• vfja

    Seriösa SD-väljare, tycker ni det är jobbigt att förväxlas med arga troll?

    Jag tillhör inte stereotypbilden av en SD-anhängare. Jag är visserligen lågutbildad (endast gymnasieutbildning), men jag är inte arg, jag kallar inte F!-anhängare för horor och jag respekterar alla åsikter och ideal - även de som står längst ifrån mig.

    Däremot är det vanligt att man som "otypisk" SD-väljare ofta förknippas med och buntas ihop med den "arge vite mannen". Ungefär som etablissemanget beskyller SD för att dra alla invandrare över samma kant.

    Jag har inget problem med det så länge jag kan bemöta personen jag talar med argument, men hur känns det för er andra? Tycker ni det är jobbigt att bli stämplad som argt, oseriöst troll bara för att ni röstar på ett visst parti?

  • Svar på tråden Seriösa SD-väljare, tycker ni det är jobbigt att förväxlas med arga troll?
  • Dr Caligari

    Jag tror att problemet för de flesta är att det dels finns så många oseriösa troll inom SD och bland de som röstar SD, dels så har SD sina rötter i fascismen och nationalismen (märk väl att jag inte säger att SD är ett fascistiskt eller nazistiskt parti).

    Man delar fortfarande en del gemensamt tankegods och man har heller inte gjort upp med sitt förflutna på ett seriöst sätt.

    SD är ett extremt parti som lockar till sig många extrema personer.

    Du har valt att rösta på SD och får således vara beredd på en del kritik.

    Jag beklagar dock om det är så att du har blivit kränkt eller på andra sätt blivit trakasserad när du har gett uttryck för dina politiska åsikter.

    Adjö!

  • Molle1981
    Dr Caligari skrev 2014-07-09 01:27:20 följande:

    Jag tror att problemet för de flesta är att det dels finns så många oseriösa troll inom SD och bland de som röstar SD, dels så har SD sina rötter i fascismen och nationalismen (märk väl att jag inte säger att SD är ett fascistiskt eller nazistiskt parti).