• Äldre 11 Jul 03:18
    565 visningar
    6 svar
    6
    565

    sjuk mamma

    Hej. Jag är en tjej på 14 år som verkligen inte vet vem jag ska vända mig till. Det är så att min mamma är allvarligt sjuk, och doktorerna har inte en aning om vad det är för sjukdom hon har. Hon har varit sjuk i flera år och varit  på många undersökningar, utan framgång. Hon har extremt dålig balans och klarar inte av att gå utan stöd från person eller hund. Problemet är att detta har förvärrats så mycket de senaste månaderna, och hon har börjat trilla omkull utomhus och inomhus även om hon har mycket stöd där.En gång slog hon verkligen i ansiktet rejält så det var svullet och fullt med stora blåmärken. Hennes minne har försämrats mycket och jag behöver ofta berätta om många gånger vart jag ska/är/ska göra. Pratade med min mormor för någon dag sedan och hon berättade att detta inom sin tid kommer göra så att mamma inte klarar mer, ja ni förstår.Fick hålla inne tårarna, jag vet att det är sant men det är så jobbigt att höra från någon annan för då vet man att det verkligen är på riktigt. Jag mår så himla dåligt över detta,det är så jobbigt att se att mamma må såhär.. Jag vet inte varför jag skriver detta här, men jag undrar ifall ni har något tips om hur jag ska göra, eller om ni har/är i liknande situationer?.. :(

  • Svar på tråden sjuk mamma
  • Anonym (hmm)
    Äldre 11 Jul 06:49
    #1

    Har de kollat upp borrelia på henne? Panikångest? Fast då borde hon ju inte trilla..låter som nåt neurologiskt

    Jobbigt för er :(

    Styrkekram

  • Anonym (hmm)
    Äldre 11 Jul 06:49
    #2

    Har de kollat upp borrelia på henne? Panikångest? Fast då borde hon ju inte trilla..låter som nåt neurologiskt

    Jobbigt för er :(

    Styrkekram

  • Anonym (hmm)
    Äldre 11 Jul 06:55
    #3

    sv.m.wikipedia.org/wiki/Borrelia läs texten på symtomen

  • Äldre 11 Jul 13:26
    #4

    det är nåt neurologiskt men jag vet ju knappt vad det innebär? :/

  • Äldre 11 Jul 15:30
    #5

    Tycker du ska prata med skolsköterskan om ni har en sån; bolla dina känslor med en utomstående.

  • Anonym (.)
    Äldre 11 Jul 15:33
    #6
    rosaapingvin skrev 2014-07-11 13:26:12 följande:

    det är nåt neurologiskt men jag vet ju knappt vad det innebär? :/


    Ska försöka förklara simpelt

    Neurologisk, att det är något med nervsystemet i hjärnan. Som hjärnan är uppbyggd är de som små sändare och mottagare som skickar och tar emot signaler via små trådar, de gör att vi kan stå, gå, kommunicera, tänka, sova, skapa minnen osv. Vissa sjukdomar eller skador gör så att signalerna inte kommer fram, man kan jämföra hur det är att prata i telefon i dålig täckning, och då kan man få en massa möjliga olika problem t.ex de din mamma har fått.

    Hoppas att läkarna hittar vad det är som orsakar hennes problem, och att du får prata med någon om din oro, har du fått gå till någon skolkurator? om inte så be om att få göra det
Svar på tråden sjuk mamma