• Äldre 28 Jun 09:43
    1663 visningar
    12 svar
    12
    1663

    Activiteter för en ett åring I Stockholm I sommar

    Hej alla. Är det någon som har tips på vad jag kan göra med min 13 månader gammal son I Stockholm nu? Fick höra talas om något som heter öppna förskolan som har play dates men alla jag tittat på verkar ha sommar stängt! Typiskt Sverige. :)
    Han är super social och kommer bli tokig om han bara får hänga med mig och andra vuxna hela sommaren. Vi är här fram till Augusti.
    Tack

  • Svar på tråden Activiteter för en ett åring I Stockholm I sommar
  • Äldre 28 Jun 10:40
    #1

    Ni kan väl testa stora lekplatser, där finns det ju barn att titta på i mängder. Googla på Stockholms stad och parklekar så hittar du alla.

  • Äldre 28 Jun 20:46
    #2

    Går han? I så fall funkar vad som helst, vår 1-åring kan roa sig precis överallt så länge det finns yta att springa på och grejer att peta på. Annars finns det en massa härliga parklekar, den i Humlegården och den vid Gustaf Adolf kyrka är toppen för så små. Men även Vasaparken, Observatorielunden och Rålambshovsparken är bra plus flera till! Kolla in Stockholm stads hemsida. Kolla även upp 4H-gårdar, djur är alltid kul!

    Rum för barn på Kulturhuset vid Sergels torg är populärt, kolla även in Cafe Glada Barn på Söder (osäker på sommaröppettiderna dock!). Tekniska museet har en rolig lekhörna liksom Sjöhistoriska (gratis inträde).

    Vill även tipsa om barnistan.se, där finns en massa tips och evenemang, jag tror du kan hitta det mesta där!

  • Äldre 30 Jun 07:32
    #3

    Minerva123, fantastisk hjälp. Tusen tack.

    Det verkar som alla parklekar utom I Humlan har sommarstängt och 4h gårdarna också men kulturhuset, museer och humlan kommer nog kunna fylla ett par dagar I alla fall. Och Skansen. Han går jätte bra så du har helt rätt I att bara vara ute och peta på saker är rätt kul det med.

  • Äldre 30 Jun 07:54
    #4

    Men är själva parklekarna stängda eller är det bara personalen som har semester och därmed ÖF-delen i dem som har stängt? Det går väl fortfarande att leka på lekplatserna?

  • Äldre 30 Jun 09:24
    #5

    Själva lekplatserna är öppna, det är bara att det inte är någon personal där. Jag känner inte till parklekarna inne i stan, men vår ettåring älskar parkleken Grötfatet i Vällingby. Där finns en plaskdamm också som han älskar att bada i de dagar det är lite varmare!

  • Äldre 30 Jun 09:45
    #6

    Vid dåligt väder finns det olika inomhus lekland

  • Äldre 26 May 18:32
    #7

    Jag tänker spontant pa alla fina parklekar där det alltid är barn under sommaren. Du kan ga pa Eriksdalsbadet och bada, aka ut med bat till en skärgardsö, bada i Mälaren, ga pa Skansen. En ettaring är ju inte sa kräsen :) 

  • Äldre 27 May 09:13
    #8

    Öppna förskolan är en riktigt bra ide! Helst om han är väldigt aktiv. I vår komun har olika öppna förskolor öppet under sommaren för att täcka så mycket som möjligt. Rekommenderar att du kollar runt och ser om det är liknande i din komun. Brukar också åka på olika 4H gårdar. Där finns det ofta både aktiviteter, djur och lekplats.

  • Äldre 27 May 11:56
    #9

    Hej har du testat dagisakuten? Har hört att de har öppet hela sommaren

  • Äldre 27 May 11:59
    #10

    Fast på dagisakuten så lämnar man ju in barnen vuxna är ju inte med!

  • Äldre 28 May 18:41
    #11

    Nej det stämmer men det är ju kul för barnen plus att föräldrarna hinner göra annat och den är ju öppen hela sommaren!

  • Äldre 28 May 22:37
    #12

    Linda1984 en fråga. Efter en snabb googling på dagisakuten så verkar det som du är med i styrelsen (iaf en Linda född 84:) så kan inte du berätta lite hur det går till, med personal, aktiviteter och liknande?

Svar på tråden Activiteter för en ett åring I Stockholm I sommar