• magd0704

    BF mars 2015 andra barnet

    Hej!

    Jag har nyss plussat och om allt går vägen blir vi tvåbarnsföräldrar i mars nästa år.

    Är jättespänd och nyfiken inför en ny graviditet och ett nytt barn! Är det någon mer som är på väg mot samma äventyr och som vill hänga på i tråden?

  • Svar på tråden BF mars 2015 andra barnet
  • Ellie

    Tanken är att jag också blir 2-barnsmamma i mars nästa år, om  det inte blir för tidigt och hamnar i februari.Också nyfiken på vad det är för ny person som kommer ut, samt hur syskonet (nu 2 år) kommer tackla det.

  • magd0704
    Ellie skrev 2014-06-29 16:56:50 följande:

    Tanken är att jag också blir 2-barnsmamma i mars nästa år, om  det inte blir för tidigt och hamnar i februari.Också nyfiken på vad det är för ny person som kommer ut, samt hur syskonet (nu 2 år) kommer tackla det.


    Spännande! Ja, risken är rätt stor att det blir februari för oss med. Storebror kom två veckor tidigt med planerat kejsarsnitt och det finns en stor risk att det blir samma sk denna gången... Vi får se! :)

    Spännande att vår små ska bli syskon! Vi är mitt inne i en supertrotsig period nu så det känns lite överväldigande.

    Har ni tänkt berätta för folk omkring er tidigt? Och för ettan?
  • Therese 84

    Hej! Vad roligt med flera i samma situation, vi plussade i onsdags och väntar också syskon i mars om allt går vägen. Storasyster är snart 15 månader. Hur gamla är era? Vi har redan börjat berätta för närmsta familjen, känns skönt att få dela glädjen och eftersom jag var sjukskriven hela förra graviditeten så känns det bra att de vet om att jag är gravid. Hur tänker ni?

  • magd0704
    Therese 84 skrev 2014-06-29 19:10:44 följande:

    Hej! Vad roligt med flera i samma situation, vi plussade i onsdags och väntar också syskon i mars om allt går vägen. Storasyster är snart 15 månader. Hur gamla är era? Vi har redan börjat berätta för närmsta familjen, känns skönt att få dela glädjen och eftersom jag var sjukskriven hela förra graviditeten så känns det bra att de vet om att jag är gravid. Hur tänker ni?


    Hej! :) grattis till plusset!

    Vår etta är två och ett halvt så han kommer att vara över tre när tvåan kommer. Har hört att det är ett ganska "lugnt" åldersgap, håller tummarna haha.

    Vi har också börjat berätta för våra föräldrar och min bästis (som också är gravid). Kommer att vänta med jobb/släkten/Facebook osv till efter v12 (om jag inte börjar kräkas lika mycket som sist, då kommer jag att behöva berätta på jobbet iaf). Jag hade en riktigt jobbig graviditet sist, både pga graviditetssymptom (hyperemesis, foglossning, svimningar osv...) och i livet i allmänhet så det känns på något sätt befriande att få "börja om på nytt" och försöka få en mer positiv erfarenhet denna gång. Varför var du sjukskriven sist? (Om jag får fråga..)
  • LillaHjärta

    Jag hoppar också in här om jag får trots att jag har bf i början på april :) kan dock bli en planerad igångsättning redan i mars eftersom min dotter bara tog 3h från första värk.

  • Ellie
    magd0704 skrev 2014-06-29 17:59:14 följande:
    Spännande! Ja, risken är rätt stor att det blir februari för oss med. Storebror kom två veckor tidigt med planerat kejsarsnitt och det finns en stor risk att det blir samma sk denna gången... Vi får se! :)

    Spännande att vår små ska bli syskon! Vi är mitt inne i en supertrotsig period nu så det känns lite överväldigande.
    Har ni tänkt berätta för folk omkring er tidigt? Och för ettan?
    Ettan här fyllde två i slutet av maj, så hon kommer vara knappt 3 år när nästa kommer. Tänkte vänta lite med att berätta för henne i och med att det är en evighet tills våren i hennes värld. Däremot har jag planer på att köpa lite böcker om att få syskon.
    Hon är som tur är inte så trotsig alls, men självklart vill hon bestämma mycket och "kan allt själv" :)
    Hon kom två veckor för tidigt, men med vaginal förlossning. Vattnet gick och sedan var det inte mycket att fundera över. Tog ca 9 timmar.

