• Quinna85

    Precis plussat! BF mars 2015. Fler?

    Detta är sååå underbart! efter 6 missfall och utan att blivit gravid senaste halvåret så har jag äntligen fått ett plus!
    Jag hoppas bara att detta lilla frö vill hålla sig kvar i magen. ????

    Finns det kanske fler som vill följas åt? Här kan vi dela med oss av exempelvis symptom.
    Jag har inte så många. Ont i brösten och de känns tunga, molvärk, bubblig i magen.
    Vad har ni för symptom?

  • Svar på tråden Precis plussat! BF mars 2015. Fler?
  • snö 81

    Jag plussade för en halvtimme sedan. Har varit övertygad om att det inte tagit sig denna månaden, men var ändå bara tvungen att ta ett test. Har egentligen BIM på torsdag.

    Direkt jag lade upp stickan efter jag kissat på den dyker ett tydligt plus upp :)

    Jag är kissnödig, stenhård i magen, molvärk vissa dagar och ont i ljumskarna. Brösten som normal är som två blåmärken när jag är gravid känns inte direkt. Lite lite illamående och lite mer gråtmild.

  • M  i  a

    Grattis till er båda, här är en till som plussat! Har en liten 3-åring sedan tidigare.

  • snö 81
    M i a skrev 2014-07-07 06:55:34 följande:

    Grattis till er båda, här är en till som plussat! Har en liten 3-åring sedan tidigare.


    Tack!

    Jag har en 4,5-åring sedan tidigare. Även två missfall nu under vintern/våren
  • Anonym (Trebarnsmamma i mars?)

    Grattis alla!

    Jag plussade i fredags morse och gissar att jag är på 4+4 idag, BF 11/3. Det är mitt tredje barn, men det första med nuvarande sambon. Har känt lite yrsel, illamående ibland, molvärk i magen, någon dragning i ligamenten, foglossning (haft svår sådan i tidigare graviditeter) och har blivit väldigt lättrörd (sambon har lite roligt åt det :-P )

    Vad kul med en tråd för oss!

  • M  i  a
    snö 81 skrev 2014-07-07 07:11:39 följande:
    Tack!

    Jag har en 4,5-åring sedan tidigare. Även två missfall nu under vintern/våren
    Så tråkigt med missfallen, jag fick ett missfall före Filippa.
    Anonym (Trebarnsmamma i mars?) skrev 2014-07-07 10:00:40 följande:

    Grattis alla!

    Jag plussade i fredags morse och gissar att jag är på 4+4 idag, BF 11/3. Det är mitt tredje barn, men det första med nuvarande sambon. Har känt lite yrsel, illamående ibland, molvärk i magen, någon dragning i ligamenten, foglossning (haft svår sådan i tidigare graviditeter) och har blivit väldigt lättrörd (sambon har lite roligt åt det :-P )

    Vad kul med en tråd för oss!


    Grattis! Ja, det är mycket som händer i kroppen!

    Jag gick även med i en större tråd för BF mars men de har blivit så många där redan så då brukar det vara svårt att komma in i gänget. Hoppas på fler härinne också!
  • M  i  a

    Vet ni att man bör tillsätta kroppen progesteron? Det är ett naturligt ämne som finns i kroppen men en tid i cykeln minskar halten av progesteron och då är det tyvärr lättare att få missfall. Man kan ha brist på progesteron utan att man vet det och då är det bra att tillsätta det i graviditeten, i alla fall den första tiden. Jag fick missfall innan Filippa och då tog jag inte progesteron, i graviditeten med Filippa började jag och då gick det bra. Kanske hade gått bra ändå men synd att chansa tycker jag.

  • snö 81
    M i a skrev 2014-07-07 10:16:37 följande:

    Vet ni att man bör tillsätta kroppen progesteron? Det är ett naturligt ämne som finns i kroppen men en tid i cykeln minskar halten av progesteron och då är det tyvärr lättare att få missfall. Man kan ha brist på progesteron utan att man vet det och då är det bra att tillsätta det i graviditeten, i alla fall den första tiden. Jag fick missfall innan Filippa och då tog jag inte progesteron, i graviditeten med Filippa började jag och då gick det bra. Kanske hade gått bra ändå men synd att chansa tycker jag.


    Hur får man tag på Progesteron? Är inte det receptbelagt?
  • MMMR

    Grattis allihopa!!

    Hoppar in här om det är okej :D Plussade idag på digitalt och är sååå lycklig! Nu håller vi bara tummarna för att allas små räkor vill stanna kvar ;) Har en dotter sedan tidigare som blir 3 år i mars när den lilla är beräknad :) BF 16/3. Har inte känt så mycket ännu. Lite molande värk, illamående ibland och yrsel. Vad känner ni? :)


    I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • M  i  a
    snö 81 skrev 2014-07-07 16:17:27 följande:
    Hur får man tag på Progesteron? Är inte det receptbelagt?
    Nej, du kan köpa progesteronkräm på nätet - www.femalebalanceshop.com/progesteronkram-progesterall
    MMMR skrev 2014-07-07 18:50:21 följande:

    Grattis allihopa!!

    Hoppar in här om det är okej :D Plussade idag på digitalt och är sååå lycklig! Nu håller vi bara tummarna för att allas små räkor vill stanna kvar ;) Har en dotter sedan tidigare som blir 3 år i mars när den lilla är beräknad :) BF 16/3. Har inte känt så mycket ännu. Lite molande värk, illamående ibland och yrsel. Vad känner ni? :)


    Vad skoj, grattis! 

    Jag känner jättemycket - molande, pillrande, illamående ibland och att livmodern knör upp mot revbenen så det skaver lite. Trött, dåligt flås och seg..
  • snö 81
    MMMR skrev 2014-07-07 18:50:21 följande:

    Grattis allihopa!!

    Hoppar in här om det är okej :D Plussade idag på digitalt och är sååå lycklig! Nu håller vi bara tummarna för att allas små räkor vill stanna kvar ;) Har en dotter sedan tidigare som blir 3 år i mars när den lilla är beräknad :) BF 16/3. Har inte känt så mycket ännu. Lite molande värk, illamående ibland och yrsel. Vad känner ni? :)


    I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
    Kul med ännu en till!

    Jag känner framför allt av flåset märkte jag igår när vi var ute och sprang. Kändes som att jag inte fick luft.

    Annars har jag lite molvärk till och från, är kissnödig, hungrig, yr och lite illamående. Sen så ska vi inte tala om den tröga och uppsvällda magen :)
Svar på tråden Precis plussat! BF mars 2015. Fler?