• vfja

    Seriösa SD-väljare, tycker ni det är jobbigt att förväxlas med arga troll?

    Jag tillhör inte stereotypbilden av en SD-anhängare. Jag är visserligen lågutbildad (endast gymnasieutbildning), men jag är inte arg, jag kallar inte F!-anhängare för horor och jag respekterar alla åsikter och ideal - även de som står längst ifrån mig.

    Däremot är det vanligt att man som "otypisk" SD-väljare ofta förknippas med och buntas ihop med den "arge vite mannen". Ungefär som etablissemanget beskyller SD för att dra alla invandrare över samma kant.

    Jag har inget problem med det så länge jag kan bemöta personen jag talar med argument, men hur känns det för er andra? Tycker ni det är jobbigt att bli stämplad som argt, oseriöst troll bara för att ni röstar på ett visst parti?

  • Svar på tråden Seriösa SD-väljare, tycker ni det är jobbigt att förväxlas med arga troll?
  • Dr Caligari

    Jag tror att problemet för de flesta är att det dels finns så många oseriösa troll inom SD och bland de som röstar SD, dels så har SD sina rötter i fascismen och nationalismen (märk väl att jag inte säger att SD är ett fascistiskt eller nazistiskt parti).

    Man delar fortfarande en del gemensamt tankegods och man har heller inte gjort upp med sitt förflutna på ett seriöst sätt.

    SD är ett extremt parti som lockar till sig många extrema personer.

    Du har valt att rösta på SD och får således vara beredd på en del kritik.

    Jag beklagar dock om det är så att du har blivit kränkt eller på andra sätt blivit trakasserad när du har gett uttryck för dina politiska åsikter.

    Adjö!

  • Molle1981
    Dr Caligari skrev 2014-07-09 01:27:20 följande:

    Jag tror att problemet för de flesta är att det dels finns så många oseriösa troll inom SD och bland de som röstar SD, dels så har SD sina rötter i fascismen och nationalismen (märk väl att jag inte säger att SD är ett fascistiskt eller nazistiskt parti).

    Man delar fortfarande en del gemensamt tankegods och man har heller inte gjort upp med sitt förflutna på ett seriöst sätt.

    SD är ett extremt parti som lockar till sig många extrema personer.

    Du har valt att rösta på SD och får således vara beredd på en del kritik.

    Jag beklagar dock om det är så att du har blivit kränkt eller på andra sätt blivit trakasserad när du har gett uttryck för dina politiska åsikter.

    Adjö!


    Men varför är det då så okej att rösta på Mp? som i grunden är ett parti som grundas i både Fascism och anarkism. Och vad är det i SDs politik som är nasistiskt/rasistiskt?

    Det är det ingen som kan svara på riktigt, bland de fanatiska motståndarna.
  • Sensitiveguy

    Troll är en person som avser att provocera snarare än debattera seriöst - Vad har detta med SD-anhängare att göra?

    Dessutom heter det: "Dra alla över en kam", inte kant.

  • Sensitiveguy
    Molle1981 skrev 2014-07-10 10:36:40 följande:

    Men varför är det då så okej att rösta på Mp? som i grunden är ett parti som grundas i både Fascism och anarkism. Och vad är det i SDs politik som är nasistiskt/rasistiskt?

    Det är det ingen som kan svara på riktigt, bland de fanatiska motståndarna.


    Det är väl OK att rösta på, ursäkta, vad fan man vill.

    Och nej, ingen källa kommer någonsin bestyrka att MP har rötter i fascismen...
  • Molle1981
    Sensitiveguy skrev 2014-07-23 01:33:00 följande:

    Det är väl OK att rösta på, ursäkta, vad fan man vill.

    Och nej, ingen källa kommer någonsin bestyrka att MP har rötter i fascismen...


    Mp ideologi var från början den samma som fascisterna hade i Italien. Med att människor och varor inte skulle röra sig så mkt, utan att man ska bygga upp lokala samhällen för att gynna sitt egna och närproducerade. Men Mp har även en starka rötter inom anarkistismen, kanske ändå den största delen. Lite därför det är ett parti som varken kan sägas är höger eller vänster.

    Det finns båda extrema följare och medlemmar i SD, men det finns det nog iallafall parti, i SDs fall är det extra upplyst bara, då vi har en media som präglas av MP och vänstern som är SDs raka motsats i politiken, just därför grävs det extra mkt inom SD och i stort sett inget inom MP och Vänsterpartiet/F! Kan nästa svära på att Expo och övriga exremvänstern har mycket snaskigt anti-SDskvaller att bjuda på nu i valspurten..
  • StackarsMia
    Dr Caligari skrev 2014-07-09 01:27:20 följande:

    Jag tror att problemet för de flesta är att det dels finns så många oseriösa troll inom SD och bland de som röstar SD, dels så har SD sina rötter i fascismen och nationalismen (märk väl att jag inte säger att SD är ett fascistiskt eller nazistiskt parti).

    Man delar fortfarande en del gemensamt tankegods och man har heller inte gjort upp med sitt förflutna på ett seriöst sätt.

    SD är ett extremt parti som lockar till sig många extrema personer.

    Du har valt att rösta på SD och får således vara beredd på en del kritik.

    Jag beklagar dock om det är så att du har blivit kränkt eller på andra sätt blivit trakasserad när du har gett uttryck för dina politiska åsikter.

    Adjö!


    Vad är det extrema? Det är alltid där debatten strandar. Extremt i förhållande till vad?
  • Gert

    Inte jobbigt. Bara skrattretande hur ignoranta och odemokratiska en del människor är.

  • Sensitiveguy
    Molle1981 skrev 2014-07-23 19:43:11 följande:

    Mp ideologi var från början den samma som fascisterna hade i Italien. Med att människor och varor inte skulle röra sig så mkt, utan att man ska bygga upp lokala samhällen för att gynna sitt egna och närproducerade. Men Mp har även en starka rötter inom anarkistismen, kanske ändå den största delen. Lite därför det är ett parti som varken kan sägas är höger eller vänster.

    Det finns båda extrema följare och medlemmar i SD, men det finns det nog iallafall parti, i SDs fall är det extra upplyst bara, då vi har en media som präglas av MP och vänstern som är SDs raka motsats i politiken, just därför grävs det extra mkt inom SD och i stort sett inget inom MP och Vänsterpartiet/F! Kan nästa svära på att Expo och övriga exremvänstern har mycket snaskigt anti-SDskvaller att bjuda på nu i valspurten..


    Som sagt; inga källor kommer...
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-07-23 20:54:36 följande:

    Inte jobbigt. Bara skrattretande hur ignoranta och odemokratiska en del människor är.


    Vilka är odemokratiska? I praktiken kan SD-anhängare vara det med, åtminstone om du anser att t ex V:s röster inte bör räknas.
Svar på tråden Seriösa SD-väljare, tycker ni det är jobbigt att förväxlas med arga troll?