• Äldre 10 Jul 19:30
    1092 visningar
    9 svar
    9
    1092

    Finaste pojknamnet bland våra förslag?

    Vilket är det finaste pojknamnet bland våra förslag?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Finaste pojknamnet bland våra förslag?
  • Äldre 10 Jul 20:20
    #1

    Gillar Sixten mest. Gillar också Timothy.

  • Jeanin­ne
    Äldre 10 Jul 21:56
    #2

    Timothy är helt klart finast, men om ni inte har engelskt påbrå eller anknytning så blir det bara konstigt. Annars skulle jag säga Alvin. De andra namnen gillar jag inte alls. Antingen för gubbiga eller låter som smådjursnamn eller ett varumärke.

  • Äldre 10 Jul 22:02
    #3

    Gillade inte något utav namnen men röstade på era flicknamn :)

  • Äldre 10 Jul 22:05
    #4

    Felix - Vackert, lite väl barnsligt kanske, men ändå gångbart. Funkar på många språk, fin betydelse och inga uppenbara smeknamn. Ett enkelt namn.

    Rasmus - Visserligen fin koppling till Astrid Lindgren, men ack så barnsligt och Rasse är riktigt fult som smeknamn. "Alla" i min generation heter så känns det som, känns gjort och uttjatat.

    Timothy - Rätt hemskt. Lär bli Tim/Timmy i vilket fall och på något sätt tycker jag att dessa namn låter "elaka". Inget vidare på svenska.

    Elliot - Barnsligt, mjukt, uttjatat, sådär med svenskt efternamn.

    Alvin - Gillar visserligen Albin bättre, men Alvin är inte så värst dumt det heller. Nordiskt och vackert.

    Harry - Favvo! Många fina associationer! Rivigt, lite busigt, men ändå seriöst. Gångbart på alla sätt. Helt rätt i tiden vad folk än påstår...

    Sixten - Myspysigt namn. Fint, gemytligt och ändå manligt. Risken för Sigge som smeknamn hade dock fått mig att välja bort.

    Vincent - Tänker bara på visent. Känns också gjort. På intet sätt ett dåligt eller fult namn, bara inte min grej antar jag.

    1. Harry
    2. Sixten
    3. Felix
    4. Alvin
    5. Vincent
    6. Rasmus
    7. Elliot
    8. Timothy


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 10 Jul 22:12
    #5

    Gillar Timothy men verkligen ÄLSKAR namnet Elliot! Det var ett av våra namnförslag också :)

  • Äldre 10 Jul 23:53
    #6

    Elliot :)

  • Äldre 11 Jul 17:58
    #7

    Sixten tycker jag bäst om. Längst ner på listan hamnar nog... Timothy. 


  • Äldre 30 Jul 20:57
    #8

    Min son heter Sixten så det tycker jag är klart finast! I andra hand kommer Harry, det är coolt:)

  • Äldre 30 Jul 21:08
    #9

    Jag gillar Rasmus  väldigt mycket.
    Elliot, Timothy och Harry låter för engelskt och Vincent passar en Italienare.

Svar på tråden Finaste pojknamnet bland våra förslag?