• Anonym (Ts)

    Byta blöja offentligt på ett säte???

    Hej, jag och min man och våra två barn kom hem från en utlandsresa igår. På hemresan med flyget sitter det en mamma med hennes två barn ( skulle jag gissa ålder var flickan 1 år och pojken runt fem år) värsta resan i hela mitt liv, mamman byter blöja på ungen 20 cm från oss, hennes son kissar ner sätet så att kisset nästan hamnade på oss, hennes son kladdade även med maten och kastade iväg den ( på oss???), skrek, petade i näsan. Hallå? Mamman kan väll be hennes egen son att gå på toan? Eller måste han kissa ner sig? Måste han kasta mat på oss? Måste hon byta blöja så nära oss? Och varför säger hon inte till sin son? Usch värsta resan i mitt liv, mina barn var inte heller glada för detta, vad tycker ni o. Det här?

  • Svar på tråden Byta blöja offentligt på ett säte???
  • Lena

    Peta näsan och kladdar med maten är helt okej. Kissar på sig om det var en olycka. Byta blöja publikt men diskret kan vara okej. Att kasta mat och skrika är inte okej.

  • ymmmi

    Det är omöjligt att byta blöja inne på flygets toalett.
    Och en olycka händer så lätt.

  • Mellanmjölkens land

    Olyckor händer och om jag minns rätt tyckte jag som barn att flygplanstoaletter var rätt läskiga så han kanske väntade för länge?

    Att byta en kissig byxblöja skulle jag inte ha några problem med att folk gjorde om vi bara pratar snabbt av-på. Bajsblöja eller om barnet ska ligga och bli tvättat föredrar jag att det sker på toan.

    Skrika och kasta mat är inte ok. Inte heller medvetet kladdande med maten men att spilla lite när man äter är svårt aff förbjuda  

  • Voluptuous Shalimar
    SpanskaFlugan skrev 2014-07-07 10:45:28 följande:

    Inget av det du beskriver är i mina ögon acceptabelt och jag skulle kräva att få byta säte.


    Håller med. 
  • ymmmi

    Håller med där stt bajsblöja byter man inte offentligt. Men bara kiss är en annan sak.
    Som jag skrev tidigare. Byta blöja inne på toaletten är jätte svårt.
    Min äldsta dotter tyckte att flygplanstoaletten var jätte hemsk.
    Men gick ändå.

    Att kasta mab är inte okey, men att spilla är en annan sak, det kan man knte förbjuda någon.

    Sedan ifall man flyger får man vara medveten om att det fulla barnfamiljer som också flyger.

  • SpanskaFlugan
    ymmmi skrev 2014-07-07 10:47:04 följande:

    Håller med där stt bajsblöja byter man inte offentligt. Men bara kiss är en annan sak.

    Som jag skrev tidigare. Byta blöja inne på toaletten är jätte svårt.

    Min äldsta dotter tyckte att flygplanstoaletten var jätte hemsk.

    Men gick ändå.

    Att kasta mab är inte okey, men att spilla är en annan sak, det kan man knte förbjuda någon.

    Sedan ifall man flyger får man vara medveten om att det fulla barnfamiljer som också flyger.


    Hur kan det vara ok att byta blöja offentlig, oavsett blöjsort?! Det handlar om urin, något jag inte vill ha i närheten av mig förutom när jag går på toaletten. Det finns liksom en anledning till att vi har separata rum för att utföra våra behov...
  • Voluptuous Shalimar
    Lena skrev 2014-07-07 11:44:00 följande:

    Du har inte urinen närmare dig för att blöjan tas av än den är på.


    Om vi ska vara såna så har du alltid urin väldigt nära då du besitter en alldeles egen blåsa. 

    I alla fall jag begrep att det var urin "öppet" som avsågs.
Svar på tråden Byta blöja offentligt på ett säte???