• Anonym (TS)
    Äldre 7 Jul 00:51
    15468 visningar
    16 svar
    16
    15468

    Killar - hur är din drömtjej?

    Hur ska hon vara som person?
    Vilka intressen ?

    Hur ska hon inte vara?
    Vad ska hon inte gilla/göra?

    Tex jag: sminkar mig och klär mig kvinnligt, gillar bilar, spela tv-spel och ishockey. Är tyvärr snusare och frispråkig. Väljer dock vad jag ska säga och hur inför folk. Älskar familjelivet.

    Dvs jag kanske inte är så "kvinnlig" till sättet utan mest till utseende.

  • Svar på tråden Killar - hur är din drömtjej?
  • Anonym (~~~~)
    Äldre 7 Jul 01:07
    #1
    Hur ska hon vara som person?
    Rolig, positiv, unik, omtänksam, allmänbildad, trevlig, ärlig, och det viktigaste, VÄLUPPFOSTRAD!!!!

    Vilka intressen?
    Inget speciellt här. Jag vill bara att hon inte ska ha något emot mina intressen.

    Hur ska hon inte vara?
    Jag vill inte att hon ska festa och supa varje helg. Hon ska inte röka/snusa/droga/dricka för mycket. Hon ska inte bete sig slampigt inför andra, hon ska inte vara otrogen. Hon ska inte vara slarvig när det gäller ekonomi.

    Vad ska hon inte gilla/göra?
    ~

    Utseende
    Jag bryr mig inte mycket om utseendet (hon jag är förälskad i fixar inte ens håret när hon går till skolan, haha Drömmer), jag vill helst att hon ska ha en hälsosam kropp.

    Min drömtjej är någon jag kan ha kul med, någon som älskar mig, någon som jag kan se på animes med, någon som jag kan spela spel med, någon som jag kan gå ut med, osv.
  • Anonym (Hehe.­..Tjej­Här)
    Äldre 4 Mar 19:58
    #2

    Hon ska fan inte vara bitchig! Usch!

  • Anonym (Hope)
    Äldre 4 Mar 21:35
    #3

    Hur ska hon vara som person?
    Ärligt och Snäll. 

    Vilka intressen ?
    Träning och segling  (Det lär inte vara lätt att hitta men du sa drömtjej)

    Hur ska hon inte vara?
    Envis, det är det värsta jag vet.. en som alltid ska ha rätt.  

    Vad ska hon inte gilla/göra?
    Hon får göra som hon vill så länge hon älskar mig av hela sitt hjärta.  Hon ska vara som hon är.

    Du ska vara som du är.... Att försöka anpassa sig efter någon annan blir bara katastrof. 

    Be you Always! 

  • Anonym (Leend­e)
    Äldre 4 Mar 23:33
    #4

    Min drömtjej är snäll och har lätt för att skratta. Hon gillar att hitta på saker, gärna med kort varsel (inte behöva sminka sig i timmar innan man kan lämna lägenheten) helst "naturlig". Hon är omtänksam och bryr sig om andras välbefinnande. Hon får gärna vara lite av en funderare, lite alternativ gärna lite idealistisk.
    Hon ska vara en människa jag vill vara kompis med och diskutera saker med.
    Delar hon något eller några av mina intressen är det positivt, har vi exakt samma intressen blir det negativt.

    Men det viktigaste av allt är att jag ska bli glad av att umgås med henne.

    Dock är drömtjejen något helt annat än de jag oftast faller för.

  • Schaef­ferBoy
    Äldre 4 Mar 23:38
    #5

    Ung och vacker, bra gener och gillar min humor / är rolig själv.

  • Anonym (Intre­ssant)
    Äldre 4 Mar 23:40
    #6

    Anonym (leende): vad är det för typ du faller för då? Ospontana fåfänga personer? (Jag kände mig genast träffad haha, tur man hittat nån ändå )

  • Anonym (Mats)
    Äldre 4 Mar 23:45
    #7
    Anonym (TS) skrev 2014-07-07 00:51:46 följande:

    Hur ska hon vara som person?

    Vilka intressen ?

    Hur ska hon inte vara?

    Vad ska hon inte gilla/göra?


