• J90

    Förstagångsmammor -15

    Här kan vi prata, glädjas, oroa oss och längta efter våra kommande bebisar!

    Berätta lite om er själva så följs vi åt!

    Jag är 24 år och bor i Gävleborg med min sambo (30 år) och hans två söner (7 & 9 år).
    Vi bestämde oss i April för att sluta med p-piller och försöka bli gravida.
    Sagt och gjort, nu är jag i v.9 och vi är sååå glada över att få en till familjemedlem i februari! :)

    P.s I den här tråden får man önska sig, förvänta sig och tycka lite vad man vill utan att bli dömd! D.s

  • Svar på tråden Förstagångsmammor -15
  • Snuusan

    Jag kan joina här om det är OK? :)

    23 år gammal, bosatt i Enköping med min sambo som är 27. Vi har även två hundar, en katt och jag har även en häst. Första barnet, har ett missfall sedan tre år tillbaks. 

    Är nu i vecka elva, 10+3.

  • combat90

    Jag följer gärna med! En så länge i en känslig period, v6 (5+2) men hoppas för fullt att det kommer bli en lyckad graviditet in i de sista.

    Jag är 24 år hemmahörande i södra sverige. Sambon är 30. Detta är vårat första barn som e beräknat till första mars!! Håller alla tummar och tår.

  • J90

    Kul! Välkomna! :)


    Snuusan skrev 2014-07-02 17:25:25 följande:

    Jag kan joina här om det är OK? :)

    23 år gammal, bosatt i Enköping med min sambo som är 27. Vi har även två hundar, en katt och jag har även en häst. Första barnet, har ett missfall sedan tre år tillbaks. 

    Är nu i vecka elva, 10+3.


    Roligt med en hästtjej, är också en även fast jag inte har en egen längre.

    Hur känner du med ridningen? Jag brukar hjälpa en vän med sin häst, men nu har jag inte varit dit sedan jag plussade.

    Är lite rädd att det ska hända något även fast min bm sagt att det är helt ok. Så länge det känns bra! :)
  • J90
    combat90 skrev 2014-07-02 18:52:04 följande:

    Jag följer gärna med! En så länge i en känslig period, v6 (5+2) men hoppas för fullt att det kommer bli en lyckad graviditet in i de sista.

    Jag är 24 år hemmahörande i södra sverige. Sambon är 30. Detta är vårat första barn som e beräknat till första mars!! Håller alla tummar och tår.


    Hoppas jag med, åt oss alla! :)
  • trollet88

    Hoppar in här med

    Är 25 snart 26år pojkvännen är 29

    Jag bor i Malmö och pojkvän i Göteborg så lite jobbig sits. Men tanken är att flytta upp så fort ja kan gå på mammaledighet.

    Är i V6 (5+5) så osäkert än men hoppad på de går vägen. :) bf 26/2

  • Timi

    Hej! Jag hoppar också in här Skrattande

    Jag bor i Malmö, är 30 år och ska föda i mars. Jag är i vecka 5 nu, så allt är fortfarande väldigt nytt men väldigt spännande. Jag mår väldigt bra och har knappt några symptom alls, vilket är skönt.

    Jag tränar en del och funderar mycket på hur det kommer att bli sen när magen växer.

    Kul att ha hittat er här Skrattande

    // T

  • Snuusan
    J90 skrev 2014-07-02 20:05:28 följande:

    Kul! Välkomna! :)


    Roligt med en hästtjej, är också en även fast jag inte har en egen längre.

    Hur känner du med ridningen? Jag brukar hjälpa en vän med sin häst, men nu har jag inte varit dit sedan jag plussade.

    Är lite rädd att det ska hända något även fast min bm sagt att det är helt ok. Så länge det känns bra! :)
    Jag rider inte så mycket redan sen innan jag plussade, har varit skadad en längre period men syndar ibland och rider ändå. Sist jag red var jag i v. 7 tror jag och och då vet jag att det gjorde förbaskat ont i brösten då jag red barbacka..

    Men annars gick det bra, men kommer nog inte rida när magen börjar bli stor eller efter vecka 20. Gubben vill inte att jag rider alls :p
  • sussapuff

    Hej!

    Hoppar oxå in här :) Jag är en 30-årig tjej bosatt i Göteborg. Har sambo och en bonusdotter på 3,5 år varann vecka, men första barnet för mig! Jag är i vecka 7 och har börjat blogga anonymt om graviditeten på adressen: www.gravidresan.blogg.se både roligt och terapeutiskt att skriva av sig! Någon mer som bloggar eller kan tipsa om någon tidig gravidblogg? Jag bloggar privat också men det är väl osäkert och tidigt att gå ut med nyheten där... Än så länge vet bara jag och sambon!

  • Snuusan

    Var på inskrivning idag, lite sent men dom hade inga tidigare tider :) underbar barnmorska, kommer dock nog bli sjukskriven ett tag då jag haft så mycket komplikationer, fick åka till gynakuten i Uppsala igår kväll, fjärde gången jag får åka in pga blödningar och extrema smärtor.. Men bebis mådde bra :) dom tror att allt beror på stress och att jobbet mitt är lite för tungt..

    Så ska va hemma nu tills på tisdag då ska jag träffa en läkare för eventuellt mer sjukskrivning :)

  • J90
    Snuusan skrev 2014-07-17 10:47:48 följande:

    Var på inskrivning idag, lite sent men dom hade inga tidigare tider :) underbar barnmorska, kommer dock nog bli sjukskriven ett tag då jag haft så mycket komplikationer, fick åka till gynakuten i Uppsala igår kväll, fjärde gången jag får åka in pga blödningar och extrema smärtor.. Men bebis mådde bra :) dom tror att allt beror på stress och att jobbet mitt är lite för tungt..

    Så ska va hemma nu tills på tisdag då ska jag träffa en läkare för eventuellt mer sjukskrivning :)


    Usch då! Ja, då får du verkligen ta och vila nu!!

    Jag kommer också att ha inskrivning sent (samma dag som jag går in i v.14) pga semestertider! :)

    Det gör mig inget för just nu så händer det inte så mkt ändå.

    Också kommer jag inte behöva vänta så länge från inskrivning till RUL och har en utlandsresa att se fram emot mellan de veckorna! :)
Svar på tråden Förstagångsmammor -15