• Pion82

    Gåva till vår son

    Vi har valt att ha namnfest till våra barn istället för dop. Hade jätte fin fest för vår tvååriga dotter och tänkte köra på ungefär samma upplägg nu till vår son. Men vi har ett litet problem, nämligen vad vi ska ge honom i gåva från oss föräldrar. Dottern fick ett halsband i form av ett hjärta med en text på. Detta använder hon lite då och då vid finare tillfällen. Men ett halsband känns inte som nått för en pojk, när kommer han ha användning för det liksom?
    Så nu undrar jag om någon har ett bra tips på en fin gåva till vår son?

  • Svar på tråden Gåva till vår son
  • Memme81

    Jag tycker det funkar bra med halsband, annars ett armband:) Både tjejer och killar han ha halsband

  • Pion82

    Tack för svar! Vist KAN man ge en pojke ett halsband men det känns inte som han kommer ha så stor användning av det. Så det får bli att vi ger honom ett träd istället. Lite trist bara eftersom det inte är något han kan ta med sig vidare i livet sen när han har flyttat hemifrån. 

  • gbgumman

    Vår son fick en guldring som är en kopia av hans fars vigselring men i min storlek. Den är helt slät och har en inskription i sig. Jag brukar bära den på semestrar då jag inte vill ha stenar. Tanken är att han ska få den och hans fars en dag. Dottern får mina. Han får väl försöka lägga ut den eller ge den till någon käraste.

Svar på tråden Gåva till vår son