• Anonym (orolig)

    För liten hinnsäck?

    Var på vul i tisdags i vad jag trodde var vecka 8+6 men det syntes inget hjärta och hinnsäcken var suddig i kanten och mätte ca 20 mm x 9 mm. Enligt gyn alldeles för litet för att vara i den veckan jag är enligt ägglossning (och den vet vi ganska exakt när den var eftersom jag ätit pergótime). Ska tillbaka på tisdag (en vecka efter första vul:et) så får vi se om något hänt. Tror du att det finns någon chans att det kan ha växt till eller bör jag helt inrikta mig på att det är missfall/missed abortion?


     


    tacksam för svar så snart som möjligt...

  • Svar på tråden För liten hinnsäck?
  • Anonym (orolig)

    Tack för det ärliga och raka svaret, lika bra att gör det men jag griper efter alla halmstrån som finns eftersom jag så gärna vill att det ska ha varit fel det hon sa och att det visst finns något som lever....men som du skriver, jag ställer in mig på det värsta....

  • Anonym (orolig)

    Absolut, jag ska skriva sen och berätta. Genom att prata och skriva om det bearbetar man det hela bra tycker jag och man har lättare att gå vidare.

  • Anonym (orolig)

    Har nu varit på nytt vul,fortfarande inget fostereko eller hjärta så igår tog jag blodprov på hcg och ska ta nytt imorgon för att se vad som hänt med värdet. Gyn sa att det finns tre alternativ: hcg halveras och då är det missfall,hcg fördubblas och då är det en normal graviditet men jag är inte så långt gången som jag tror eller så ligger hcg på samma nivå. Om det blir sista alternativet sa hon att jag i så fall blir skrapad och så skickar man det på analys, stämmer det?

  • Anonym (orolig)

    Har börjat blöda lite grann men har fått cytotec som jag ska ta imorgon för att skynda på det hela. Hoppas det kommer ut snabbt och ordentligt så vi kan gå vidare sen. Jag har ingen egen ägglossning utan åt pergotime nu när jag blev gravid. Kan man sätta igång direkt med en ny omgång när man slutat blöda? Eller finns det någon risk att bli gravid utan en mens mellan? Oerhört tacksam för svar.

  • Anonym (orolig)

    Tack för svaret. Men vet du ifall det är möjligt att börja med pergotime direkt på missfallsblödningen?

Svar på tråden För liten hinnsäck?