• Sensitiveguy

    Kvinna!

    Ser du män som potentiella våldtäktsmän?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinna!
  • fluu

    Nej. Antagligen mycket för att jag levt i en väldigt skyddad liten värld där de flesta människor varit snälla. Samma gäller kvinnorna som jag växt upp med, jag har aldrig fått höra något "mansförakt" därifrån och således inte blivit färgad av en sådan åsikt.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Sensitiveguy
    fluu skrev 2014-07-07 20:11:32 följande:

    Nej. Antagligen mycket för att jag levt i en väldigt skyddad liten värld där de flesta människor varit snälla. Samma gäller kvinnorna som jag växt upp med, jag har aldrig fått höra något "mansförakt" därifrån och således inte blivit färgad av en sådan åsikt.


  • Mrs K

    Nej, det gör jag inte. Jag är en sådan som tror folk om gott tills de bevisar motsatsen. Det gäller både män och kvinnor jag möter.

  • Aniiee

    Trots att jag, tvärt emot Fluu, inte levt i en skyddad liten värld, utan i en ganska stor och hemsk värld med många män som gjort både det ena och det andra med/mot mig och många av mina tjejkompisar så, nej. Jag ser inte män som grupp som potentiella våldtäktsmän. Kanske för att jag överhuvudtaget har lite svårt att se män (eller kvinnor) som "grupp". Varje man som individ ser jag inte heller som potentiella våldtäktsmän. Det får de i så fall visa att de är.....


    You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • Rainbow gg

    Jag vill gärna tro det bästa om alla men det funkar inte så för mig.
    Det är inte så att jag tittar på män och tänker "usch fy han är säkert en våldtäktsman" utan det är som en slags instinkt att vara vaksam mot människor överlag som jag inte känner. Jag har varit "misstänksam" mot alla mina manliga vänner tills jag lärt känna dem ordentligt. Ute på krogen går jag inte ensam för, ja, den där snubben kan vara en våldtäktsman men jag dömer inte ut hela manssläktet för att vara det, om du förstår hur jag menar.

  • Henles slyna

    Ja, såtillvida att jag tänker mig för innan jag försätter mig i en situation med en okänd man där en våldtäkt skulle kunna ske. Men det är ju inte så att jag går omkring och tittar misstänksamt på varenda man jag ser och tror att han ska hoppa på mig, såklart.

  • Anonym (Sharon)

    Inte våldtäktsmän men kapabla till övergrepp, ja, det tror jag många män är.
    Nej, jag är ingen manshatare och har inte varit i en särskilt utsatt miljö, men det är alltför många män som tagit sig friheten att tafsa och tilltala mig på olämpligt sätt genom åren.

  • vampyria2

    Nej absolut inte och du har jag ändå blivit våldtagen när jag var 12 år av en man men nog fan fattar jag att det var en en skild sjuk man som gjorde det, de flesta män är fantastiska och skulle aldrig någonsin göra en kvinna (eller barn) så illa.

  • Sensitiveguy
    vampyria2 skrev 2014-07-14 20:09:03 följande:

    Nej absolut inte och du har jag ändå blivit våldtagen när jag var 12 år av en man men nog fan fattar jag att det var en en skild sjuk man som gjorde det, de flesta män är fantastiska och skulle aldrig någonsin göra en kvinna (eller barn) så illa.


  • LunaLovegood
    Rainbow gg skrev 2014-07-07 21:13:28 följande:

    Jag vill gärna tro det bästa om alla men det funkar inte så för mig.
    Det är inte så att jag tittar på män och tänker "usch fy han är säkert en våldtäktsman" utan det är som en slags instinkt att vara vaksam mot människor överlag som jag inte känner. Jag har varit "misstänksam" mot alla mina manliga vänner tills jag lärt känna dem ordentligt. Ute på krogen går jag inte ensam för, ja, den där snubben kan vara en våldtäktsman men jag dömer inte ut hela manssläktet för att vara det, om du förstår hur jag menar.


    Samma för mig.
  • Jennie med ie

    Alltså alla är vi väl potentiella våldsverkare på något sätt... Egentligen. Det finns inga garantier för att vi inte under någras om helst omständigheter skulle begå övergrepp. Men så går jag liksom inte runt och tänker, inte tänker jag "där går en potentiell våldtäktsman/misshandlare t ex så for jag möter någon,.. Det skulle göra livet helt absurdt.

Svar på tråden Kvinna!