    1. Omtänksam och romantisk.

    2. Det hon själv tycker om. Vadsomhelst alltså.

    3. Snål och pryd.

    4. Hon skall inte ha dåliga värderingar, och hon skall inte gå mig bakom ryggen.
    Anonym (TS) skrev 2014-07-07 00:51:46 följande:

    Tex jag: sminkar mig och klär mig kvinnligt, gillar bilar, spela tv-spel och ishockey. Är tyvärr snusare och frispråkig. Väljer dock vad jag ska säga och hur inför folk. Älskar familjelivet.

    Dvs jag kanske inte är så "kvinnlig" till sättet utan mest till utseende.


    Beskriv gärna hur du ser ut.
  • Anonym (Leend­e)
    Äldre 4 Mar 23:53
    #8
    Anonym (Intressant) skrev 2015-03-04 23:40:23 följande:

    Anonym (leende): vad är det för typ du faller för då? Ospontana fåfänga personer? (Jag kände mig genast träffad haha, tur man hittat nån ändå )


    Någon som visar att hon ser mig, lagom mycket visar att hon uppskattar mig, Det spelar ingen roll om hon är fåfäng eller inte, spontan eller inte.

    Det hjälper om hon tar initiativ och inte låter mig vela i början av vår relation utan att för den sakens skull vara "pushy".
  • Äldre 5 Mar 00:53
    #9
    +1

    Låt mig försöka beskriva min sambo, som är min drömtjej, hon är positiv, social, påhittig, nyfiken, passionerad och omtänksam. Hon är envis, vilket är både en tillgång och ibland en källa till irritation och frustration, en tillgång då hon inte ger inte upp i första taget, ett irritationsmoment när vi är oense om något.

    Samtidigt är hon ingen besserwisser, hon är medveten om sina egna begränsningar, och gör då oftast något åt det, om hon vågar. Samtidigt som hon inte är rädd för att fråga mig eller andra personer hon står nära om hjälp om det är något hon inte kan göra själv eller något som hon inte har någon kunskap om. 

    Jag uppskattar att hon inte är för klängig, att hon har klart definierade målsättningar för vad hon vill göra, och planer för båda vår och sin egen framtid.

    Hon ställer krav på mig om hon tycker att något måste förändras, där kan hennes envishet ibland vara positivt, hon fungerar lite som min broms, på ett positivt sätt, annars blir det lätt 200 km/t för mig. Jag har ibland svårt att släppa saker eller så blir jag insnöad och köttar på, en sådan sak som att faktiskt ha semester och ledighet till exempel, det har hon hjälpt mig att bli bättre på, jag prioriterar hon(och nu även våran dotter, 7 månader gammal) och ledigheten mer nu. Slappnar av mer. 

    Vi delar vissa intressen, mode, träning och nutritionslära till exempel, men hon har även intressen som jag inte brinner för, det ser jag som en tillgång, det är något jag inte skulle ha blivit exponerad mot om det inte hade varit för hon, genom att ta del av hennes intressen, till en viss gräns, så bidrar det positivt till min kunskapsbank, det ger mig en större bredd och kunskaper jag inte annars hade haft, vilket är utvecklande.

    Hon kan vara lite timid när hon känner sig osäker, vilket är något jag brukar försöka få henne att förändra, jag tycker även att det ibland kan vara lite utav ett problem att hon inte alltid kommunicerar sina åsikter på det mest klargörande sättet, och att hon ibland, enligt mig, är lite överkänslig.

    Jag har alltid attraherats av feminina tjejer, och hon är feminin, både när det gäller intressen, karaktär och utseende. Vacker osminkad vid frukostbordet, snygg och sexig när hon är fixad. 

    :)

  • psykli­vet
    Äldre 5 Mar 18:10
    #10

    Det är en tråd i kroppsligt, varför tar man då nästan bara upp personliga egenskaper i hur man är?

    Övervikt ingen fara eller små bröst eller nått som folk normalt klagar på.
    Det jag märkt är, det spelar ingen roll hur bra en tjej ser ut, har hon grava komplex över sin kropp.
    Så smittar detta över, och kroppen känns mindre attraktiv för mig.
    Fast än den kan vara hur vacker som helst.

  • Äldre 25 Feb 06:50
    #11

    Ja Du Jag Vill Ha Tjej Som Stark Och Leka Med Rumpa Och Pilen

  • Äldre 22 Apr 00:53
    #12

    Hon ska vara uppmärksam, omtänksam, självsäker, bestämd, artig och respektfull.

