• Sandra7903

    BF mars 2015 - andra barnet - kring Stockholm

    Fick reda på i helgen att vi väntar vårt andra barn och är givetvis jätte glada för det. Vår dotter är snart 14 månader och kommer vara ca 22 månader vid BF. Vi har inte skrivit in oss ännu men enligt beräkning på div tester så väntar vi tillökning i början av mars. Tänkte höra om det är flera som är i samma sits och vill följas åt...

  • Svar på tråden BF mars 2015 - andra barnet - kring Stockholm
  • LillaHjärta

    Samma för oss :) fick reda på i helgen att vi väntar vår andra i början på mars! Vår dotter fyller 2 år i januari. Ringde faktiskt idag och bokade tid för inskrivning, känns ju galet tidigt att tänka på sånt men jag tänkte att det är lika bra att ha det fixat. Fick tid sista veckan i juli. Har er dotter börjat på dagis?

  • Sandra7903

    Jag har oxå bokat inskrivningstid, känns tidigt men vet att den BM jag har är populär och vill gärna ha henne

    Vår dotter börjar på dagis i september, sedan börjar jag jobba men det blir ju bara några månaders jobb men det känns skönt. Tänkte vara hemma ett par veckor innan BF.

    Jag har verkligen trivts med att vara föräldraledig och ser redan fram emot nästa.

    Har ni berättat för någon ännu?

  • LillaHjärta

    Var går du? Jag hade bb stockholm på kungsholmen sist och var supernöjd men nu har jag bokat tid på mamma mia city. Bb stockholm gör inte ul och eftersom jag hade en lite strulig graviditet så blev det många extrabesök på ultraljudskliniker.

    Vår dotter börjar u slutet av aug men nu längtar jag verkligen efter att få vara hemma igen med henne! Hon kom en månad tidigt så jag jobbar nog max januari ut den här gången.

    Vi har faktiskt berättat för ganska många, familj och flera nära vänner. Tidigare än sist. Men det känns helt ok att de vet även om det inte skulle gå vägen. Hur har ni gjort?

  • Sandra7903

    Jag går på PrimaLiv på Danderydssjukhus och är jätte nöjd med dem. Under förra graviditeten mådde jag hur bra som helst, hade inga besvär alls förutom att jag var hur trött som helst en period. Håller tummarna att denna blir lika bra.

    Vi har inte berättat för någon ännu utan vi väntar nog ett par veckor till. Just nu känns det lite overkligt att vi ska få ett barn till.

    Har inte ens funderat på hur länge jag ska jobba men längtar redan dit Berättar på jobbet att jag bara gästspelar några månader när jag är tillbaka.

    Bor ni inne i stan?

    Vi bor utanför stan i Täby.

  • LillaHjärta

    Tror det blir rätt annorlunda också att gå in och jobba bara några månader och veta att man ska hem snart igen. Ska du jobba heltid i höst? Jag ska jobba 80% är det tänkt.

    Vi har precis flyttat från Bromma till utanför Sigtuna men jag jobbar i stan så därför tycker jag att det är smidigt att gå där.

  • Sandra7903

    Jag kommer nog bara jobba 60-70% har jag tänkt. Vill inte att dottern ska vara långa dagar på dagis utan har väl tänkt att jobba till 14:30 tiden ungefär. Det tar ju ett tag att ta sig hem från jobbet. Jag jobbar inne vid Stureplan så det är smidigt med mvc vid Danderyd.

    Förra graviditeten gick jag upp ca 7 kg och kunde ha mina vanliga kläder förutom byxor så tänkte passa på att inhandla mammabyxor nu på rean.

  • Nallebjörnis

    Hej får jag åxå hänga med?
    Har en dotter född dec 09 sen innan och plussa häromdagen så beräknas komma en till liten i mars


    *Michaela Victoria 091216*
  • LillaHjärta

    Jag körde också mest mina vanliga kläder förra gången så förhoppningsvis fungerar det den här gången också. Var så himla svårt att hitta bra gravidkläder tyckte jag. Har ni några tips på bra byxor?

    Vi är i Italien, därav lite långt mellan mina inlägg :) Dålig tajming att åka till landet med viner och ostar ;)

Svar på tråden BF mars 2015 - andra barnet - kring Stockholm