• Tingeling03

    Xenical för viktnedgång

    Mitt BMI ligger mellan 38-39. Jag har försökt att gå ner i vikt med flera olika metoder, med små resultat och sedan händer ingenting hur mycket jag än försöker. Nu börjar jag fundera på att be om läkarhjälp för min övervikt.
    Vilka är förutsättningarna för att få Xenical utskrivet? Någon som har fått det utskrivet och som har haft hjälp av det? Hur länge har ni använt det och hur mycket har ni kunnat gå ner med hjälp av det?

  • Svar på tråden Xenical för viktnedgång
  • Linda Marie

    Hej!

    Jag har använt "lille bror" till xenical som heter. Alli, den innehåller 60 mg orlistat istället för 120 mg. Brukade ta 2 st i stället så det blir det samma. Jag tycker att den fungerar bra, även till att hålla vikten. Har själv använt den i perioder när jag INTE har ätit sunt, men går ändå inte upp i vikt!

    Vet inte vad som krävs för att få den, där jag bor behövs inte recept för Alli, bar xenical.

    Men jag tror man ska ett BMI över 32 eller där omkring.

    Lycka till med viktminskningen!

  • Tingeling03

    Tack snälla för tipset. Jag har inte läst så mycket om Alli, men det kanske är värt att testa det i alla fall. Jag läste nyss efter att jag hade läst ditt svar här att Alli inte bör användas i mer än 6 månader vid egenbehandling, hur länge har du använt Alli? Gick du ner mycket med det?

  • La Lola

    Jag är bara nyfiken hur du har tänkt behålla din vikt när du slutat ta dessa piller?

    Jag vet att LCHF inte fungerar på alla men vill ändå visa den här bloggen.
    Lindha har gått ner 70 kg enbart genom att lägga om kosten och börja motionera.
    Vill du inte använda dig av LCHF kan du iaf ta del av all den motivation hon ger.

    halvalindha.se/


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Tingeling03

    Naturligtvis måste man lägga om kosten och motionera/träna mer, det är jag fullt medveten om och jobbar redan på det, jag räknar kalorier i allt jag äter

    Det har gått riktigt bra under en period, men nu har jag stått stilla en lång tid. LCHF är inte av intresse i mitt fall då ett högre fettintag ger mig en riktigt dålig mage.

Svar på tråden Xenical för viktnedgång