    Har inte berättat för mina föräldrar eller syskon än, men för ett par nära vänner. Jobbet väntar jag ett tag till, då jag funderar på att byta jobb. Skall skicka in en ansökan nu i juli för ett jobb jag hellre vill ha och håller tummarna för det.
  • magd0704
    Ellie skrev 2014-06-29 20:46:45 följande:

    Ettan här fyllde två i slutet av maj, så hon kommer vara knappt 3 år när nästa kommer. Tänkte vänta lite med att berätta för henne i och med att det är en evighet tills våren i hennes värld. Däremot har jag planer på att köpa lite böcker om att få syskon.

    Hon är som tur är inte så trotsig alls, men självklart vill hon bestämma mycket och "kan allt själv" :)

    Hon kom två veckor för tidigt, men med vaginal förlossning. Vattnet gick och sedan var det inte mycket att fundera över. Tog ca 9 timmar.

    Har inte berättat för mina föräldrar eller syskon än, men för ett par nära vänner. Jobbet väntar jag ett tag till, då jag funderar på att byta jobb. Skall skicka in en ansökan nu i juli för ett jobb jag hellre vill ha och håller tummarna för det.


    Ooh, lycka till med jobbet! :)

    Vi har börjat prata lite om syskon med vår redan, mest för att många vänner runt omkring precis fått tillökning eller är gravida. Han är mitt uppe i syskonvärlden just nu. Vi har också letat efter böcker, har ni hittat någon bra?
  • Petra 334

    Hoppar in här med. Väntar 2:an i slutet på feb/början på mars. Ettan är 14 månader.

    Mycket tankar om vad man gett sig in på blir det!

  • magd0704
    Petra 334 skrev 2014-06-29 21:48:15 följande:

    Hoppar in här med. Väntar 2:an i slutet på feb/början på mars. Ettan är 14 månader.

    Mycket tankar om vad man gett sig in på blir det!


    Välkommen! :)

    Ja, massor av tankar och idéer. Jobbigt såhär tidigt i graviditeten då man själv känner det tydligt, men inget syns utåt. Känns liksom inte "på riktigt" än haha
  • Ellie
    magd0704 skrev 2014-06-29 21:36:40 följande:
    Ooh, lycka till med jobbet! :)

    Vi har börjat prata lite om syskon med vår redan, mest för att många vänner runt omkring precis fått tillökning eller är gravida. Han är mitt uppe i syskonvärlden just nu. Vi har också letat efter böcker, har ni hittat någon bra?
    Nej, har inte letat tillräckligt ännu, men skall uppdatera om jag hittar någon bok.
    Just nu går jag bara och väntar på att Stora Illamåendet skall slå till (hände i v 7 förra gången, så det borde bli om ett par veckor eller så). Som tur är har jag snart 6 veckors semester. Mindre tur att maken reser bort 3 av de veckorna och jag och dottern är själva hemma. Ja ja... jag kanske inte kommer må dåligt alls...
    magd0704 skrev 2014-06-29 21:58:31 följande:
    Välkommen! :)

    Ja, massor av tankar och idéer. Jobbigt såhär tidigt i graviditeten då man själv känner det tydligt, men inget syns utåt. Känns liksom inte "på riktigt" än haha
    Jag har knappt själv hunnit fatta att jag är gravid. Kom på mig själv att jag ju måste tänka lite på vad jag äter, minska på kaffe osv.

Svar på tråden BF mars 2015 andra barnet