• couleours

    Gravida Vallentuna/Täby 2014?

    Hej! Jag är 25 år gammal med en dotter på ett år. Vi väntar tillökning i mitten på december och är precis inflyttade till Vallentuna. Jag söker därför efter någon som är i samma situation, antingen om du väntar ditt första barn eller har barn sedan tidigare - det spelar ingen roll! Vill så gärna träffa andra med barn att ta en promenad med, fika och spendera någon av de långa dagarna med. Någon? :)

  • Svar på tråden Gravida Vallentuna/Täby 2014?
  • nadia27

    Hej!
    Väntar tvillingar, första barnet/en. Jag är i vecka 16, bor i sollentuna och är 28 år. Känner som du, vore kul att lära känna andra som också bor i närheten=)

  • couleours

    Men hej! :) vad roligt att du hittat hit, och grattis till tvillingarna! Hur känns det? Vi flyttade precis ifrån Sollentuna, så känner till staden väl. Har du bott där länge? Och när har du BF? :)

  • nadia27
    couleours skrev 2014-07-13 10:07:21 följande:

    Men hej! :) vad roligt att du hittat hit, och grattis till tvillingarna! Hur känns det? Vi flyttade precis ifrån Sollentuna, så känner till staden väl. Har du bott där länge? Och när har du BF? :)


    tack! :) Det känns lite omtumlande men samtidigt spännande, lika bra att köra på haha =)

    Jaha ok, då känner du till trakten väl, bor i Norrviken sedan ett år tillbaka. Vi ska väl så småningom flytta på oss också, men kan vänta ett år iaf.

    OM jag går hela 40 veckor så blir det den 30/12 (bra planering) haha

    När har du?
  • couleours

    Välkomna Naadjaa och APers! :) antar att ni båda väntar barn ett? Hur känns det att snart bli mammor?

    Nadia27: jag förstår det! Jag har redan tankarna på att ha två småbarn även om min dotter kommer vara drygt ett och ett halvt när syskonen kommer men jag tror att dom där superkrafterna finns där när man behöver dom! Jag har BF 16/12, ska på RUL den 21:a så jag antar att vi får veta mer exakt då. Med första barnet gick jag över max, 14 dagar och blev sedan igångsatt. Hoppas på naturligt nu!! :)

    Vad jobbar ni med allihopa?

  • nadia27
    couleours skrev 2014-07-15 15:52:18 följande:

    Välkomna Naadjaa och APers! :) antar att ni båda väntar barn ett? Hur känns det att snart bli mammor?

    Nadia27: jag förstår det! Jag har redan tankarna på att ha två småbarn även om min dotter kommer vara drygt ett och ett halvt när syskonen kommer men jag tror att dom där superkrafterna finns där när man behöver dom! Jag har BF 16/12, ska på RUL den 21:a så jag antar att vi får veta mer exakt då. Med första barnet gick jag över max, 14 dagar och blev sedan igångsatt. Hoppas på naturligt nu!! :)

    Vad jobbar ni med allihopa?


    jag hoppas inte att man går över tiden, jag är hemma i 2 veckor nu för tidiga sammandragningar, gjort väldigt ont och blir värre när man anstränger sig. Jag jobbar som undersköterska på Neurologen så det kan vara ganska tungt, därav sjukskrivningen tror jag.
    Har dock väldigt svårt för att vara hemma och ta det lugnt, men man får väl passa på när man kan antar jag! =) Vad jobbar du/ni med?
  • APers

    Det känns helt otroligt! :D Jag var hos barnmorskan idag & fick höra hjärtljud. Sjukt att det är ett liv i min mage.

    Jag är "ogift hemmafru". Arbetslös med andra ord men jag söker inget jobb.

  • Naadjaa

    Känns helt fantastiskt att ha en liten krabat där inne, ska på ultraljud nu på måndag. Längtar så mycket till att fåse skönheten!!:)

    Jag jobbar som värdetransporter, går på sem nästa vecka:) och när jag kommer tillbaka fett semester så ska jag få en ny tjänst som inte år lika farlig och tungt :) kommer bli spännande.

  • nadia27
    APers skrev 2014-07-15 18:53:47 följande:

    Det känns helt otroligt! :D Jag var hos barnmorskan idag & fick höra hjärtljud. Sjukt att det är ett liv i min mage.

    Jag är "ogift hemmafru". Arbetslös med andra ord men jag söker inget jobb.


    kanske inte är någon mening nu när du ska ha barn, vart bodde du? i vilken vecka är du i? med tanke på hjärtljuden? =)
Svar på tråden Gravida Vallentuna/Täby 2014?