt att du blev gravid så fort med sonen. Jag hoppas verkligen att pergotime ska fungera på mig och att det kan ta sig fort, är en dryg väntan på allt! Det känns väldigt nervöst o rädd för att inget ska fungera.

    Fick nu några biverkningar på pergotime när du åt de sist?

  • Pco_1_2

    Ja visst är det ett spänt läge. Men det kommer gå skitbra, man får intala sig det!:)

    Nej jag fick inga biverkningar! Möjligtvis att jag fick lite värmevallningar emellanåt :) men vad gör man inte :)

  • Ia84

    Ja, lite biverkningar är la ingen fara, man får stå ut.

    Pratade gyn nu på morgonen. Ska börja med pergotime imorgon :).

  • FruGrävling

    Hej. Jag hänger på här. Fick PCOS diagnosen i maj/juni men har starkt misstänkt det i 10 år. Är smal men har väldigt oregelbunden mens o sannolikt mycket sällan egen ägglossning. Nu senast ingen mens på 121 dagar. Fick nu äntligen 'mens' tack vare Provera i fredags så jag börjar med pergo imorgon. Nervös och lite orolig att det inte ska funka.

  • Ia84
    FruGrävling skrev 2014-06-30 14:21:42 följande:

    Hej. Jag hänger på här. Fick PCOS diagnosen i maj/juni men har starkt misstänkt det i 10 år. Är smal men har väldigt oregelbunden mens o sannolikt mycket sällan egen ägglossning. Nu senast ingen mens på 121 dagar. Fick nu äntligen 'mens' tack vare Provera i fredags så jag börjar med pergo imorgon. Nervös och lite orolig att det inte ska funka.


    Vad spännande, då börjar vi samma dag med pergotime, fick med mens i fredags. Hur länge har ni försökt få barn? Försökt med pergotime tidigare?
Svar på tråden Någon som ska börja med Pergotime i juli 2014?