• Äldre 30 Jun 18:54
    1525 visningar
    21 svar
    21
    1525

    Fick idag veta att jag är gravid

    Jag har haft mina aningar om att jag är gravid men först idag fick jag veta helt säkert att jag är gravid, i vecka 3-4.
    hur går jag nu tillväga? när kan man skriva in sig? :)
    Någon mer som är gravid och ska ha barn 2015? :)

    (ja jag vet att ingenting är helt säkert ännu)

  • Svar på tråden Fick idag veta att jag är gravid
  • Äldre 7 Jul 11:10
    #1

    Hejsan! 
    Jag är i vecka 5 (4+5) och jag ringde bm idag och fick en tid redan nästa måndag :) 

  • Äldre 7 Jul 12:09
    #2

    Grattis! Jag är själv gravid i v 6 (5+5) och ringde just BM. Eftersom jag har en dotter på 13 månader fick jag själv välja om jag skulle komma på första hälsosamtalet eller inte. Men ring, brukar väl vara runt den här tiden inskrivningen sker. Lycka till!

  • Tack så mycket och grattis till er med! :)

    Känner mig dock förvirrad angående att dom vill helst veta när man senast hade mens som jag förstått det? men alltså jag minns inte alls :o det enda jag kommer ihåg var att jag i början av juni slutade med mina ppiller och hade då en vecka kvar på ppiller kartan..

    Använde ett såntdär clearblue gravtest som då visade 1-2 gravid vilket skulle tyda på att det tog ca 1-2 veckor att bli gravid från det att jag slutade med ppillerna.

    (förvirrad tjej)

  • Äldre 10 Jul 23:22
    #4

    Åhh va roligt, GRATTIS på er!! Jag plussade oxå idag och jag är i v.5 :) Jag och min sambo har försökt bli gravida i över 4 år. Senaste året har vi gått på utredning och jag har ätit Pergotime för att få igång min ÄL. lider tydligen av PCO men nu ÄNTLIGEN!!!! lyckan är total här hemma :)

  • Äldre 10 Jul 23:30
    #5

    Halloj!

    Jag hoppar in här också som ung & gravid. Testade positivt i måndags, och bekräftade det genom ett clearblue i tisdags. Stod även 1-2 på mig också, men på min beräkning bör jag vara i vecka 6, eftersom jag hade min senaste mens med start 1 juni, vilket då inte stämmer in med testet. Lite orolig för att det kan vara ett mf på gång :/ 

    Har ännu inte ringt till någon bm, men tänkte göra det imorgon och prata med dom! Sen är det bara hoppas knodden stannar därinne :) 

    Grattis till plussen allihopa! :)

  • Ja verkligen! tack så mycket :D och stort grattis till er äntligen!:) förstår det! :) vi har fortfarande inte förstått riktigt än att vi ska bli föräldrar då vi bestämde att jag skulle sluta med ppiller i början av juni då vi läst mycke om att det kan ta upp till flera flera år innan man kan bli gravid och givetvis så kan det också gå direkt men ofta kan det ta en längre tid. Men för oss så tog de 1-2 veckor efter att jag slutat med ppillerna så det kom som en chock då vi inte trodde de kunde gå såhär fort (dock så är vi jätte glada och ivriga :) )

  • Äldre 10 Jul 23:32
    #7

    Hänger åxå gärna med här. Plussa före förra veckan och gick in i v 6 i tisdags har en 4 åring sen tidigare


    *Michaela Victoria 091216*
  • Äldre 10 Jul 23:34
    #8

    Såg nu att det var en ung&gravid tråd sorry


    *Michaela Victoria 091216*
  • Hejsan :)

    Grattis! :) ja alltså jag själv känner mig jätte förvirrad av testet som också visade 1-2 men vad jag kan minnas så hade jag mensen senast nångång i slutet av maj/början av juni men inte helt säker :o, vet inte riktigt vad man ska säga när man ringer då jag inte har en aning om när jag hade mensen..?

    Ja men precis är väl bäst de så får man klartecken :) Ja jag håller mina tummar för dig! :)

  • "nallebjörnis" du får gärna vara med i denna tråd ändå! :) roligt att se och kunna skriva med människor som plussat ungefär samtidigt! :)

Svar på tråden Fick idag veta att jag är gravid