• Anonym (Claes)

    Hon är inte mitt utseendeideal

    Jag är en man som just passerat 40 och har ett nytt förhållande med en kvinna på strax över 30. Jag tycker om henne väldigt mycket och finner henne stimulerande på alla sätt och vis, men har svårt för en sak - hon ser rätt så medioker ut. De kvinnor jag brukar falla för är oftast otroligt vackra. Själv är jag väl inte speciellt snygg heller, det är jag medveten om. Därför har jag fått sänka mina utseendekrav. Men jag kan inte undgå att påverkas av det ändå, även om jag försöker att inte göra det.

    Till exempel är hon normalviktig och tränar en del, men jag föredrar kvinnor som är smalare. Hon skulle se mycket bättre ut om hon gick ner låt säga 5-10 kg.

    Hur ska jag komma över detta? Jag finner henne attraktiv på alla andra sätt personlighetsmässigt och vi fungerar fantastiskt ihop på alla plan. Men just det här med utseendet vet jag inte riktigt hur jag ska ta mig förbi.

  • Svar på tråden Hon är inte mitt utseendeideal
  • Majsan70

    Tycker du inte om utseendet så kan hon ju helt enkelt inte vara rätt person för dig så gå du vidare. 

  • SupersurasunkSara

    Fundera ett steg längre.

    Utseendet förändras över tid. Vill du ha ett tomt skal som du byter ut då och då, så gott du kan med tanke på ditt eget 'förfall' om vi nu ska kalla det så eller vill du ha en kvinna som räcker livet ut?

  • Anonym (hm)

    Ibland undrar jag...du skall älska henne för den hon är och det som följer. Du skall inte söka förändra en kvinna genom att försöka påverka henne att banta, det kan tom skapa en ätstörning. Antingen tar du henne och hela hennes person eller så går du vidare. Jag undrar om du ens vill ha henne så som du beskriver henne. Om du verkligen hade gillat henne hade allt annat med henne vuxit också...
    TS det är ingen bil du skall köpa, skaffa hund kanske?

  • Detoxtjejen

    Var försiktig med vad du säger om vikten. Det är ofta känsligt. Om du vill skapa en känsla hos henne av att vara oattraktiv på ett sätt som inte går att sudda ut är det rätt ämne, annars; satsa på att hjälpa henne hitta fina kläder och sponsra frissan osv om du vill att hon ska vara attraktiv.

  • Anonym (hmm)

    Är hon din stora kärlek? Eller får hon duga för att du inte vill vara ensam längre?
    Du har säkerligen ett eller annat som inte hon är helt nöjd med, men hon är beredd att ta dig för den du är.

    Min man tex, han är alldeles för tanig för min smak egentligen, men jag älskar honom och när vi sitter där i varsin stol på äldre dagar kan vi fortfarande skratta ihop och ha det gott, oavsett utseende.

  • Anonym (Xander)

    Är utseendet så viktigt har du inte rätt känslor.

    Blir nyfiken, hon är normalviktig men skulle se bättre ut om hon vägde 10 kilo mindre?

    Vilken längd och vikt pratar vi om här egentligen?

  • Anonym (hm)

    hmm jag är helt enig med dig. Känns lite som "hellre än inte..."-känslan....

Svar på tråden Hon är inte mitt utseendeideal