• Bambi32

    gravid i solna/sundbyberg/bromma BF höst/vinter 2014

    Hej!
    Tänkte kolla om det finns fler där ute i närområdet precis som jag väntar första barnet ? :) Jag är ensam i min vänskapskrets med att vara gravid (en del vänner har barn men de flesta är barnlösa och lever livets glada) och sträcker ut en hand för att se om det finns några roliga brudar där ute som är i samma situation som jag :)

    Jag är 29 år och bor i Solna. Just nu är jag i v 22 och sedan en vecka tillbaka känner jag bebis sparkar i magen. Jag är allmänt nojjig som person men har sedan några veckor kommit i ett lugn ×thanks god×

    ja det är bara att skriva om vad som helst :)

  • Svar på tråden gravid i solna/sundbyberg/bromma BF höst/vinter 2014
  • Tjorven86

    Hej hej!

    Vad glad jag blev när jag såg den här tråden:). Jag är 28 år och bor i Solna. Vi väntar vårt första barn 13 december:).

  • Bambi32

    Nämen hej! Kul att få napp, ha ha ;) hur har du mått hittills med din graviditet?


    Tjorven86 skrev 2014-07-13 06:17:32 följande:

    Hej hej!

    Vad glad jag blev när jag såg den här tråden:). Jag är 28 år och bor i Solna. Vi väntar vårt första barn 13 december:).


  • Tjorven86

    Jättekul att jag hittade din tråd:).Jag har mått förvånansvärt bra faktiskt. Har varit väldigt väldigt trött men det har blivit lite bättre nu. Hur mår du?

  • Bambi32

    Jag har också mått superbra, typ bättre

    Som gravid än innan :) har inte mått illa, eller varit zoombietrött. Börjar dock känna av lite tryck där nere och gissar på ligamenten, men hitills känns dem inte så länge eller ens varje dag. Hoppas det inte blir värre!

    Har du gjort RUL än? :) jag gjorde innan midsommar och såg en frisk liten pojke!

  • Tjorven86

    Jag tycker det är såå skönt att slippa PMS:en!!!! Vi gjorde RUL i torsdags och väntar också en liten kille:). Är det första barnet för er också? Jag har börjat känna av ligamenten lite men inte alls farligt. I början hade jag en fruktansvärd växtvärk i livmodern så då trodde jag att något var fel. Har du funderat hur länge du ska jobba?

  • Bambi32

    Vad roligt :) jag trodde stenhårt på tjej första tiden men 2 veckor innan rul kände jag starkt för en "kille". Min sambo har trott kille hela tiden. Just nu diskuteras namn hej vilt. Allt från Svante till Vilmer :) vad har ni för namn?

    Jag trivs bra på mitt jobb och är rastlös av mig + att det inte är ovanligt att gå över tiden så jag ska försöka jobba så länge jag kan..men man vet ju inte hur man mår i 3 trimestern. Själv då?


    Tjorven86 skrev 2014-07-13 11:49:35 följande:

    Jag tycker det är såå skönt att slippa PMS:en!!!! Vi gjorde RUL i torsdags och väntar också en liten kille:). Är det första barnet för er också? Jag har börjat känna av ligamenten lite men inte alls farligt. I början hade jag en fruktansvärd växtvärk i livmodern så då trodde jag att något var fel. Har du funderat hur länge du ska jobba?


  • Bambi32

    Btw..håller pms!! Först nu som gravid fattar jag hur pass påverkad jag var/är av denna hemska pms :/

    om


    Tjorven86 skrev 2014-07-13 11:49:35 följande:

    Jag tycker det är såå skönt att slippa PMS:en!!!! Vi gjorde RUL i torsdags och väntar också en liten kille:). Är det första barnet för er också? Jag har börjat känna av ligamenten lite men inte alls farligt. I början hade jag en fruktansvärd växtvärk i livmodern så då trodde jag att något var fel. Har du funderat hur länge du ska jobba?


  • Tjorven86

    Min stackars man är nog den som lider mest av min PMS så han är väldigt nöjd haha. Jag vill helst jobba så länge som möjligt:). Så jag hoppas att jag kommer fortsätta må bra. Min man har sagt hela tiden att det är en kille men jag hade verkligen ingen aning. Svante är ju jättegulligt:). Våran kille ska heta Liam. Går du också på Solna mvc? Har ni börjat fundera på bb?

  • Bambi32

    Ja, min sambo är glad oxå när PMS:en är borta:)

    Liam är jättefint!

    Japp, går hos en som heter Tarja. En storhyddad finska som jag gillade direkt :) asfina väntrum ju! Ska gå i augusti igen.

    jag tror det blir KS! Du då?


    Tjorven86 skrev 2014-07-13 12:20:24 följande:

    Min stackars man är nog den som lider mest av min PMS så han är väldigt nöjd haha. Jag vill helst jobba så länge som möjligt:). Så jag hoppas att jag kommer fortsätta må bra. Min man har sagt hela tiden att det är en kille men jag hade verkligen ingen aning. Svante är ju jättegulligt:). Våran kille ska heta Liam. Går du också på Solna mvc? Har ni börjat fundera på bb?


  • Tjorven86

    Jag har Siv Bremert som jag trivs jättebra med:). Skönt när det klickar. Det blir nog ks för oss också. När är er kille beräknad?

Svar på tråden gravid i solna/sundbyberg/bromma BF höst/vinter 2014