• Johannacecilia

    Huddinge-mammor

    Hallå! är ny här då vet inte om jag gör rätt men......Tänkte kolla om det finns något intresse av att starta någon slags mammagrupp? Vi är nyinflyttade i Huddinge och vill gärna träffa andra mammor o barn! Jag är 21 år och min dotter 10 månader :) vi har även en hund som gärna skulle träffa nya hund-kompisar :) hör av er så kan vi hitta på massa skoj! :)

  • Svar på tråden Huddinge-mammor
  • Anonym (Tullinge)

    Hej, bor inte i Huddinge men i tullinge vilket är ganska nära :) bodde i Huddinge förut, vid kvarnbrgsplan. Är 28 år och har en liten tjej på 1 månad, känner inte så många mammalediga så vore kul att träffa andra som också går hemma :) hur länge har ni bott i Huddinge?

  • Johannacecilia

    Trevligt ! Vi har bara bott här sedan april. Bodde på andra sidan stan, i Vällingby innan så har inte riktigt lärt mig områdena här:) vore kul att hitta på något !

  • Saga09

    Jag bor i Flemingsberg med mina 2 barn ( 5 & 1 år) samt väntar nummer 3 i december. Känner inte mycket folk även fast jag bott här ett tag ;)

  • Anonym (Tullinge)

    Trevligt :) vi kanske skulle kunna träffas och ta en fika eller promenad, beroende på vädret, vi kommer bara att vara hemma i sommar så jag kan när som helst, hur ser det ut för er? :)

  • Johannacecilia

    Det skulle vara jättekul! Vi är har inte planerat då mycket men kommer nog vara hemma för det mesta vi med. Åker en sväng till Norrtälje imorgon och stannar några dagar annars kan jag när som helst :) nästa vecka kanske? :)

  • Anonym (Tullinge)

    Absolut, jag kan nästa vecka, hoppas vädret håller i sig, vad ska vi hitta på, vad gillar din dotter att göra? :)

  • lillaao

    Har ni startat en mammagrupp? Jag har precis flyttat till huddinge och lär gärna känna andra mammor! Jag är 24 och min dotter är snart 13mån. Har även en liten hund :)

  • Misan2

    Hej!! :)

    Bor i flemingsberg, är 32 med en son som är 15. Har inte heller så många kompisar i Sthlm då jag är inflyttad från Norrland. Har ni träffats än? Jag stämmer gärna upp träff med någon. Har hund ifall ngn vill ha bundet hehe, annars nån kaffe? Lekpark om ni har mindre barn?

    Sen tänkte jag bara kolla. Finns det ng här med barn född runt 1999 som minns vår hemsida/vår community på den tiden vi fick barn som hette "unga föräldrar"? Ni hade en egen sida många skickade in sina förlossningsberättelser och det fanns forum. Det här varlångt in an Facebook typ 99-2003? Jag fick min son Kevin 1999 när jag var 17.

    Är deg ngn mer än jag som skulle vilja ha en grupp för oss "unga föräldrar som blivit äldre"? Min son är alltså 15 nu och jag 32, alla tror alltid hi är syskon. Det värsta vi varit med om var när en pizzabagare berömde Kevin med en klapp på axeln o kommentaren: "du har då alltid med dig snygga brudar hit du grabben!" Hahaha usch Kevin mår illa fortfarande.

    Många roliga historier finns livet blir lite annorlunda för oss. Skulle det inte vara kul att ha nåt ställe för oss? Någln därute som minns.vår grupp "unga föräldrar" här på föräldraliv?

    Huddinge mammor, ska vi bestämma ngt? :)

    Kram

  • n0on

    Hej!

    Jag har bott här i ca 1 år och har en liten knådde på två månader. Jag är 24 år och jag känner ingen här direkt men det hade varit väldigt kul och träffa er andra mammor som bor här i närheten :)

Svar på tråden Huddinge-mammor