• Anonym (vecka 35)

    Han vill inte vara med på förlossningen :-(

    Idag berättar min man att han vill vänta utanför förlossningssalen när jag föder. Att han inte kan tillföra någonting ändå och att attraktionen till mig kan dö ut om han ska behöva se alla detaljer kring födseln.
    Han har barn sedan tidigare och säger att deltagandet vid dessa förlossningar bara förstörde.
    Han vill inte vara med överhuvudtaget.
    Känner mig så chockad. Jag vill ha honom hos mig

  • Svar på tråden Han vill inte vara med på förlossningen :-(
  • Benbrott

    Satt bara och väntade på en sådan här tråd.

    Om han inte vill vara med så måste du helt enkelt acceptera det vare sig du vill eller inte.

  • Anonym (M)
    Benbrott skrev 2014-07-10 21:26:58 följande:

    Satt bara och väntade på en sådan här tråd.

    Om han inte vill vara med så måste du helt enkelt acceptera det vare sig du vill eller inte.


  • Anonym (*)
    Amanda84 skrev 2014-07-10 21:27:13 följande:

    Kläcker han ur sig det här först NU? Vad har han sagt tidigare?


    Spelar det någon roll? Om TS verkligen vill ha ett barn, så hade det inte spelat någon roll om han berättat innan.
  • Olympia
    Anonym (*) skrev 2014-07-10 21:30:26 följande:
    Spelar det någon roll? Om TS verkligen vill ha ett barn, så hade det inte spelat någon roll om han berättat innan.
    Men då hade ts vetat om det, istället för att få veta det när graviditeten är ett faktum.

    Men än så länge har ju inte ts berättat om de diskuterat detta innan.
  • Amanda84
    Anonym (*) skrev 2014-07-10 21:30:26 följande:
    Spelar det någon roll? Om TS verkligen vill ha ett barn, så hade det inte spelat någon roll om han berättat innan.
    Det är klart att det spelar någon roll om han har sagt något om det tidigare eller inte. Att han säger det nu några veckor innan förlossningen kan ju tyda på att han har drabbats av en "förlossningsdepression" (ja! Män kan få det också!) att han är livrädd eller av någon annan anledning. Därför är det i sammanhanget högst relevant att få reda på vad han har sagt om det tidigare, hur TS och hennes man har pratat om förlossning, förväntningar, etc.
  • Anonym (cc)

    Även om man kan tycka att han borde sagt det tidigare eftersom han uppenbarligen visste om det.

    Men du kan inte tvinga honom oavsett, sen är det väl bättre att han stannar utanför och ni kan fortsätta er förhållande än att han ska vara med och tappa all lust för dig.. du skriver ju själv att det hänt tidigare.

  • Anonym (vill inte)
    Benbrott skrev 2014-07-10 21:26:58 följande:

    Satt bara och väntade på en sådan här tråd.

    Om han inte vill vara med så måste du helt enkelt acceptera det vare sig du vill eller inte.


    Mm ..
  • TeresB

    Förstår din besvikelse, ta med ngn annan närstående och fokusera på det fina, din bebis.

Svar på tråden Han vill inte vara med på förlossningen :-(