• Anonym (Emmalisa)

    Tror du på förintelsen?

    Hej

    Förstått att det finns många som inte tror på förintelsen, eller att den var så omfattande som den var.

    Vad tror du? Stämmer det eller stämmer det inte?

  • Svar på tråden Tror du på förintelsen?
  • Anonym (hm)

    Man får nog vara direkt korkad om man lyckats missa det allvarligaste folkmordet i världshistorien. Att ens fundera i dessa banorna känns helt sanslöst. Jag vet dock att det finns farliga strömningar i samhället som gärna vill förminska och bagatellisera detta då det gynnar egna intressen. Det är fruktansvärt och man blir bestört.

  • Ivan52x53

    Jag tror på förintelsen. Det finns tillräckligt med bevis och vittnen.. Det kommer vara svårt att övertyga mig.

  • Anonym (Emmalisa)
    Anonym (hm) skrev 2014-07-10 02:34:37 följande:

    Man får nog vara direkt korkad om man lyckats missa det allvarligaste folkmordet i världshistorien. Att ens fundera i dessa banorna känns helt sanslöst. Jag vet dock att det finns farliga strömningar i samhället som gärna vill förminska och bagatellisera detta då det gynnar egna intressen. Det är fruktansvärt och man blir bestört.


    Nej då, ta en sväng in på Flashback eller Nordfront så ser du att det finns ganska många. Jag är dock inte en av dem. Men eftersom det tycks vara ett inte alltför ovanligt fenomen ville jag veta mer om hur folk tänkte och resonerade i synnerhet de som inte trodde på det.
  • Ivan52x53
    Anonym (Emmalisa) skrev 2014-07-10 02:36:41 följande:
    Nej då, ta en sväng in på Flashback eller Nordfront så ser du att det finns ganska många. Jag är dock inte en av dem. Men eftersom det tycks vara ett inte alltför ovanligt fenomen ville jag veta mer om hur folk tänkte och resonerade i synnerhet de som inte trodde på det.
    Nordfront.. *skrattar* De nekar för att de är nazister Glad
  • Anonym (hm)

    De som inte tror på detta hemska lever i någon sorts förnekelse. Ofta håller de sig borta från sådana trådar för de vet någonstans där innerst inne att deras argument inte håller. Man vill dock gärna lyfta fram detta för att kunna underblåsa ny förföljelse som vi ser idag. Ett senare exempel är ju de stackars tiggarna och där går verkligen historien igen.

  • eslah

    Med tanke på ren fakta och privata kontakter som har varit med om förintelsen så definitivt svar ja. Vill man påstå något annat så kan man smaka på en verklighetskäftsmäll, vara verklighetsfrånvänd är aldrig charmigt!

  • Anonym (Emmalisa)
    Ivan52x53 skrev 2014-07-10 02:40:54 följande:
    Nordfront.. *skrattar* De nekar för att de är nazister Glad
    Japp, ena riktiga pajasar på många vis, dock blir de fler och fler tyvärr.
  • Anonym (Ja)

    Ja självklart! Har träffat två kvinnor som har upplevt förintelsen. Den ena berättade om när hon såg sin mamma sista gången, på väg till gaskammaren. Då grät jag :(

  • ica
    Anonym (Emmalisa) skrev 2014-07-10 02:19:48 följande:

    Hej

    Förstått att det finns många som inte tror på förintelsen, eller att den var så omfattande som den var.

    Vad tror du? Stämmer det eller stämmer det inte?


    Det är inget man tror på. Det har hänt och är fakta. Ingen religion.
  • puss
    Ivan52x53 skrev 2014-07-10 02:40:54 följande:
    Nordfront.. *skrattar* De nekar för att de är nazister Glad
    Är de nazister birde de ju vara stolta över förintelsen? Men det begrep de kanske inte.
Svar på tråden Tror du på förintelsen?