• Anonym (förvirrad)

    Pojkvän sover över hos ex..ok?

    Hej,

    Jag har en pojkvän som har en tvåårig son med sitt ex. Jag har själv ett barn från ett tidigare förhållande så jag har absolut inget emot att han har barn. Mitt ex (barnets far) bor långt bort, så när han kommer för att träffa sin dotter så bokar jag alltid in honom i ett vandrarhem. Skulle aldrig få för mig att ha honom boendes hos mig. Min pojkväns ex bor ca 30 minuters bilväg bort. Hon var precis på semester med sin son och min pojkvän åkte och hämtade dem på stationen (utan att berätta det för mig) och spenderade sedan natten hos henne och pojken (utan att vare sig förvana eller diskutera det med mig)

    Jag sa till honom att jag litar på honom MEN att han borde ha pratat med mig innan om att han skulle spendera natten hos sitt ex. Jag fick som svar "jag är här bara för barnens skull å jag vill ine höra nått igen angående detta"

    Är detta verkligen acceptabelt? Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Pojkvän sover över hos ex..ok?
  • Anonym (Elin)

    Jag hade inte tyckt att det var ok när det bara är 30 minuter! Skillnad om det var flera timmar, men även då så ska ni så klart prata om det! Åtminstone att han berättar. Tycker det var ett väldigt konstigt svar utav honom...

    Jag hade nog anat ugglor i mossen.

  • tjockobbe

    Det var det sämsta svaret jag hört. Hade inte tyckt det var okej alls. 30 minuter är inte långt att åka. Jag hade skällt ut honom o låtit honom veta exakt vad jag tyckte.


    Vera 130923
  • EnGladPingvin

    Hade inte gillat det alls. Vare sig övernattningen eller svaret. Din reaktion är fullt normal, att han inte vill tala om det och snoppar av dig på det sättet är respektlöst. Han borde lyssna på hur du känner det och komma med en bättre förklaring som skapar förståelse hos dig istället om det nu var så oskyldigt.

  • Whitetrash86

    Om han bara sagt, förlåt skulle ha sagt något... bara så jag vet vart människan är lixom.. så hade jag inte ens orkar lägga en minut till på det

    Men DET svaret.. aldrig, hade direkt anat att något var fel..

  • Anonym (framtid)

    Jag skulle börja fundera över vår framtid tillsammans....klart han är otrogen

  • Limaliie

    Med det svaret hade jag antagit att det hänt något, att han hade nått fuffens för sig.

    Nej, det är inte ok! 30 min resa är ingenting.

  • Anonym (Sanna)
    Whitetrash86 skrev 2014-07-09 13:25:41 följande:

    Om han bara sagt, förlåt skulle ha sagt något... bara så jag vet vart människan är lixom.. så hade jag inte ens orkar lägga en minut till på det

    Men DET svaret.. aldrig, hade direkt anat att något var fel..


  • Haskel

    JA, det är helt okej att han sover över hos sitt ex. Förutsatt att det är okej för dig.

    Ingen annan kan svara för vad som är rätt, fel eller okej i ert förhållande.

  • Anonym (osäker)
    Anonym (förvirrad) skrev 2014-07-09 12:58:15 följande:

    Hej,

    Jag har en pojkvän som har en tvåårig son med sitt ex. Jag har själv ett barn från ett tidigare förhållande så jag har absolut inget emot att han har barn. Mitt ex (barnets far) bor långt bort, så när han kommer för att träffa sin dotter så bokar jag alltid in honom i ett vandrarhem. Skulle aldrig få för mig att ha honom boendes hos mig. Min pojkväns ex bor ca 30 minuters bilväg bort. Hon var precis på semester med sin son och min pojkvän åkte och hämtade dem på stationen (utan att berätta det för mig) och spenderade sedan natten hos henne och pojken (utan att vare sig förvana eller diskutera det med mig)

    Jag sa till honom att jag litar på honom MEN att han borde ha pratat med mig innan om att han skulle spendera natten hos sitt ex. Jag fick som svar "jag är här bara för barnens skull å jag vill ine höra nått igen angående detta"

    Är detta verkligen acceptabelt? Vad hade ni gjort?



    Tycker inte att frågeställningen är så lätt att besvara. Kommunikation är A och O i ett förhållande menar jag så jag skulle inte ha gillat om min partner gjorde så utan att tala om det för mig. Jag gillar inte heller svaret han gav dig.

    Å andra sidan vet jag inte hur du lät när du pratade med honom. En anledning till hans starka reaktion kan ju vara att han inte vill veta av din svartsjuka, för den betyder ju att du inte litar på honom.

    Ifall relationen mellan din partner och exet är vänskaplig tycker jag inte att övernattningen i sig behöver vara fel.
Svar på tråden Pojkvän sover över hos ex..ok?