• Äldre 1 Jul 00:05
    1539 visningar
    22 svar
    22
    1539

    Pergotime 2014 följas åt?

    Vi har försökt blivit gravid i snart 2 år. Vi sökte hjälp efter att vi hade försökt blivit gravid i ca 1,5 år och nu har jag precis avslutat min första enkel kur med pergotime. Har väldigt sällan ägglossning då jag har extremt oregelbunden mens. Nu hoppas jag att pergotime ska funka

    Vill gärna veta fler som är i samma situation och vill följas åt till +:et

  • Svar på tråden Pergotime 2014 följas åt?
  • Äldre 2 Jul 21:29
    #1

    Vi har också försökt i snart två år! Åt sista tabletten pergo igår, (jag fick ta halv dos första gången). Fick pergotime utskrivet då jag har pcos och ingen egen ägglossning.

    Kände du av några biverkningar?

    Ska in på VUL på måndag och hoppas verkligen att allt ser bra ut :)

  • Äldre 2 Jul 23:19
    #2
    lolsing skrev 2014-07-02 21:29:53 följande:

    Vi har också försökt i snart två år! Åt sista tabletten pergo igår, (jag fick ta halv dos första gången). Fick pergotime utskrivet då jag har pcos och ingen egen ägglossning.

    Kände du av några biverkningar?

    Ska in på VUL på måndag och hoppas verkligen att allt ser bra ut :)


    Jag fick ta hel dos och eftersom dom har semesterstängt dit jag går så får jag titta med ägglossningstest själv. Funkar det inte så kommer jag få ta dubbelkur och titta med VUL. Känns skönt att man är gå gång ändå

    Nä jag fick väl inge speciella biverkningar, kände mig lite svullen och öm i äggstockarna.

    Har du känt några biverkningar?

    Hoppas allt ser bra ut
  • Äldre 3 Jul 17:01
    #3
    e linnea skrev 2014-07-02 23:19:23 följande:

    Jag fick ta hel dos och eftersom dom har semesterstängt dit jag går så får jag titta med ägglossningstest själv. Funkar det inte så kommer jag få ta dubbelkur och titta med VUL. Känns skönt att man är gå gång ändå

    Nä jag fick väl inge speciella biverkningar, kände mig lite svullen och öm i äggstockarna.

    Har du känt några biverkningar?

    Hoppas allt ser bra ut


    Vilken skillnad det är på olika ställen! :) ja visst är det skönt att vara igång? Hade velat skippa all väntan emellan bara, tiden går såå segt.

    Inga direkta biverkningar förutom lite ont i magen.
  • Äldre 11 Jul 12:13
    #4

    Jag hoppar in här. ? Jag påbörjade min första kur med Pergo igår. Vi har försökt att bli gravida i 1,5 år. Mina prover är jättebra men min Sambos är inte bra så därför ska vi prova med Pergotime. Jag ska på kontroll på torsdag för att se om jag har fått ägglossning.


    Jejja
  • Äldre 13 Jul 00:39
    #5

    Är på dag 21 nu utan ägglossning så första kuren funkade inte på mig verkar det som :-/ orkar inte med detta nå mer! Grät igår när det inte visade nått på ägglossningstestet. Då är det bara att vänta återigen :'-(

  • Äldre 13 Jul 22:49
    #6
    e linnea skrev 2014-07-13 00:39:44 följande:

    Är på dag 21 nu utan ägglossning så första kuren funkade inte på mig verkar det som :-/ orkar inte med detta nå mer! Grät igår när det inte visade nått på ägglossningstestet. Då är det bara att vänta återigen :'-(


    Tråkigt att läsa Förstår hur du känner, ge inte upp

    Jag ska ta sista tabletten pergo imorgon måndag. Jag känner mig sullen och öm om äggstockarna. Nu väntar jag på torsdag för att göra en koll.
  • Äldre 14 Jul 02:11
    #7
    Jesso83 skrev 2014-07-13 22:49:21 följande:
    Tråkigt att läsa smile4.gif Förstår hur du känner, ge inte upp smile1.gif

    Jag ska ta sista tabletten pergo imorgon måndag. Jag känner mig sullen och öm om äggstockarna. Nu väntar jag på torsdag för att göra en koll.
    Nä jag vill inte ge upp men det är riktigt jobbigt just nu

    Håller tummarna att det funkar för dig
  • Äldre 14 Jul 09:37
    #8

    Var på VUL för en vecka sedan och det visade att jag inte hade någon mogen äggblåsa :( Får öka dosen nästa gång men denna väntan är ju olidlig!

  • Äldre 14 Jul 10:05
    #9

    Tack e linnea. Det hoppas jag med. Vi har gjort det gyn läkaren sa till oss men hon kunde inte lova att det skulle fungera.

    Det är klart man inte vill ge upp. Det känns hopplöst här med ibland, vi har väntat så länge och försökt utan resultat.

    Hoppas att det fungerar för er snart

  • Äldre 15 Jul 00:44
    #10
    lolsing skrev 2014-07-14 09:37:12 följande:

    Var på VUL för en vecka sedan och det visade att jag inte hade någon mogen äggblåsa :( Får öka dosen nästa gång men denna väntan är ju olidlig!


    Ja väntan är hemsk! Hur länge ska man behöva vänta?
Svar på tråden Pergotime 2014 följas åt?