    Hennes intressen är "Samurajens Väg" Japansk Svärdskonst.

    Hon ska inte va motsatsen till det hon ska vara. Hon gör det hon måste göra. Svårare än så är det inte.

    Hon ska inte gilla musik. Hon ska bara gilla traditionell japansk musik.

    Utseende ska hon va 165 cm lång, bröstens storlek spelar ingen roll, smal och hälsosam kropp, ett sött/gulligt ansikte, långt tjockt svart hår med lugg, ett vitt hårband, hon ska ha på sig en Japansk Gymnasietjej Uniform, knästrumpor och nötbruna ögon.

    Namn: Mako Akiyama

    Ålder: 16-17 år

    Nationalitet: Japansk

    Resultat: En söt Japansk tjej

  • Anonym (Kille­n)
    Äldre 11 Jun 01:10
    #13

    Det "floskliga" svaret är såklart att det räcker med att bara vara sig själv; men för att vara lite konkret istället:

    Omtänksam/allmänt gullig.

    Generös.

    Romantisk.

    Fysisk/älska beröring.

    Sexuellt öppen och äventyrlig.

    Ekonomisk.

    Ej slarvig (med städning, t ex).

    Gärna proper klädstil (men inget krav).

    Intellektuell och smart, värdesätter bildning osv.

    Praktiskt lagd.

    Samhällsintresserad.

    Inte främlighetsfientlig och/eller "könsrollskramare".

    Ej hatisk mot idrott (ja, finns faktiskt sådana tjejer).

    Inte för intresserad av ytliga och kortsiktiga grejer som shopping och smink, utan hellre resor och att upptäcka saker.

    Acceptera brister hos mig precis som jag gör det hos henne.

    Men FRAMFÖRALLT är ärlig och värdesätter det högt hos andra också.

    Det var de saker jag kunde komma på som handlar om hennes person. Rent utseendemässigt spelar det ingen jätteroll; helst bör hon dock inte vara längre än mig eller har en vikt som är kraftigt avvikande åt endera hållet. Lite söt och charmig sådär, men ingen fotomodell. Något sådant.

    Kan såklart tömma på en del saker till förmån för andra, ingen är ju perfekt. Utseendet kan dessutom spela än mindre roll än jag redan poängterat, om insidan är fantastisk. Det är ju värt att säga till er tjejer som "nojar" er över hur ni ser ut, framhäv insidan!

  • Äldre 11 Jun 01:53
    #14

    När jag var yngre hade jag bilden klar men numera vet jag inte i förväg.Hon skall vara som jag  är, tror jag. Alldeles utan gard och mask. Våga nedlåta sig till att bara vara sig själv och människa.

  • Anonym (???)
    Äldre 11 Jun 02:04
    #15
    SchaefferBoy skrev 2015-03-04 23:38:23 följande:

    Ung och vacker, bra gener och gillar min humor / är rolig själv.


    Ung är man bara ett tag. Ska flickvänen bytas ut vid en viss ålder? Mest nyfiken vad du menar.
  • Anonym (min drottn­ing)
    Äldre 11 Jun 02:17
    #16

    Utseendemässigt ska hon ha slank men ganska kurvig kropp. Gärna runt 165-172 lång.
    Inte för stora bröst men välformade. Smala höfter, midja, långa ben och fast rumpa.
    Ansiktet ska vara vackert. Helst kaxig blick och mycket självförtroende. Hon ska ha långt rakt hår vitt eller svart. Kunna vara dominant i sängen och ta initiativ och gilla testa nya saker.
    Hon ska vara fåfäng och sminka sig men även klara av att vara spontan och naturlig utan att må dåligt av det. Egna intressen, smart, gärna konstnärlig och gilla kultur och resor. Inte alltför familjekär. föredrar självständighet och tjejer som inte är så traditionella. Hon ska vara fysisk men inte klängig. Hon ska överraska mig ofta och utmana mig psykiskt. Hon ska vara stark (ha pondus) men ändå kunna visa känslor,  vara kommunikativ och social men inte för utåtagerande ocj högljudd.
    Hon ska trivas själv men föredra att vara med mig mesta tiden och älska sex och närhet och vara bra i sängen, gärna erfaren men inte legat runt för mycket.

Svar på tråden Killar - hur är din drömtjej?